گیاهانی آرام بخش برای مقابله با استرس و اضطراب

به گزارش پسرک کامپیوتری، گیاهان دارویی می توانند به مقدار دارو های شیمیایی باعث آرام بخشی انسان شوند.

گیاهانی آرام بخش برای مقابله با استرس و اضطراب

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی خبرنگاران، به نقل از هلث آنلاین، اضطراب و استرس بخش تفکیک ناپذیری از زندگی روزمره انسان مدرن را تشکیل داده است. زندگی بسکمک از افراد به دلیل شدت اضطراب و تبعات استرس زیاد دچار اخلال شده و آن ها مجبور به مراجعه به روانپزشک و دریافت دارو های شیمیایی برای کنترل آن هستند.

با این حال، از دیرباز دارو های گیاهی یکی از روش های طبیعی و کارآمد برای مقابله با استرس و اضطراب بوده است. از بهترین گیاهان در این زمینه می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

1- اسطوخودوس یکی از گیاهان معروف برای مقابله با استرس است. این گیاه برای بهبود شرایط روحی و خلق و خو، کاهش اضطراب و نگرانی و نیز افزایش کیفیت خواب بسیار مناسب است.

2- گل ساعتی یکی از گیاهان آرامش بخش برای فکر محسوب می شود. برخلاف دارو های آرامش بخش، گل ساعتی باعث تسکین عمومی اضطراب و استرس با کمترین عوارض جانبی می شود.

3- ریشه سنبل الطیب همانند گل ساعتی دارای خواص آرامش بخشی طبیعی به بدن است. از این گیاه از دیرباز به عنوان راهکاری طبیعی برای کمک به خواب و افزایش آرامش فکر استفاده می شده است.

برخی افراد عادت دارند دارو های گیاهی را با نسخه های تجویز شده پزشک به طور همزمان مصرف می کنند. توصیه می شود پیش از مصرف گیاهان ذکر شده همراه با دارو های ضدافسردگی و آرامش بخش شیمیایی با پزشک خود مشورت کنید.

بسکمک از افراد در پی تهیه یک ترکیب آرامش بخش برای مقابله با اضطراب و استرس هستند. برای این کار مواد ذیل را تهیه کنید:

- 35 گرم اسطوخودوس خشک شده

- یک قاشق چای خوری ریشه سنبل الطیب خشک شده

- دو قاشق چای خوری گل ساعتی خشک شده

- یک قاشق چای خوری پوست پرتغال خشک شده

- نصف قاشق چای خوری زنجیل خشک شده

تمام مواد ذکر شده را در یک شیشه ریخته و ماء الشعیر بدون الکل طبیعی بر روی آن بریزید. سپس درب آن را محکم بسته و در یک مکان خنک و تاریک قرار دهید. این محصول باید به مدت دو تا چهار هفته در این محیط باقی بماند.

پس از مدت ذکر شده، آن را از صافی رد کرده و میل کنید. می توانید کمی از این نوشیدنی آرامش بخش را به سایر نوشیدنی ها مانند چای و آب گازدار اضافه کرده و بنوشید. برای طعم بهتر و شیرین شدن آن می توانید از شیرین کننده های طبیعی استفاده کنید.

بیشتر بخوانید

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 22 آذر 1400 بروزرسانی: 22 آذر 1400 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 1818

به "گیاهانی آرام بخش برای مقابله با استرس و اضطراب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گیاهانی آرام بخش برای مقابله با استرس و اضطراب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید