طرز تهیه فالوده کرمانی، خوشمزه و خنک

به گزارش پسرک کامپیوتری، چه چیزی بیشتر از یک دسر خنک می تواند حال آدم را در یک عصر گرم تابستانی جا بیاورد؟ امروز می خواهیم روش تهیه فالوده کرمانی را با هم یادبگیریم. این دسر، برعکس فالوده شیرازی رشته رشته نیست، طرز تهیه اش آسان است و تا حد زیادی مطمئنیم که با یک بار امتحان کردن، عاشقش می شوید.

طرز تهیه فالوده کرمانی، خوشمزه و خنک

مواد لازم برای فالوده کرمانی:

نشاسته گل: یک پیمانه

آب: 5پیمانه

یخ: به میزان کافی

مواد لازم برای شربت فالوده:

شکر: 2پیمانه

آب: یک پیمانه

گلاب یا عرق نعناع یا عرق بیدمشک

به دلخواه: یک دوم پیمانه

طرز تهیه:

قبل از تهیه فالوده بهتر است شربت آن را آماده کنید. برای تهیه این شربت، آب و شکر را داخل قابلمه بریزید. شکر که حل شد گلاب یا عرق دلخواه تان را اضافه کنید و هم بزنید. بعد از چند جوش ریز آن را از روی حرارت بردارید و بگذارید سرد گردد.حالا سراغ تهیه فالوده می رویم. برای آغاز نشاسته گل را در یک پیمانه آب سرد خوب هم بزنید تا باز گردد.

4پیمانه آب دیگر را داخل یک قابلمه بریزید و نشاسته را بعد از حل شدن به آن اضافه کنید، روی حرارت ملایم هم بزنید تا بوی خامی نشاسته گرفته و یکدست گردد، این مرحله ممکن است 15 تا 20 دقیقه طول بکشد.

بعد از پخت قابلمه را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید محتویات آن خنک گردد. داخل یک کاسه بزرگ، آب و یخ بریزید. حتما باید یخ های بزرگ داخل کاسه را جدا کنید تا نشاسته بر اثر برخورد به یخ شکل خود را از دست ندهد. یک آبکش فلزی را که قطر سوراخ های آن به مقدار یک چوب کبریت باشد، به یاری یک نفر دیگر در ارتفاع 50 تا60سانتی متری کاسه آب و یخ قراردهید.

حالا وقت ریختن آب و نشاسته حل شده درون آبکش است. به یاری یک قاشق یا لیسک، نشاسته حل شده را روی دیواره آبکش بکشید تا نشاسته ها از منافذ آن شبیه دانه های کوچک درون کاسه آب و یخ بریزد. کاسه را برای 15دقیقه در یخچال بگذارید تا دانه های فالوده شکل بگیرند. بعد آن را آبکش کنید و آب اضافی را دور بریزید. شربت سرد را به فالوده اضافه کنید و برای 3 ساعت در یخچال بگذارید تا فالوده طعم شربت بگیرد.

نکته:

1.آبی که نشاسته داخل آن ریخته می گردد باید حتما سرد باشد تا دانه های حل شده شکل دایره ای به خود بگیرند.2. می توانید برای شربت فالوده از هر ترکیب دلخواهی بهره ببرید. در صورت تمایل می توانید به شربت فالوده، تخم شربتی خیس شده هم اضافه کنید .

منبع: گردشبان
انتشار: 14 تیر 1402 بروزرسانی: 14 تیر 1402 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 2197

به "طرز تهیه فالوده کرمانی، خوشمزه و خنک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه فالوده کرمانی، خوشمزه و خنک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید