رئیس جمهوری یک قانون مصوب مجلس را ابلاغ کرد

به گزارش پسرک کامپیوتری، تهران (پانا) - رئیس جمهوری قانون اصلاح ماده (182) قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی که نحوه رسیدگی به لایحه بودجه را از شکل یک شوری به دوشوری اصلاح خواهد نمود، برای اجرا به مجلس شورای اسلامی و سازمان برنامه و بودجه ابلاغ کرد.

رئیس جمهوری یک قانون مصوب مجلس را ابلاغ کرد

بر اساس اصلاحیه جزء یک ماده 182، ابتدا لایحه بودجه به همراه پیوست ها و جداول به کمیسیون تلفیق ارجاع می گردد. کمیسیون تلفیق موظف است حداکثر در مدت 5 روز از زمان وصول لایحه، گزارش خود را در خصوص کلیات منتشر کند. گزارش کمیسیون تلفیق مطابق آیین نامه داخلی مورد رسیدگی قرار می گیرد.

در جلسه رسیدگی به کلیات، بعد از گزارش کمیسیون تلفیق، گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات نیز به مدت 10 دقیقه استماع می گردد. سپس مطابق بند ج ماده 108 قانون آیین نامه داخلی، کلیات لایحه بودجه مورد رسیدگی قرار گرفته و رای گیری به عمل می آید.

چنانچه کلیات به تصویب مجلس برسد، نمایندگان می توانند حداکثر ظرف مدت 10 روز پیشنهادهای خود را به کمیسیون های تخصصی تقدیم نمایند. پس از انتشار گزارش شور دوم نیز کمیسیون های تخصصی و نمایندگان 10 روز فرصت دارند تا پیشنهادهای خود را ثبت نمایند.

در صورتی که کلیات لایحه بودجه به تصویب مجلس نرسد، مراتب به دولت اعلام می گردد تا حداکثر در مدت 15 روز لایحه را اصلاح و به مجلس ارائه کند تا در صورت تصویب کلیات در مجلس، رسیدگی به جزئیات مطابق فرآیند این ماده انجام گردد. مدت مذکور با موافقت هیات رئیسه حداکثر تا مدت 10 روز قابل تمدید است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 13 اسفند 1400 بروزرسانی: 13 اسفند 1400 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 1909

به "رئیس جمهوری یک قانون مصوب مجلس را ابلاغ کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهوری یک قانون مصوب مجلس را ابلاغ کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید