اعزام نظامیان ترکیه به لیبی غیر قابل قبول است

به گزارش پسرک کامپیوتری، رئیس مجلس لیبی مستقر در شرق این کشور با انتقاد از اعزام نیرو های نظامی ترکیه به لیبی، این اقدام را غیرقابل قبول مطرح کرد.

اعزام نظامیان ترکیه به لیبی غیر قابل قبول است

برای دیدن سواحل زیبای مدیترانه با تورهای پاییزی آنتالیا همراه باشید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران به نقل از شرق الاوسط، عقیله صالح، رئیس مجلس لیبی مستقر در شرق این کشور در بیانیه ای مشترک در جریان ملاقات با همتای قبرسی خود، اقدامات و تحرکات ترکیه در منطقه را باعث تشدید تنش و بی ثباتی های بیشتر مطرح کرد.

روسای مجلس لیبی و قبرس در این بیانیه همچنین توافق اخیر میان ترکیه و نیرو های مستقر در طرابلس، غرب لیبی را محکوم و آن را نقض قوانین بین المللی مطرح کردند.

رئیس مجلس لیبی همچنین رجب طیب اردوغان را به سوءاستفاده از اوضاع داخلی لیبی متهم کرد و گفت که ترکیه از تنش داخلی در لیبی در راستای اهداف خود سوءاستفاده می نماید.

پیش از این، رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه اعلام نموده بود که این کشور به درخواست دولت لیبی وفاق ملی که در طرابلس، مستقر است ماه آینده به آن کشور نیروی نظامی اعزام خواهد نمود.

همچنین به تازگی ترکیه با دولت وفاق ملی لیبی به ریاست فائز سراج دو توافق، یکی در خصوص همکاری های امنیتی و نظامی و دیگری در خصوص مرز های دریایی در آب های مدیترانه امضا کردند.

به گفته کارشناسان توافق ترکیه با دولت فائز سراج در غرب لیبی در خصوص مرز های دریایی به بهره برداری ترکیه از منابع انرژی در این دریا یاری خواهد نمود، ولی این توافق، یونان و چند کشور دیگر منطقه را نگران نموده است.

همچنین گفته شده هدف توافق نظامی اخیر ترکیه و دولت وفاق ملی لیبی نیز حفاظت از تنها متحد ترکیه در شمال آفریقاست که هم اکنون در محاصره نیرو های ژنرال حفتر قرار گرفته است که مناطق شرقی لیبی را در اختیار دارند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 596

به "اعزام نظامیان ترکیه به لیبی غیر قابل قبول است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعزام نظامیان ترکیه به لیبی غیر قابل قبول است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید