آنکارا: به آموزش نیروهای لیبی ادامه خواهیم داد

به گزارش پسرک کامپیوتری، یک روز بعد از صحبت های رئیس جمهور ترکیه درباره حضور نیروهای آنکارا برای آموزش نیروهای دولت وفاق ملی لیبی، وزیر خارجه ترکیه امروز اظهار داشت، ترکیه به آموزش این نیروها ادامه خواهد داد.

آنکارا: به آموزش نیروهای لیبی ادامه خواهیم داد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در آمریکا بدون ایلتس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، با گذشت دو روز از کنفرانس برلین (+) درباره لیبی، مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه ضمن مشروع خواندن موضع آنکارا در مورد دادن آموزش به نیروهای دولت وفاق ملی لیبی، از تداوم آموزش به این نیروها اطلاع داد.

به نوشته اسپوتنیک، وزیر خارجه ترکیه امروز سه شنبه خاطرنشان کرد: ما (دولت ترکیه) با لیبی درباره آموزش (نیروهای دولت وفاق ملی) توافق کردیم و این دقیقا همان کاری است که ما داریم انجام می دهیم و این کار، یک اقدام مشروع است و ادامه خواهد یافت.

اوغلو با اشاره به کنفرانس برلین درباره لیبی اضافه نمود: این خوب است که همه از آتش بس (در لیبی) و کوشش های آینده حمایت کردند اما باید به فرایند سیاسی سرعت داده گردد.

پیش از صحبت های امروز مولود چاووش اوغلو درباره آموزش نیروهای دولت وفاق ملی لیبی، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه طی سخنان روز گذشته خود گفته بود، آنکارا هنوز نظامی به لیبی اعزام ننموده و فقط مشاور و نیروهای آموزش دهنده فرستاده شده اند.

اشاره وزیر خارجه ترکیه به توافق این کشور با لیبی به دو یادداشت تفاهم در امور امنیتی و دسترسی به مناطق دریایی است که 27 نوامبر(چهارشنبه 6 آذر) بین رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و فائز السراج، رئیس دولت وفاق ملی امضا شد.

ترکیه، دولت وفاق ملی لیبی را دولت مشروع این کشور می داند و بارها اعلام نموده که نیروهای وابسته به ژنرال خلیفه حفتر را نامشروع می داند. نیروهای وابسته به حفتر خود را نیروهای ارتش ملی لیبی نامگذاری نموده اند.

اظهارات مقام های ترکیه درباره اعزام نیروهای آموزش دهنده به لیبی در حالی مطرح شده که مجلس ترکیه 12 دی ماه مجوز اعزام نیروی نظامی جهت حمایت از دولت وفاق لیبی را صادر کرد. بر اساس مصوبه مجلس، دولت ترکیه این مجوز را دارد که جهت حمایت از دولت وفاق ملی لیبی به ریاست فایز السراج که مورد حمایت جامعه بین الملل است، نیرو و تجهیزات اعزام کند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 656

به "آنکارا: به آموزش نیروهای لیبی ادامه خواهیم داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنکارا: به آموزش نیروهای لیبی ادامه خواهیم داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید