ووهان خالی از کرونا، هند درمانده در بحران کرونا، کرونا روسیه را هم تعطیل کرد

به گزارش پسرک کامپیوتری، خبرگزاری خبرنگاران-از تصاویر یک جشنواره موسیقی در ووهان چین، جایی که نخستین نشانه های ویروس کرونا کشف شد و گسترش یافت، چنین به نظر می رسد که این شهر بر کرونا غلبه نموده است

ووهان خالی از کرونا، هند درمانده در بحران کرونا، کرونا روسیه را هم تعطیل کرد

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از رویترز نوشت: هزاران نفر در اولین روز جشنواره موسیقی Wuhan Strawberry(توت فرنگی ووهان) در روز شنبه شرکت کردند.

در فضای گرم اولین روز از یک جشن پنج روزه اول ماه می در جشن ملی در این شهر مرکزی چین، جشنواره موسیقی با حضور هزاران نفر برگزار گردید.

این جشنواره پس از اینکه در سال گذشته به دلیل محدودیت های کووید 19 فقط مجبور به برگزاری به صورت آنلاین شد، حالا در حال بازگشت به ووهان است و درِ خود را به روی علاقمندان گگردده است.

نماینده برگزارنمایندگان این رویداد به رویترز گفت که امسال تعداد شرکت نمایندگان در امسال محدود شده است. وی اضافه کرد که حدود 11000 نفر در روز شنبه در این رویداد موسیقایی حضور یافتند. در مقابل هر استیج و صحنه موانعی قرار داده شده بود و پرسنل امنیتی تعداد حاضرین در آن مناطق را محدود نموده بودند. بعضی از تماشاگران ماسک زده بودند اما بسیاری از آنها بدون ماسک بودند.

مردم در ووهان، جایی که کووید 19 برای اولین بار در آنجا ظهور کرد، بیش از دو ماه با محدودیت های شدید در اولین دوره قرنطینه ناشی از ویروس کرونا در دنیا زندگی کردند. طبق داده های رسمی، از آن موقع تا به امروز این شهر تقریباً کاملاً بدون ویروس بوده است. این و فرایند کلی در ماه های اخیر در این کشور ، که تنها چند مورد پراکنده را گزارش نموده، ترس در خصوص ویروس در چین را بسیار کاهش داده است.

گائو یوچن، دانشجوی 23 ساله و ساکن ووهان گفت: سال گذشته ما در ووهان از ویروس کرونا در رنج و عذاب بودیم

گائو گفت: رسیدن به جایی که امروز هستیم کار آسانی نبود. مردم اینجا کوشش زیادی کردند و هزینه زیادی پرداخت کردند (به دلیل ابتلا به ویروس). بنابراین من از حضور در اینجا (در جشنواره) بسیار هیجان زده ام.

این رویداد دو روزه خوانندگان و گروههای موسیقی مشهور و نه چندان مشهور داخلی را در سه مرحله در پارک باغ نمایشگاه ووهان گردهم می آورد. رویدادهای خواهر جشنواره موسیقی توت فرنگی در تعطیلات ملی در شهرهای دیگر از جمله پکن برگزار می گردد. شرکت نمایندگان مانند ژانگ هونگ کای 29 ساله از شیجیاژوانگ در استان هبی از سراسر کشور به ووهان آمدند.

ژانگ گفت: این اولین بار است که در رویدادی مانند این که در فضای باز برگزار می گردد، شرکت می کنم. من این فضا را خیلی دوست دارم.

یک مقام بهداشت ملی این کشور روز آدینه اعلام نمود که در چین 16 مورد جدید کووید 19 در روز آدینه گزارش شده که نسبت به روز قبل از آن 13 مورد کاهش ابتلا ثبت شده است.

کمیسیون ملی بهداشت چین در بیانیه ای گفت، همه موارد جدید سرایت های وارداتی و از خارج از کشور بوده است.

تعداد کل موارد تایید شده ابتلا به کووید 19 در سرزمین اصلی چین در حال حاضر 90،671 است، در حالی که تعداد فوتی ها بدون تغییر 4،636 نفر است که بسیاری از آنها ساکن ووهان بودند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط کمیسیون ملی بهداشت در روز شنبه، چین روز آدینه حدود 11.6 میلیون واکسیناسیون علیه کووید 19 انجام داد و تعداد کل تجویز شده را به بیش از 265 میلیون واکسن رساند.

بیش از 16 هزار ابتلای روزانه در آلمان

جدیدترین اخبار کرونا در اروپا حاکی از آن است که انستیتو رابرت کخ آلمان صبح امروز از ابتلای 16290 مورد جدید به کرونا در عرض 24 ساعت و 110 مرگ کرونایی جدید خبر داده است. به این ترتیب شمار مبتلایان جدید به ازای هر 100 هزار نفر به 146.5 مورد افزایش پیدا نموده است.

نظارت بر فاضلاب به عنوان ابزاری برای مهار کرونا

کمیسیون اروپایی برای مهار کرونا می خواهد به صورت سیستماتیک فاضلاب را از نظر ویروس های کرونایی مورد آنالیز قرار دهد. کمیسر نظارت بر محیط زیست اروپا اعلام نموده که نظارت بر فاضلاب می تواند یک منبع ارزان ، سریع و قابل اطمینان درباره انتشار ویروس و انواع آن در میان جمعیت باشد.

وی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواست که هر چه سریع تر سیستم های نظارت بر فاضلاب را تاسیس نمایند.

اعتراضات خشونت بار ضد محدودیت ها در فنلاند و سوئد

در کشورهای فنلاند و سوئد صدها نفر به خیابان ها آمدند و علیه محدودیت های کرونایی اعتراض کردند. بر اساس اطلاعات پلیس در اعتراضات ضد محدودیت ها در پایتخت فنلاند در روز شنبه حدود 50 نفر دستگیر شدند.

در استکهلم، پایتخت سوئد هم حدود 600 نفر به حیابان ها آمدند و علیه محدودیت ها اعتراض کردند.

اعتراضات ضد محدودیت های کرونایی در بلژیک و آلمان

پلیس بروکسل روز شنبه با استفاده از ماشین آبپاش و گاز اشک آور در یک پارک، اعتراضات صدها نفر از مخالفان علیه تدابیر و محدودیت های کرونایی را در هم شکست.

ر حالی که صدها نفر از معترضان به تدابیر و محدودیت های کرونایی در یک پارک در شهر بروکسل تجمع نموده بودند و قوانین مربوط به رعایت فاصله اجتماعی را نقض نموده بودند، پلیس با استفاده از توپ آبپاش و گاز اشک آور این اعتراضات را در هم شکسته است.

این تجمع اعتراض آمیز یک ماه پس از آن برگزار گردیده است که پلیس حدود 2 هزار نفر دیگر از معترضان را در یک پارک دیگر در شهر بروکسل سرکوب کرد.

دولت بلژیک با تسهیل بخشی از قوانین سختگیرانه کرونایی، اجازه فعالیت مجدد کافه ها را صادر نموده و گروه های بیشتر از 4 نفر اجازه دارند تا در فضای باز دور هم جمع شوند.

پلیس بروکسل اعلام نمود: تجمع روز شنبه در ابتدا به صورت آرام و مسالمت آمیز شروع شد و تظاهرات نمایندگان شعار آزادی سر می دادند ولی در ادامه شرکت نمایندگان حاضر به رعایت تدابیر ایمنی و بهداشتی نشدند و پلیس مجبور به دخالت شده است. بسیاری از شرکت نمایندگان در این تظاهرات ماسک نزده بودند.

در ایالت بادن-وورتمبرگ آلمان روز گذشته اعتراضاتی ضد محدودیت های کرونایی برگزار گردید که منجر به درگیری ها و خشونت هایی شد. این اعتراضات در شهر توتلینگن برگزار گردیده و بعضی معترضان به نیروهای پلیس حمله ور شدند.

بر اساس اطلاعات انستیتو رابرت کخ آلمان در چند دهه گذشته هیچ بیماری واگیر و عفونی دیگر در آلمان در عرض یک سال به اندازه کرونا به مرگ و میر شهفرایندان منجر نشده است.

سفیر آلمان در هند: شرایط کرونایی بسیار وحشتناک است

سفیر آلمان در هند هم شرایط کرونایی در این کشور را بسیار نگران نماینده ارزیابی نموده و در تبادل نظر با یک رسانه آلمانی اعلام نمود که اوضاع وحشتناک ناامید نماینده است.

وی در این باره گفت: مردم گاهی اوقات در حین انتقال از یک بیمارستان به بیمارستان دیگر خفه می شوند. بعضی هم در صف انتظار دستگاه اکسیژن خفه می شوند. ما وحشتناک ترین اوضاع را تجربه می کنیم و شرایط فعلی ضربه بزرگی برای کشور ما است.

برلوسکونی همچنان از عواقب ابتلا به کرونا رنج می برد

سیلویو بلوسکونی، نخست وزیر اسبق ایتالیا هم بعد از 3 هفته و نیم از بیمارستان مرخصی شد. به نوشته رسانه های ایتالیایی وی به دلیل اثرات طولانی مدت ابتلا به بیماری کووید 19 در بیمارستان بستری شده بود. برلوسکونی سال گذشته به کرونا مبتلا شده بود.

بیشتر شهفرایندان اتریشی حاضر به تزریق آسترازنکا نیستند

نتایج جدیدترین نظر سنجی هم نشان می دهد که حدود سه چهارم شهفرایندان اتریشی حاضر نیستند با واکسن سوئدی انگلیسی آسترازنکا واکسینه شوند. بر این اساس 73 درصد شهفرایندان آن را رد می نمایند. نتایج این نظر سنجی همچنین نشان می دهد که بیشتر شهفرایندان اتریشی به واکسیناسیون علیه کرونا تمایل دارند.

جدیدترین آمارهای کرونایی در کشورهای مهم اروپا

بر اساس جدیدترین آمارها در فرانسه در عرض 24 ساعت 25,670نفر به کرونا مبتلا شده اند و 192 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

در انگلیس هم در عرض 24 ساعت 1,907نفر به کرونا مبتلا شده اند و 7 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

در ایتالیا هم در عرض 24 ساعت 12,965نفر به کرونا مبتلا شده اند و 226 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده اند.

در اسپانیا هم بر اساس جدیدترین آمارها در 24 ساعت گذشته 9,135 نفر به کرونا مبتلا شده و 136 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده اند.

به این ترتیب بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در فرانسه 5,642,359نفر از شروع شیوع کرونا به آن مبتلا شده اند و 104,706نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

در انگلیس هم تا به امروز 4,418,530نفر به کرونا مبتلا شده اند و 127,524نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

در ایتالیا هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال 4,035,617نفر به کرونا مبتلا شده اند و 121,033نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

جدیدترین آمارها نشان می دهد که در اسپانیا هم تا به حال 3,524,077 نفر به کرونا مبتلا شده اند و 78,216نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

در آلمان هم تا به حال 3,412,373نفر به کرونا مبتلا شده اند و 83,702 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

هند درمانده در بحران کرونا

درگیری هند با موج دوم شیوع کرونا طی هفته های گذشته تیتر یک بسیاری از رسانه ها و مورد توجه مقامات بهداشتی بین المللی دنیای بوده است.هند در حالی در بحران موج دوم شیوع درگیر شده که در ابتدای امسال میلادی با کاهش آمار ابتلا به کمتر از 11 هزار نفر وزیر بهداشت هند سرانجام بازی شیوع در این کشور را اعلام نموده بود.کمبود تجهیزات پزشکی، تخت بیمارستانی و واکسن کرونا در هند که بزرگترین فراوری نماینده واکسن در دنیا است، وخامت اوضاع در این کشور را تشدید نموده است.با این وجود دولت هند که یک سال پیش از اعلام محدودیت های تجاری ضربه مالی سنگینی دریافت نموده بود، حاضر به اعلام محدودیت های جدید نشده است.

آتش سوزی در دومین بیمارستان بیماران کرونایی در بغداد

نیروهای امنیتی عراق امروز، یکشنبه توانستند آتش سوزی در بیمارستان مخصوص بیماران کرونایی دار السلام در بغداد، پایتخت را مهار و خاموش نمایند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، جاسب الحجامی، مدیر اداره بهداشت بغداد در توییتر درباره جزئیات این حادثه شرح داد و نوشت: امروز فردی که باعث آتش سوزی در منبع اکسیژن مرکزی بیمارستان دار السلام، سالن شهیده الصیدلانیه سهیر شاکر مختص بیماران کرونایی شده بود، بازداشت شد.

مدیر اداره بهداشت بغداد ادامه داد: آتش فورا توسط افراد و حراست بیمارستان خاموش شد و فرد خاطی به سازمان اطلاعات تحویل داده شد.

الحجامی گفت: بار دیگر به تمام نیروها و کادر درمان تاکید می کنیم نهایت احتیاط به خرج دهند و تمام وقت حواس شان جمع باشد.

این در حالی است که 24 آوریل آتش سوزی در داخل بیمارستان ابن الخطیب مخصوص بیماران کرونایی در منطقه جسر دیالی در جنوب شرق بغداد رخ داد که ناشی از انفجار کپسول اکسیژن بود و 82 کشته و 110 زخمی برجای گذاشت.

کرونا روسیه را هم تعطیل کرد

میخاییل موراشکو وزیر بهداشت روسیه اعلام نمود که برای مقابله با همه گیری کرونا در روسیه، 10 روز تعطیل عمومی اعلام شد.

میخاییل موراشکو وزیر بهداشت روسیه اعلام نمود که برای مقابله با همه گیری کرونا در روسیه، 10 روز تعطیل عمومی اعلام شد.

موراشکو در گفت و گو با شبکه تلویزیونی روسیه1 گفت: شرایط همه گیری کرونا در روسیه همچنان متشنج است.

وی با هشدار در خصوص حفظ خطر گسترش کرونا در روسیه گفت: بیش از 300 هزار بیمار کرونایی در روسیه تحت مراقبت های درمانی قرار دارند.

وزیر بهداشت روسیه گفت: برای مقابله با این فرایند تصمیم گرفته شد تا در روسیه تعطیل عمومی و روزهای غیرکاری اعلام گردد.

به دستور ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، از روز اول ماه می روز دنیای کارگر (روز گذشته) تا روز 9 ماه می که به عنوان جشن پیروزی در جنگ دوم دنیای در روسیه جشن گرفته می گردد، تعطیل عمومی باشد.

به همین دلیل از روز گذشته تا روز شنبه هفته آینده در روسیه ادارات دولتی و مدارس و دانشگاهها تعطیل هستند.

به گفته وزیر بهداشت روسیه، حداقل رقم برای اعلام مصونیت عمومی در برابر کرونا در روسیه، 69.8 میلیون نفر است.

موراشکو این را نیز گفت که 25 درصد کسانی که در روسیه کرونا گرفته اند با مسائل سلامتی روبرو هستند و احتیاج به مراقبت پزشکی دارند و 10 درصد بیماران کرونایی هم احتیاج به بستری شدن دارند.

امروز در گزارش شبکه تلویزیونی روسیه1 گفته شد که تا به امروز بیش از 9 میلیون نفر در روسیه دو دوز واکسن کرونا زده و شمار افرادی که یک دوز واکسن کرونا زده اند نیز حدود 13 میلیون نفر است.

واکسیناسیون عمومی کرونا در روسیه از اواسط دی ماه سال 1399 شروع شد و تا به امروز روس ها با واکسن اسپوتنیک وی واکسیناسیون را انجام داده اند و بتازگی استفاده از واکسن اپی واک کرونا برای واکسیناسیون مردم در روسیه شروع شده است.

بر اساس گزارش ستاد مقابله با کرونا در روسیه، در شبانه روز اخیر در این کشور 342 نفر بر اثر کرونا جان خود را ازدست داده و 8 هزار و 697 نفر به این بیماری مبتلا شده یا تست کرونای آنها مثبت بوده و 7 هزار و 399 نفر نیز بهبود یافته اند

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 29 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 29 اردیبهشت 1400 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 1547

به "ووهان خالی از کرونا، هند درمانده در بحران کرونا، کرونا روسیه را هم تعطیل کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ووهان خالی از کرونا، هند درمانده در بحران کرونا، کرونا روسیه را هم تعطیل کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید