طراح خانه ویلایی: 1000 جلد کتاب از طرف خیّرین به بچه ها کتابخوان روستای باغچله اهدا شد

به گزارش پسرک کامپیوتری، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در کردستان، خردادماه سال گذشته ایبنا در گزارشی از یک باشگاه کتابخوانی روستایی در دیواندره از بچه ها عاشق کتاب روستای باغچله و محرومیتی به وسعت یک کلاس نوشت و خبر از فعالیت کتابخوانی 40 کودک این روستا داد که البته به میزان یک کلاس هم فضا برای فعالیت هایشان نداشتند.

طراح خانه ویلایی: 1000 جلد کتاب از طرف خیّرین به بچه ها کتابخوان روستای باغچله اهدا شد

جهت دریافت خدمات طراح خانه ویلایی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

حالا امروز بعد از گذشت یک سال و چند ماه از آن گزارش، مراسم جشن کتاب در این روستا با حضور خیّرین، تعدادی از مسئولان، اهالی روستا و بچه ها و نوجوانان کتابخوان برگزار گردید.

در مراسم جشن کتاب جام باشگاه کتابخوانی که عصر روز سه شنبه 23 شهریور امسال در روستای باغچله از توابع شهرستان دیواندره برگزار گردید، خیّرانی از تهران بیش از 1000 جلد کتاب به کتابخانه روستا اهدا کردند.

فرزانه اخوت یکی از خیرین اهداکننده کتاب به کتابخانه های روستایی در این مراسم اظهار کرد: در مرحله اول بیش از 1000 جلد کتاب به کتابخانه روستای باغچله اهدا شده است. این کتاب ها شامل 60 درصد کتاب های کودک و نوجوان، 30 درصد کتاب های تخصصی زنان و 10 درصد کتاب های مرجع می گردد.

وی ادامه داد: 20 جلد دایره المعارف ویژه بچه ها و نوجوان هم با کیفیت بالا هم در بین کتاب های مرجع واقع شده است و بعلاوه نقشه های دنیا، ایران، استان و نقشه مردم شناسی هم به این مجموعه اضافه خواهد شد.

اخوت با بیان اینکه هر چند وقت یک بار کتاب های چاپ تازه و اسباب بازی های فکری به کتابخانه ارسال می گردد، افزود: فهرست کتاب ها را داریم و این باعث خواهد شد هیچ وقت دوباره کتاب تکراری به کتابخانه ها ارسال نگردد.

این خیّر حوزه کتاب با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در حوزه تجهیز کتابخانه های منطقه ها محروم و روستایی بیان نمود: بعلاوه تا به امروز پیروز شده ایم بیش از 67 کتابخانه را در سراسر کشور به ویژه روستاهای منطقه ها محروم تجهیز کنیم.

سرپرست معاونت فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد سلامی کردستان هم در این مراسم گفت: امروز توجه به روستاها و منطقه ها محروم از اولویت های ماست و به اسم خدمتگزاران حوزه فرهنگ با کمال افتخار حضور در جمع صمیمی مردمان منطقه ها کمتر پیشرفته استان را وظایف اساسی خود و همکاران فرهنگ و ارشاد اسلامی می داند.

عیسی فلاحی با قدردانی از خیّرین حوزه کتاب که از تهران به این روستا سفر نموده بودند، اضافه نمود: این خیرین با اهدای 1000 جلد کتاب، زمینه ساز خوشحالی بچه ها باغچله شدند و موجبات ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی را در این روستا فراهم نموده اند که جای قدردانی و تشکر دارد.

وی افزود: حوزه فرهنگ از حوزه های تاثیرگذار در جامعه به شمار میرود، معتقدم توسعه مالی و توسعه در جوانب دیگر اتفاق نخواهد افتاد مگر اول توسعه فرهنگی صورت بگیرد.

سرپرست معاونت فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با درخواست مساعدت به فعالیت های حوزه فرهنگی بیان نمود: از خیّرین می خواهیم علاوه بر یاری و مساعدت در ساخت مدارس، مراکز درمانی، آزادی زندانیان به حوزه فرهنگ هم گوشه چشمی داشته باشند، چرا که زیربنای تمامی این موارد همانا فرهنگ به ویژه بخش کتاب است.

فلاحی با اشاره به علاقمندی مردم استان کردستان در زمینه مطالعه کتاب یادآوری کرد: علی رغم شرایط معیشتی نامناسب و مسائل مالی مردم استان کردستان مردمان این دیار هیچ گاه کتاب را از سبد خانوار خود حذف ننموده و در تمام برنامه های فروش کتاب که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرا شده استان کردستان رتبه ششم را داشته و همپایه استان های برخوردار تهران، اصفهان و خراسان رضوی بوده است.

دلنیا خالدی، بانویی هم که این کتابخانه را راه اندازی نموده است، می گوید: دوست دارم تمامی روستاهای منطقه دیواندره مانند روستای باغچله کتابخانه داشته باشند و بچه ها و نوجوانان روستاها با کتاب و کتابخوانی بیشتر آشنا شوند.

این کتابخانه به همت بانوی علاقمند به کتاب و کتابخوانی در اتاقی قدیمی در گوشه حیاط پدری راه اندازی شده که بیش از 7 سال است بچه ها و نوجوانان روستا برای دریافت کتاب و کتابخوانی به آنجا رفت و آمد دارند.

در سرانجام این مراسم از 15 نفر از دانش آموزان عضو باشگاه کتابخوانی روستای باغچله و مربی تلاشگر آنان، دلنیا خالدی و خیرین کتاب خانم ها محجوب و اخوت تقدیر به عمل آمد.

انس با کتاب و عشق به دانستن در روستای باغچله دیواندره، قریب به چند سال است مامن بیش از 40 کودک کتابخوان این روستا شده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 28 شهریور 1400 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 1729

به "طراح خانه ویلایی: 1000 جلد کتاب از طرف خیّرین به بچه ها کتابخوان روستای باغچله اهدا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراح خانه ویلایی: 1000 جلد کتاب از طرف خیّرین به بچه ها کتابخوان روستای باغچله اهدا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید