نشت تشعشعات رادیواکتیو در کارخانه سامسونگ!

به گزارش پسرک کامپیوتری، کمیسیون هسته ای کره جنوبی می گوید دو کارگر سامسونگ در معرض تشعشعات رادیواکتیو قرار گرفته اند.

نشت تشعشعات رادیواکتیو در کارخانه سامسونگ!

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، دو کارگر در کارخانه تراشه سامسونگ در کره جنوبی پس از قرار گرفتن در معرض پرتوهای ایکس در بیمارستان بستری شدند. کمیسیون ایمنی و امنیت هسته ای کره جنوبی (NSSC) خاطرنشان کرد این حادثه در تاریخ 27 می 2024 (7 خرداد 1403) در کارخانه ساخت پردازنده سامسونگ، در حدود 40 کیلومتری جنوب سئول اتفاق افتاده است.

کارگران در حین استفاده از دستگاهی که مواد را با پرتوهای ایکس بمباران می نماید، در معرض تابش قرار گرفتند. NSSC در بیانیه خود می نویسد که هردو کارگر به علت قرار گرفتن در معرض تابش رادیواکتیو در انگشتان خود علائم غیرطبیعی مثل تورم و قرمز شدن را نشان دادند. NSSC می گوید آزمایش خون آن ها طبیعی بوده است، اما میخواهد آزمایش های بعدی را برای اطمینان خاطر دو فرد آسیب دیده انجام دهد.

ظاهراً سامسونگ استفاده از آن دستگاهِ به خصوص را به حالت تعلیق درآورده و این اتفاق را تصادفی خوانده است و قول داده تا در درمان کارکنان خود مشارکت کند. NSSC در کوشش است تا مقدار دقیق تابش را معین کند و در صورت نقض قوانین ایمنی به وسیله سامسونگ، اقدامات بیشتری انجام خواهد داد.

این اولین بار نیست که چنین اتفاقی برای سامسونگ رخ می دهد. دولت کره جنوبی در سال 2012 مرگ یکی از کارکنان سابق سامسونگ را با قرار گرفتن در معرض تابش مرتبط دانست. این شرکت در سال 2015 از کارکنانی که در کارخانه های خود به سرطان مبتلا شده بودند، عذرخواهی کرد و برای جبران خسارت آن ها و خانواده های کارکنان سابق فوت شده، صندوق مالی ایجاد کرد.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 10 خرداد 1403 بروزرسانی: 10 خرداد 1403 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 2240

به "نشت تشعشعات رادیواکتیو در کارخانه سامسونگ!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشت تشعشعات رادیواکتیو در کارخانه سامسونگ!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید