رئیس امارات متحده عربی درگذشت

به گزارش پسرک کامپیوتری، خبرنگاران : به مناسبت درگذشت رئیس امارات، از امروز آدینه به مدت 40 روز در این کشور عزای عمومی است و پرچم ها نیمه برافراشته خواهد بود.

رئیس امارات متحده عربی درگذشت

به مناسبت درگذشت رئیس امارات، از امروز آدینه به مدت 40 روز در این کشور عزای عمومی است و پرچم ها نیمه برافراشته خواهد بود.

خبرگزاری امارات امروز اظهار داشت شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان رئیس کشور امارات متحده عربی درگذشت. بعلاوه وزارتخانه ها، ادارات، نهادهای فدرال و محلی و بخش خصوصی 3 روز تعطیل می گردد.

خلیفه بن زاید آل نهیان متولد 7 سپتامبر 1948 بود که در سال 2004 و پس از درگذشت پدرش رئیس امارات و حاکم ابوظبی شد.

وی در ژانویه 2014 دچار سکته مغزی شده و تحت درمان بود تا این که امروز درگذشت.

شیخ خلیفه، دومین رئیس امارات از زمان تاسیس این کشور در سال 1971 بود. او بزرگ ترین فرزند زاید بن سلطان آل نهیان مؤسس دولت امارات و ولیعهد او بود.فرزند او عبدالله بن زاید که تا کنون ولیعهد امارت ابوظبی بود، جانشین وی خواهد شد.

امارات متحدهٔ عربی (به عربی: الإمارات العربیّه المتّحده)، (مخفف انگلیسی: UAE) یا کوتاه شده: امارات یک پادشاهی مطلقهٔ فدرال در جنوب غربی قارهٔ آسیا و در شرق شبه جزیرهٔ عربستان، در منطقه خاورمیانه است که از جنوب و غرب با عربستان سعودی، از شرق با عمان و از شمال با خلیج فارس همسایه است.امارات متحدهٔ عربی یک همبستگی از هفت شیخ نشین کوچک به نام هایابوظبی (مرکز)، دبی، شارجه، عجمان، فجیره، رأس الخیمه و ام القوین است که پس از استقلال از بریتانیا در 2 دسامبر 1971 شکل گرفت. این روز را با نام روز ملی امارات جشن می گیرند.

هر یک از این 7 امیرنشین از استقلال فراوانی برخوردارند، اما یک امیر موروثی به عنوان حاکم کشور ایفای وظیفه می نماید و شورای عالی حکام که متشکل از هفت امیر است، رئیس دولت و کابینه را انتخاب می نماید.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 11 تیر 1401 بروزرسانی: 11 تیر 1401 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 2012

به "رئیس امارات متحده عربی درگذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس امارات متحده عربی درگذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید