مقاله: طریقه مصرف شیرخشت برای نوزاد

به گزارش پسرک کامپیوتری، طرز تهیه شیر خشت برای نوزاد: برای تهیه ترکیب شیرخشت و ترنجبین، حدود یک نخود شیرخشت و نصف قاشق چایخوری ترنجبین را در نصف استکان آب جوش حل کرده با پارچه نخی صاف کنید و به تدریج به نوزاد بخورانید. در صورت ضرورت می توانید این دارو را تا روزی 3-2 بار آماده و مصرف کنید.

مقاله: طریقه مصرف شیرخشت برای نوزاد

امروزه، استفاده قطره خوراکی عصاره گیاه دارویی شیر خشت معروف به قطره بیلی ناستر، به همراه نور درمانی تا حد زیادی در درمان نوزادان مبتلا به زردی موثر است به طوری که سه روز پس از کاربرد این دو روش درمانی، در حدود 90 درصد نوزادان بهبود مییابند.

مصرف شیرخشت به تنهایی برای درمان زردی توصیه شده است؛ لیکن مصرف این دارو همراه با ترنجبین، اثربخشی بیشتری دارد. همچنین چون ترنجبین کاملاً شیرین است، لذا این دارو احتیاج به شیرین کردن ندارد. علاوه بر این، مادر نوزاد نیز میتواند این دارو را مصرف کند تا به وسیله تغذیه با شیر مادر، مواد مفید آن به کودک برسد. برای اثربخشی بیشتر نیز می توان به جای حل کردن شیرخشت و ترنجبین در آب، آنها را در مخلوط عرقهای کاسنی و شاهتره یا در عرقهایی مانند عرق بید حل کرد.

از دیگر خواص شیرخشت برای نوزادان و اطفال بالای دو سال، کاهش تب شدید است، به این منظور پنج گرم شیرخشت را در یک بطری عرق بید کاسنی حل کرده هر یک الی دو ساعت یک مرتبه نصف الی یک فنجان به کودک دهید. همچنین در کتب طب سنتی بر مصرف شیرخشت برای بچه ها تاکید شده، به طور کلی اگر می خواهید اطفال شما رشد کامل کنند تا میتوانید شیرخشت و ترنجبین به آنها بدهید. مخصوصاً به اطفال شیرخوار به جای شربت قند، شربتی از این دو به آنها بدهید تا استخوانبندی آنها محکم شده و زود دندان در آورند.

منبع مقاله: طریقه مصرف شیرخشت برای نوزاد

انتشار: 2 دی 1400 بروزرسانی: 2 دی 1400 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 1829

به "مقاله: طریقه مصرف شیرخشت برای نوزاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: طریقه مصرف شیرخشت برای نوزاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید