فلافل با سیب زمینی، مقرون به صرفه و خوشمزه

به گزارش پسرک کامپیوتری، غذاهای مقرون به صرفه و سریع این روزها هواداران ویژه ای پیدا نموده اند و با وجود کمبود وقت بیشتر افراد دوست دارند غذاهای سریع تر و باصرفه را در منزل درست کنند.

فلافل با سیب زمینی، مقرون به صرفه و خوشمزه

تهیه فلافل با سیب زمینی یکی از انواع روش های درست کردن فلافل است و در واقع با سیب زمینی خام تهیه می گردد. فلافل با سیب زمینی یکی از ساده ترین و خوشمزه ترین غذاهای سنتی ما ایرانی ها است که در کشورهای همسایه نیز به روش های مختلف تهیه می گردد. کافی است یک بار فلافل را در خانه تهیه کنید تا جزو فهرست همیشگی غذا های خانگی شما گردد. فلافل با سیب زمینی را می توانید با نان ساندویچی و گوجه و خیارشور سرو کنید. افزودن سیب زمینی خام به فلافل باعث چسبندگی بیشتر می گردد. با خبرنگاران همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه فلافل با سیب زمینی

  • نخود خیس خورده 2 پیمانه
  • سیب زمینی 2 عدد کوچک
  • پیاز 1 عدد
  • سیر 3 حبه
  • پودر تخم گشنیز 1 قاشق چای خوری
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، فلفل قرمز و پاپریکا به میزان لازم

طرز تهیه فلافل با سیب زمینی

مرحله اول

ابتدا برای تهیه فلافل با سیب زمینی باید نخود را 48 ساعت خیس کنید تا راحت تر بپزد و نفخ آن گرفته و نرم گردد. در این 2 روز باید آب نخود را عوض کنید. نخود را آبکش و سپس چرخ یا میکس کنید. می توانید از چرخ گوشت یا غذاساز یا یک دو سه بهره ببرید.

مرحله دوم

پیاز و سیب زمینی را پوست بگیرید و بشویید. می توانید رنده ریز بزنید یا به همراه نخود از چرخ گوشت یا غذاساز بهره ببرید تا خوب له و پوره گردد. در سرانجام سیر پوست کنده و له شده را به مواد فلافل اضافه کنید. در سرانجام نوبت افزودن ادویه ها و نمک است. خوب مواد را هم بزنید تا یکدست گردد.

مرحله سوم

داخل یک تابه گود روغن بریزید تا کاملا داغ گردد. بهتر است میزان روغن را کمی بیشتر بگیرید تا فلافل ها داخل روغن شناور باشند. از مواد فلافل با دست یا با یاری فلافل زن بردارید و به آن شکل دهید تا شبیه توپ گردد. سپس داخل روغن داغ قرار دهید و صبر کنید با حرارت میانه سرخ گردد.

مرحله چهارم

در ادامه همه مواد فلافل با سیب زمینی را سرخ کنید و در سرانجام روی دستمال روغن گیر قرار دهید و داخل دیس سرو بکشید و با گوجه و خیارشور و نان باگت سرو کنید. اگر به دستور پخت غذاهای ایرانی علاقه دارید، لپه پلو با مرغ را بخوانید.

نکات کلیدی در تهیه فلافل با سیب زمینی

  • اگر دوست دارید به مواد خود گوجه میکس شده اضافه کنید.
  • اگر سایز سیب زمینی بزرگ بود نصف کنید تا مزه آن قالب نگردد.
  • بهتر است از ادویه فلافل بهره ببرید تا طعمی فوق العاده به این غذا بدهد.

پیشنهاد مطالعه: برای تماشا دستورهای بیشتر از آشپزی دسر فوری با بیسکویت پتی بور را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 26 تیر 1401 بروزرسانی: 26 تیر 1401 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 2026

به "فلافل با سیب زمینی، مقرون به صرفه و خوشمزه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فلافل با سیب زمینی، مقرون به صرفه و خوشمزه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید