طرز تهیه سیب زمینی و پنیر (کیک سیب زمینی)

به گزارش پسرک کامپیوتری، سیب زمینی از خوشمزه ترین و پرطرف دارترین خوراکی های است که معمولاً نمی دانیم که در چه دسته بندی باید قرار بگیرند.

طرز تهیه سیب زمینی و پنیر (کیک سیب زمینی)

سیب زمینی با نام علمی سولانوم تیوبروزوم از نظر گیاه شناسی به خانواده سولاناسه تعلق دارد. سولاناسه در فارسی به دسته گیاه های بادنجانیان تعبیر می گردد. در کل گونه های بسیار زیادی از سیب زمینی در منطقه ها مختلف دنیا می توان یافت. جالب است در هر کشوری معمولاً نوع سیب زمینی آن با سایر نقاط تفاوت ظاهری ویژه ای دارد.

برای تماشا طرز تهیه اسنک کالباس کلیک کنید.

مواد مورد احتیاج جهت تهیه سیب زمینی و پنیر:

  • سیب زمینی: سه عدد میانه
  • پنیر پیتزا رنده شده: سیصدگرم
  • روغن سرخ کردنی: به میزان لازم
  • نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز و زردچوبه: به میزان دل خواه

طرز تهیه سیب زمینی و پنیر:

  • در ابتدا باید به سراغ سیب زمینی های دلبرتان بروید. بعد از خلال کردن آن به سایز و مدل دل خواهتان آن ها را با آب سرد در آب کش بشوئید. با دست حسابی خلال های سیب زمینی ها را زیر و رو کنید تا نشاسه اضافه آن ها از رویشان شسته گردد.این کار باعث می گردد که در زمان سرخ کردن، سیب زمینی ها به هم نچسبند و به راحتی سرخ شوند. بعد از شستن سیب زمینی ها منتظر بمانید تا آب اضافه آن ها از آبک ش خارج گردد. آب اضافی سیب زمینی هنگام سرخ کردن موجب تراوش روغن به بیرون می گردد.

    این نکته را همیشه در سرخ کردن سیب زمینی رعایت نمایید.

  • ادویه هایتان را با هم مخلوط کنید و روی سیب زمینی ها بپاشید و با یاری دست کاملاً خلال های سیب زمینی را زیرورو کنید تا تمام سیب زمینی ها طعم دار و رنگی شوند.
  • در مرحله بعدی به سراغ سرخ کردن سیب زمینی ها بروید. روغن سرخ کردنی را درون تابه مناسب ریخته و صبر کنید تا داغ گردد. از سیب زمینی ها به میزان مناسب در تابه ریخته و سرخ کنید. تا پایان این کار را انجام دهید و خلال های سرخ شده را روی دستمال جاذب روغن قرار دهید تا روغن اضافه آن ها گرفته گردد.

اگر به سلامت بدن بیشتر اهمیت می دهید راهی جایگزین برای سرخ کردن به شما پیشنهاد می دهیم.سرخ کردن سیب زمینی در فر (جایگزین سرخ کردن در تابه)

  • شما می توانید کف سینی فر را با برس چرب کنید و خلال های سیب زمینی طعم دار شده را درون سینی بچینید.

    در دمای 185 به مدت پانزده تا بیست دقیقه (با توجه به سایز و میزان خلال های سیب زمینی فرق دارد) قرار دهید.

    بگذارید تا جای ممکن سیب زمین ها مغزپخت شوند. به همین راحتی به مرحله آخر تهیه این غذای بسیار خوشمره و پرطرف دار رسیدیم.

  • در این مرحله از قالب کمربندی یاری بگیرید و لایه ای از سیب زمینی ها را دورن آن بریزید. روی سطح سیب زمینی های سرخ شده را با پنیر پیتزا رنده شده کاور کنید. مجدد لایهٔ دیگری از سیب زمینی سرخ شده را روی پنیرها ریخته و با یاری دست کمی فشار دهید تا فضاهای خالی کمتری بین آن ها باشد. این کار را با توجه به میزان سیب زمینی های سرخ شده و میزان قالب تا آخر ادامه دهید.
  • در آخر برای تزیین می توانید یک گوجه فرنگی را خیلی نازک برش زده و تکه های آن را روی سطح غذا قرار دهید. برای تزیین این غذای لذیذ از ژامبون با طعم های مختلف یا بیکن و حتی سبزیجات رنگی نیز می توانید یاری بگیرید.
  • قالب سیب زمینی و پنیر تزیین شده را درون تستر یا فر به مدت ده تا پانزده دقیقه با دمای 185 قرار دهید، تا پنیرها به شکل مایع دربیایند و طلایی رنگ شوند. غذای خوشمزه امروز ما آماده سرو است. نوش جان

    فواید و ارزش غذایی سیب زمینی

    سیب زمینی سرشار از ویتامین آ است که وقتی پخته می گردد به راحتی جذب می گردد. مهم ترین ماده اصلی موجود در سیب زمینی نشاسه است که معمولاً 9 تا 25 درصد آن را تشکیل می دهد. سیب زمینی یکی از غنی ترین منابع کربوهیدرات است که در سوخت و ساز بدن نقش مهمی دارد. همین ویژگی موجب شده بسیاری از کسانی که فعالیت ورزشی سنگین انجام می دهند حتماً از سیب زمینی در برنامه غذایی خود استفاده نمایند. علاوه بر این سیب زمینی تقویت نماینده قلب، محکم نماینده لثه، مسکن درد و زخم معده است. سیب زمینی ادرار را زیاد می نماید، در نتیجه برای کلیه و مثانه بسیار مفید است.

    سیب زمینی پنیر، عصرانه و شام دل پذیر

    غذای خوشمزه ای که امروز برای شما در نظر گرفته ایم بسیار ساده و راحت آماده می گردد. با ظاهر بسیار شیک و مجلسی که دارد مناسب برای مهمانی ها خصوصاً شام یا عصرانه است. حتی برای ناهار نیز گزینه مناسبی است.

    مدت زمان آماده سازی این غذا سی و پنج تا چهل دقیقه است.

    میزان مواد اعلامی مناسب برای 3 نفر است. با ضرب و تقسیم ساده ای می توانید میزان را برای تعداد افراد بیشتر یا کمتری درست کنید.

    امیدواریم که از دستور غذای سریع و راحت امروز ما کمال استفاده را برده باشید. برای مشاهده ی فست فود و فینگرفودهای دیگر به خبرنگاران بلاگ سری بزنید.

منبع: اُکالا
انتشار: 24 آذر 1400 بروزرسانی: 24 آذر 1400 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 1819

به "طرز تهیه سیب زمینی و پنیر (کیک سیب زمینی)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه سیب زمینی و پنیر (کیک سیب زمینی)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید