صدور مجوز احداث کمپینگ در ارتفاعات بالای 3 هزار متر اردبیل

به گزارش پسرک کامپیوتری، معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از صدور مجوز احداث کمپینگ در ارتفاعات بالای 3 هزار متر این استان اطلاع داد.

صدور مجوز احداث کمپینگ در ارتفاعات بالای 3 هزار متر اردبیل

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل، ناصر محمودی معاون سرمایه گذاری این اداره کل، امروز یکشنبه با اعلام این خبر توضیح داد: با توجه به اینکه به لحاظ زیست محیطی ساخت و ساز در ارتفاع بالای سه هزار متر ممنوع است، مجوزهای سرمایه گذاری صرفا برای استقرار کمپینگ و چادر صادر می گردد.

او افزود: به عنوان مثال پناهگاه دوم کوه سبلان در ارتفاع بالای سه هزار متر یک سازه کانکس است.

معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل افزود: رعایت قوانین و ضوابط زیست محیطی در پروژه های سرمایه گذاری قویا مورد تاکید بوده و در ارتفاعات نیز مطابق همین ضوابط عمل می گردد.

محمودی با اذعان به قابلیت های متعدد استان اردبیل در ورزش کوهنوردی حرفه ای افزود: اداره کل رونق ورزش های زمستانی را با هدف رونق گردشگری زمستانی و در راستای تحقق زمستان بیدار اردبیل دنبال می نماید.

او افزود: بر همین اساس پروژه های سرمایه گذاری که با رعایت ضوابط و مقررات پیشنهاد گردد، تا مرحله بهره برداری مورد حمایت است.

معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل در مورد پروژه های سرمایه گذاری در دست احداث مرتبط با گردشگری زمستانی توضیح داد: مجوز احداث دو پیست اسکی صادر شده و در مرحله ساخت هستند.

محمودی توضیح داد: یکی از این دو پیست اسکی با نام آلوارس دو یا اوجور در مجاور پیست اسکی آلوارس سرعین در حال احداث است و دیگری در ارتفاعات و مجاور آبدرمانی شابیل احداث می گردد.

او افزود: هر دو پروژه در ارتفاع دو هزار و 300 تا سه هزار متر احداث می شوند و مطابق قول مساعد سرمایه گذار تا خاتمه سال 98 به بهره برداری خواهند رسید.

منبع: میراث آریا
انتشار: 28 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 213

به "صدور مجوز احداث کمپینگ در ارتفاعات بالای 3 هزار متر اردبیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدور مجوز احداث کمپینگ در ارتفاعات بالای 3 هزار متر اردبیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید