خبر بد برای دامپزشکان از طرف هوش مصنوعی ChatGPT

به گزارش پسرک کامپیوتری، درحالی که دام پزشکان از تشخیص بیماری یک سگ عاجز بودند، هوش مصنوعی ChatGPT توانست به درستی نوع بیماری را تشخیص دهد.

خبر بد برای دامپزشکان از طرف هوش مصنوعی ChatGPT

چت جی پی تی سرویسی پرکاربرد بر پایه هوش مصنوعی است که از زمان انتشار عمومی در اواخر سال گذشته میلادی، سروصدای زیادی به پا نموده و همچنان به متعجب کردن ما ادامه می دهد. این چت بات افزون بر مقاله نوشتن توانایی کدنویسی نیز دارد و کارهای متنوع تری نیز انجام می دهد.

بر اساس گزارش گیزموچاینا، نسخه نو ChatGPT که از مدل زبانی GPT-4 استفاده می نماید، با ارائه شرحات درست درباره بیماری، به نجات جان یک سگ یاری کرد؛ آن هم در شرایطی که حتی دام پزشکان نیز نتوانسته بودند به درستی بیماری را تشخیص دهند.

فردی با نام کوپر در توییتر می گوید سگ نژاد بردر کولی او از یک بیماری منتقله از کنه رنج می بُرد و تحت درمان بود. شرایط این سگ به لطف گذراندن مراحل درمانی در حال بهبود بود تا این که علائم بیماری به یک باره بدتر شد.

کوپر می گوید پس از آنالیز دقیق متوجه شد که لثه های سگش زرد شده است و وقتی حیوان خانگی اش را به دام پزشکی برد، تعیین شد کم خونی بدتر از قبل شده. شرایط سلامتی سگ کوپر روزبه روز بدتر شد و دام پزشکان با وجود انجام آزمایش های مختلف نتوانستند علت را تشخیص دهند.

کوپر شرایط سگش را برای GPT-4 شرح داد و این مدل هوش مصنوعی در پاسخ گفت شرایط سگ کوپر ممکن است به علت کم خونی IMHA باشد. کوپر این اطلاعات را برای دام پزشکی دیگر برد و پس از انجام چند آزمایش تعیین شد که گفته ChatGPT درست بوده است. با درمان مناسب، شرایط بهتر شد و سگ کوپر اکنون تقریبا به طور کامل به شرایط عادی اش برگشته است.

منبع: زومیت

منبع: فرادید
انتشار: 11 فروردین 1402 بروزرسانی: 11 فروردین 1402 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 2158

به "خبر بد برای دامپزشکان از طرف هوش مصنوعی ChatGPT" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبر بد برای دامپزشکان از طرف هوش مصنوعی ChatGPT"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید