برگی از تاریخ: ابزار پزشکی رعب آور و عجیب قدیمی

به گزارش پسرک کامپیوتری، بزرگترین خیریه پزشکی انگلستان به نام Wellcome Trust بخش هایی از پایگاه بزرگ اطلاعاتی خود را به اشتراک گذاشت. این مجموعه تصاویری از صدها سال دارو، ابزار و فرهنگ پزشکی را در دل خود جای داده بود.

برگی از تاریخ: ابزار پزشکی رعب آور و عجیب قدیمی

البته، برای ما و خیلی از شما پیشرفت فناوری با دارو و ابزار ملموس تر است. در اینجا، چندین مورد از چیزهایی که ممکن است به نظر شما هم عجیب و ترسناک باشد را ارائه می دهیم.

سرنگ فرانسوی از جنس برنج قرن 17

هیچ چیز مثل سرنگ آدم را یاد دارو و درمان و دکتر نمی اندازد. در این مجموعه، از سرنگ برنجی قرن 17 و سرنگ های تنقیه از جنس عاج فیل در قرن 18 گرفته تا سرنگ های استیل و شیشه ای به چشم می خورد که آن طور که معین است دوام بالا و چندین بار استفاده از ملاک های ساخت این سرنگ ها بوده اند؛ چیزی که در هیچ کدام از سرنگ های امروزی نمی بینیم.

سرنگ از جنس عاج فیل: سرنگ قرن 18 از جنس عاج فیل سریلانکایی

سرنگ تنقیه ژاپنی با عملکرد اتوماتیک مجهز به پیستون و مخزن در قرن 19

ابزار جراحی

ابزار جراحی قدیمی متعلق به قرن 16 را می توانید در ادامه مشاهده کنید. آنهایی که در سمت راست هستند شامل چاقوی دولبه، یک انبرک برای خارج کردن سر پیکان و یک ابزار برای خارج کردن گلوله است.

تحقیر و مجازات

چیزهای دیگری مثل ماسک آهنی بلژیکی با نام افسار سرزنش که متعلق به سال 1550 است و برای تحقیر و مجازات مردم که عمدتاً شامل حال زنان می شد به کار می رفت؛ زنانی که ضد دولت و مقامات حرف می زدند، فحاشی و بددهانی می کردند، با همسایگان خود دعوا می کردند، به مقدسات بی احترامی نموده یا دروغ می گویند. افسار سرزنش نمونه ای از این وحشتناک ترین ابتکارات است.

ابزار معاینه

یکی از عجیب ترین ابزارها کلاهخود Jedi (یکی از شخصیت های جنگ ستارگان) است که در سال 1980 همراه با اسکنرهای ام.آر.آی. استفاده می شد تا مغز را بدون باز کردن و شکافتن جمجمه معاینه نمایند. این واژه به این علت استفاده می شد که بچه ها بدون هیچ انکار و دردسری آن را روی سرشان بگذارند.

اندام مصنوعی

یک دست و باز از جنس چوب و استیل با پایه هایی از جنس برنج

چشم

و در آخر… یک مدل منزجرنماینده و آزاردهنده از چشم.

چشم اصلی

یک جعبه پر از چشم های اصلی برای استفاده بیماران.

منبع: فوت و فن
انتشار: 16 مرداد 1401 بروزرسانی: 16 مرداد 1401 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 2045

به "برگی از تاریخ: ابزار پزشکی رعب آور و عجیب قدیمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگی از تاریخ: ابزار پزشکی رعب آور و عجیب قدیمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید