تقویت تعاملات فرهنگی و گردشگری تبریز و ترکیه

به گزارش پسرک کامپیوتری، سرکنسول ترکیه در آذربایجان شرقی خواهان تقویت تعاملات فرهنگی و گردشگری مشترک بین ترکیه و تبریز شد.

تقویت تعاملات فرهنگی و گردشگری تبریز و ترکیه

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، حسین گونگور سرکنسول جدید ترکیه در تبریز، امروز پنجشنبه 6 دی با مرتضی آبدار مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی دیدار و گفت و گو کرد.

سین گونگور در این دیدار با بیان اینکه شهر تاریخی تبریز همیشه در کشور ترکیه جایگاهی ویژه ای دارد، گفت: تاریخ و پیشینه شهر تبریز همیشه زبانزد مردم ترکیه است با توجه به اینکه مشترکات فرهنگی بسیاری بین تبریز و ترکیه وجود دارد لذا تقویت روابط این دو جامعه ضروری و ضروری است.

گونگور ادامه داد: با توجه به اینکه ایرلاین های فعال دو کشور ارتباط های مستمری با یکدیگر دارند و ظرفیتی مناسب را برای برقراری ارتباط دو ملت ایجاد نموده اند لذا باید در تقویت همکاری های بین آن ها کوشش نموده و آن را توسعه دهیم.

سرکنسول ترکیه در تبریز ضمن اعلام اینکه بخش عمده فعالیت های خود را در راستای جذب افکار و علاقمندی مردم ترکیه به تبریز متمرکز خواهد ساخت ادامه داد: فرهنگ و نوع دوستی مردم تبریز از دیرباز بر مردم ترکیه آشکار است، به همین جهت، من نیز از شروع فعالیت خود در کنسولگری ترکیه هدف خود را برای معرفی و جذب مردم ترکیه به تبریز و شناخت بیشتر ظرفیت های فرهنگی و گردشگری متمرکز ساخته ام.

حسین گونگور در خاتمه سخنان خود با اشاره به اینکه همکاری مستمر کنسولگری ترکیه در تبریز با اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی می تواند در تقویت ظرفیت های فرهنگی و گردشگری دو کشور موثر واقع گردد اظهار کرد: با تعامل و همکاری مستمر کنسولگری ترکیه در تبریز با اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی می توانیم زیرساخت های لازم را برای توسعه گردشگری در تبریز و همچنین این جذب گردشگر به این شهر تاریخی فراهم سازیم..

مرتضی آبدار مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی نیز در این دیدار ضمن تشریح برنامه های این اداره کل در راستای توسعه گردشگری استان، اظهار کرد: با توجه به اینکه دو کشور ایران و ترکیه در جهت کهن جاده ابریشم قرار گرفته اند و در طول تاریخ شهر تبریز به عنوان پل ارتباطی دنیای شرق و اروپا همیشه خوش درخشیده است لذا با تقویت همکاری ها و تبادلات فرهنگی و مالی بین تبریز و ترکیه می توانیم به دستاوردهای جدیدی دست یابیم.

او در ادامه به آیین ها و سنت های مشترک بین دو کشور اشاره نمود و گفت: آیین ها و سنت های بسیاری بین ایران و ترکیه مشترک است که از آن جمله می توان به آیین های عید نوروز اشاره نمود که همزمان در چند کشور همسایه برگزار می گردد، لذا اداره کل میراث فرهنگی استان آماده است تا با همکاری کنسولگری ترکیه برنامه های مشترکی را در تبریز و شهرهای ترکیه برگزار کند.

آبدار در خاتمه به تدوین 200 جهت گردشگری استان آذربایجان شرقی اشاره نمود و گفت:با توجه به تدوین 200 جهت گردشگری در سطح استان آذربایجان شرقی و قرارگیری جهت های طبیعت گردی ارسباران در این طرح، فرصتی مناسب برای برگزاری تورهای طبیعت گردی برای گردشگران فراهم شده است و امیدواریم با همکاری کنسولگری ترکیه در تبریز و اطلاع رسانی به آژانس های گردشگری ترکیه شاهد اجرای تورهای ورودی طبیعت گردی به استان باشیم.

سماعیل بابایی مدیر دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با بیان اینکه برنامه های مشترک زیادی بین دو کشور در حال طرح ریزی و اجرا است، ادامه داد: یکی از برنامه هایی که بین دو کشور به مرحله تصویب و اجرا رسیده است، پذیرش گروه های سیاسی و فرهنگی شهر ترابزون به استان آذربایجان شرقی در ماه آوریل است که به واسطه آن میتوان ظرفیت های غنی استان را در بخش های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و گردشگری را به همتایان ترک معرفی کرد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 3 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 227

به "تقویت تعاملات فرهنگی و گردشگری تبریز و ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقویت تعاملات فرهنگی و گردشگری تبریز و ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید