برنامه های گفت و گو محور باعث هم افزایی سازمانی می شود

به گزارش پسرک کامپیوتری، تهران (پانا) - دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت که برنامه های گفت و گو محور، زمینه را برای مشارکت و همکاری نزدیک بین حوزه اجرا و سیاستگذاری فراهم می کند.

برنامه های گفت و گو محور باعث هم افزایی سازمانی می شود

به گزارش روابط عمومی شورای عالی آموزش و پرورش، چهارمین نشست از سلسله هم اندیشی های تعامل و تبادل نظر بین حوزه سیاستگذاری و اجراء با حضور دبیرکل شورای عالی و معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی، عصر چهارشنبه 15 بهمن ماه 99 در سالن جلسات دبیرخانه شورای عالی برگزار شد.

محمود امانی دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در این نشست سیاست گذاری و آینده پژوهی را جزء وظایف دبیرخانه شورای عالی دانست و گفت: برنامه های گفت و گو محور، زمینه را برای مشارکت و همکاری نزدیک بین حوزه اجرا و سیاستگذاری فراهم می کند تا بتوانند مساله های نظام تعلیم و تربیت را با همفکری و همراهی همدیگر مرتفع کنند.

وی با اشاره به اینکه برنامه های گفت و گو محور باعث هم افزایی سازمانی می شود، افزود: تعامل و تبادل نظر باعث رشد جمعی و روشن شدن بسکمک از مسائل و مسائل حوزه سیاستگذاری و اجرا می شود، کمک می کند تا با همفکری و همراهی همدیگر راهکارهای مختلفی برای رفع مسائل و چالش ها پیشنهاد شود.

امانی با اشاره به اینکه یکی از راه های ایجاد یکپارچگی و انسجام دستگاهها گفت و گو و مفاهمه است، گفت: هدف ما از برگزاری این نشست ها ایجاد حس و فهم مشترک نسبت به مسائل آموزش و پرورش است در غیر این صورت نمی توانیم برای حل مسائل آموزش و پرورش به یک برنامه و طرح مشترک برسیم.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه گفت و گو بستر تفاهم، همدلی و همراهی دستگاه را فراهم می کند، گفت: برای حفظ انسجام و یکپارچگی اجزای یک دستگاه، آگاهی از سیاستها، برنامه ها و استراتژی های همدیگر ضرورتی انکار ناپذیر است، این کار باعث بهبود فرایندکاری شده و فرآیند عملیاتی شدن کارهای دستگاهها بهتر می شود.

وی با تاکید بر اینکه اول باید چگونگی گفت و گو کردن را با هم تمرین کنیم تا بتوانیم به تفاهم برسیم، بیان داشت: جلسات مختلفی درباره موضوعات کاری برگزار می شود ولی با هم گفت و گو و مفاهمه نمی کنیم، باید با هم گفت و گو کردن را تمرین کنیم و وقت کافی برای این کار اختصاص دهیم.

امانی با اشاره به اینکه گفت و گو بین اجزای یک سازمان باید به یک فرهنگ تبدیل شود، افزود: برای این گفت و گو می کنیم که نتایج آنچه اتفاق افتاده را با هم بررسی و تبیین نموده و راهکار مناسبی برای آنها پیدا کنیم.

شهریار فولادوند معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی در این نشست گفت: شورای عالی آموزش و پرورش یک مجموعه فرادستگاهی است که تصمیمات آن در فرایند بهبود آموزش و پرورش موثر و تاثیرگذار است.

وی با اشاره به اینکه این گفت و گوها به پویایی حوزه های مختلف آموزش و پرورش می افزاید، افزود: این هم اندیشی و گفت و گو یک ابتکار خلاقانه و کار بسیار خوبی است که جای تشکر و قدردانی دارد و بیان نیازها و درخواست ها به تبیین مسائل آموزش و پرورش کمک می کند.

معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی افزود: مصوبات شورای عالی باید به افزایش کارآیی و اثربخشی و ارتقای جایگاه آموزش و پرورش منجر شود.

یادآور می شود در این نشست مدیران کل سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی، معاونان و مدیران کمیسیونهای شورای عالی دیدگاهها و نظرات خود را درباره مسائل مختلف آموزش و پرورش بیان کردند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 17 اسفند 1399 بروزرسانی: 17 اسفند 1399 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 1409

به "برنامه های گفت و گو محور باعث هم افزایی سازمانی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه های گفت و گو محور باعث هم افزایی سازمانی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید