باستان شناسان با کاوش در آلمان سکه های طلای 500 ساله را کشف کردند

به گزارش پسرک کامپیوتری، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، باستان شناسان با کاوش در آلمان سکه های طلای 500 ساله را کشف کردند.

باستان شناسان با کاوش در آلمان سکه های طلای 500 ساله را کشف کردند

باستان شناسان چهار سکه طلای 500 ساله را در صومعه ای واقع در آلمان کشف کردند. این صومعه که با نام Himmelpforten شناخته می گردد، از زمان تاسیس در سال 1253 میلادی تا قرن شانزدهم فعال بود. باستان شناسان معتقدند یکی از راهبان در سال 1525 و در جریان یک شورش این چهار سکه را شتابان دفن نموده است.

به گفته کارشناسان، این سکه های طلا از ارزش بالایی برخوردار بوده و یک راهب آنها را در جریان یک موقعیت خطرناک با عجله پنهان نموده است.

این سکه ها به عنوان گیلدر (پول رایج امپراتوری روم باستان) شناسایی شده اند. یکی از این سکه ها در فرانکفورت و پیش از سال 1493 میلادی و در دوران حکومت فریدریش سوم ضرب شده است. یکی دیگر از این سکه ها در شواباخ در فاصله بین 1486 تا 1495 میلادی و دو مورد دیگر در بن و در سال 1480 میلادی فراوری و ضرب شده اند.

کاوشگران علاوه بر این سکه ها، مجموعه ای از آثارتاریخی همانند قفل های برنجی کتابخانه صومعه، سرامیک و استخوان های حیوانات را کشف نموده اند. این آثار تاریخی اطلاعات جدیدی را درباره این صومعه بزرگ ارائه می نماید.

تنها چیزی که از خود صومعه به جای مانده، پایه های بعضی از ساختمانها از جمله عبادتگاه اصلی و غذاخوری است که راهبان در آن غذا می خوردند.

منبع: همگردی
انتشار: 29 تیر 1402 بروزرسانی: 29 تیر 1402 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 2203

به "باستان شناسان با کاوش در آلمان سکه های طلای 500 ساله را کشف کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باستان شناسان با کاوش در آلمان سکه های طلای 500 ساله را کشف کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید