7 جاذبه گردشگری دانمارک

به گزارش پسرک کامپیوتری، اگرچه کشور دانمارک دارای سواحل آفتابی و آب وهوای گرم نیست اما منظره ها بسیار زیبا، شهرهای دلپذیر و انواع متنوعی از جاذبه ها را در خود جای داده که مقصد گردشگری بی نظیری است.

7 جاذبه گردشگری دانمارک

کشور دانمارک یکی از مقاصد گردشگری بسیار محبوب و زیبا در اروپا است. در زیر می توانید لیستی از برترین چشم انداز ها و جاذبه های گردشگری کشور زیبای دانمارک را مشاهده نمایید.

هامرشوش

یکی از جاذبه های کشور دانمارک که حتما باید از آن دیدن کرد، قلعه هامرشوش است. هامرشوش که اکنون تنها ویرانه های آن پابرجا مانده، بزرگترین قلعه ویران شده در اروپای شمالی است. ویرانه های این قلعه در بالای تپه ای در جزیره بورنهولم واقع شده است. امروزه همچنان می توان قدرت معماری این سازه را دیدن و تحسین کرد. در پایین این مجموعه، مکانی وجود دارد که اطلاعات تاریخی جالب توجهی را در خصوص این مجموعه ارائه می نماید. بیشتر آن نیز در خصوص زندگی مردمی است که در این قلعه در سال های نزدیک به 1575 زندگی می کردند.

موزه دن گامل آرهوس

دن گامل در واقع به معنای شهر قدیمی است و در حقیقت یک موزه فضای باز است. این موزه فضای باز شما را به سفری به گذشته می برد. این جاذبه گردشگری منحصر به فرد در شهر آرهوس واقع است و شما نباید در سفر به آن و دیدن این موزه تردید کنید. هر ساله حدود پانصد هزار نفر از این موزه دیدن می کنند. این موزه شامل ساختمان هایی از قرن ششم میلادی است. مسافران و گردشگران می توانند نحوه کار و زندگی مردم را مشاهده کنند. مسافران به راحتی می توانند با ساکنان این شهر صحبت کنند و در کارهای روزمره آنها شریک شوند.

قلعه روزنبرگ

کشور دانمارک لیست بلند بالایی از قلعه ها، دژها و کاخ ها دارد. به عنوان یکی از قدیمی ترین کشورهای سلطنتی در جهان، کشور دانمارک سازه های تاثیرگذار زیادی دارد. کاخ روزنبرگ یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری در کشور دانمارک است. این کاخ در وسط کوپنهاگن در رویال گاردن واقع شده است و محل نگهداری جواهرات سلطنتی دانمارک و کلکسیون بزرگی از آثار هنر سلطنتی است.

در میان دیگر قلعه هایی که ارزش بازدید را دارند، نام قلعه کریستینزبرگ و فردریکزبرگ به چشم می خورد. قلعه کریستینزبرگ در کوپنهاگن واقع شده و محل دیدار مجلس دانماک است. این کاخ همچنان به وسیله خانواده سلطنتی دانمارک مورد استفاده قرار می گیرد. و اگر مایل هستید تا اطلاعات بیشتری در خصوص تاریخ دانمارک بدست بیاورید، کاخ شگفت انگیز فردریکزبرگ باید انتخاب اول شما باشد. این کاخ با باغ های بسیار زیبا همراه با دریاچه و برکه احاطه شده و شما می توانید از زیبایی های این مکان استفاده کامل را ببرید.

لگولند بیلوند

لگولند در شهر بیلوند مطمئنا یکی از جاذبه های برتر کشور دانمارک به شمار میرود. این جاذبه گردشگری، علاوه بر اینکه مکان بسیار خوبی برای بچه ها است، می تواند هیجان بسیاری برای بزرگسالان نیز ایجاد کند. نسخه لگویی از پنج تا از بزرگترین برج های جهان در اینجا ساخته شده است. برای ساختن این برج ها شامل برج خلیفه، برج شانگهای، برج ساعت سلطنتی مکه، مرکز تجارت جهانی و برج تایپی 101 بیش از هشت صد و سی هزار آجر لگویی استفاده شده است.

خانه هانس کریستین اندرسن

خانه هانس کریستین اندرسن در شهر اودنسن دانمارک واقع شده و روزانه مردم از این محل بازدید می کنند. این خانه در بخش تاریخی شهر قرار گرفته است و مردم برای دیدن خانه این نویسنده مشهور مراجعه می کنند. این خانه در سال 1908 برای بازدید عمومی باز شد و زادگاه یکی از مشهورترین چهره های تاریخی دانمارک محسوب می گردد. بازدیدکنندگان فرصت این را دارند تا در این خانه، نقاشی ها و ترسیم های گسترده ای را مشاهده کنند و به گونه ای جنبه های مختلف زندگی هانس اندرسن را آنالیز کنند.

موزه کشتی وایکینگ ها

اگر به کشتی های تاریخی و قرون وسطی ای علاقه دارید و در پی اطلاعات بیشتری در خصوص کشتی رانی و کشتی سازی و از این دست موارد هستید، پس موزه کشتی وایکینگ ها در شهر روزکیلد مکان بسیار مناسبی برای شما است. این موزه، مکان توریستی بسیار مشهوری در کشور دانمارک است. این موزه اطلاعات بسیار خوبی در خصوص کشتی سازی وایکینگ ها ارائه می دهد و حتی، پنج کشتی اصلی و واقعی وایکینگی نیز در این موزه قرار گرفته است.

واتنمیر

واتنمیر، چشم انداز بسیار بزرگی است که به وسیله یونسکو ثبت جهانی شده است. این چشم انداز و مکان، بیش از 400 کیلومتر طول دارد و از جنوب دانمارک به آلمان و هلند می رسد. این طبیعت زیبا در واتنمیر هر روزه با جذر و مد تغییر می نماید. علاوه بر چشم اندازهای طبیعی خارق العاده و زیبا در این مکان گردشگری، طیف گسترده ای از گیاهان و جانوران نیز در اینجا وجود دارد. گوناگونی و تفاوت این مکان سبب شد تا در سال 2010، اینجا به یک پارک ملی تبدیل گردد.

منبع: فوت و فن / tourism-review.com
انتشار: 21 مرداد 1401 بروزرسانی: 21 مرداد 1401 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 2050

به "7 جاذبه گردشگری دانمارک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 جاذبه گردشگری دانمارک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید