سفر به کوبا آن هم در یک نگاه!

به گزارش پسرک کامپیوتری، کشور کوبا | República de Cuba

واقعیت این است که همواره کشوری به نام کوبا را در کنار نام یکی از تاثیرگذارترین و نمادی ترین شخصیت های سیاسی قرن 21 می آوریم. مثلا کسی به شما بگوید که کوبا را می شناسید شما بی شک در 90 درصد اوقات پاسخ خواهید داد که همان کشوری منظورت است که ارنستو چگوآرا و فیدل کاسترو رهبری آن را برعهده داشتند؟! بله، دقیقا منظور از کشور کوبا همان کشوری است که این دو شخصیت تاثیر فراوانی بر آن گذاشتند و از مجمع الجزایری در دریای کارائیب تشکیل شده و پایتختش شهر هاوانا است، می باشد. این کشور خیلی چیزها دارد که باعث معروفیت بی حد و حصر آن شده است و با وجود خیلی از مسائل، هنوز هم مقصدی برای خیلی ها که قصد گذراندن تعطیلات خود را به متفاوت ترین شیوه ممکن دارند، می باشد. در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر، کشور کوبا را مورد آنالیز قرار دهیم.

سفر به کوبا آن هم در یک نگاه!

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

نگاهی مختصر بر تاریخچه کوبا

کشور کوبا در سال 1492 میلادی توسط کریستف کلمب در دریای کارائیب کشف شد و پس از آن این جزیره مستقیم در زمره مایملک امپراتوری اسپانیا نهاده شد. در سال 1511 میلادی بود که اولین اقامتگاه های اسپانیایی ها در این جزیره که امروزه آن را کوبا می نماند، تأسیس شد. در ادامه امپراتوری اسپانیا در حدود 100 هزار نفر از مردم بومی این جزیره را تحت قیمومیت خود گرفت و آنان را برای جستجوی طلا به کار گرفت.

کشور کوبا به مدت 400 سال تحت استعمار اسپانیا قرار داشت و در این مدت اقتصادش بر پایه کشاورزی، معدن و همچنین صادرات شکر، قهوه و تنباکو به اروپا و بعدها آمریکای شمالی بود. کوبا تا سرانجام جنگ اسپانیا و آمریکا در سال 1898 میلادی همچنان مستعمره امپراتوری اسپانیا باقی ماند و این کشور پس از گذر از اتفاقات مختلف و معاهده ها و جریانات سیاسی در نهایت در سال 1952 میلادی، به صورت کاملا رسمی استقلال خود را از اسپانیا خاطرنشان کرد البته، در سال 1902 میلادی یعنی 50 سال قبل از جدایی کامل از اسپانیا این کشور نام جمهوری کوبا را به خود گرفت.

از زمانی که انستو چگوآرا، فیدل کاسترو و پس از آن برادرش، رائول کاسترو در عرصه سیاسی و ملی کوبا وارد شدند، سرنوشت کوبا و هر آن چه که در آن بوده است دستخوش تغییرات بسیار زیادی شده است که ماحصل آن شکل گیری جامعه فعلی کوبایی ها است. به هر حال کوبا تنها به خاطر چگوآرا و کاستروها معروف نیست بلکه، زیباترین مناظر طبیعی کارائیب، خیابان های تر و تمیزی که گویا خیلی متعهد به 50 سال پیش هستند، مردمی که بسیار شاد و شاد هستند و بسیاری از جاذبه های محیطی و غیر محیطی دیگر که در ادامه بعضی از آن ها را به شما معرفی خواهیم کرد نیز باعث جذابیت و معروفیت این کشور است.

موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی کوبا

کشور کوبا جزیره ای است که در میان دریای کارائیب و اقیانوس آتلانتیک شمالی نهاده شده است و دارای مساحتی برابر 110٬861 کیلومتر مربع می باشد. پایتخت این کشور شهر هاوانا (Havana) که به آن لاهابانا نیز می گویند می باشد و بر اساس آخرین سرشماری که از آن شده در حدود 13 میلیون نفر نیز جمعیت دارد. به طور کلی کوبا آب و هوایی نیمه گرمسیری دارد و بادهایی دارد که گاهی شدید هستند و گه گاه هم رطوبت و گرمای هوای را کاهش می دهند.

بهترین زمان برای سفر به کشور کوبا ماه های دسامبر (آذر و دی) تا ماه مه (اردیبهشت و خرداد) است. اما در مقابل، گردشگران معمولا از سفر به کشور کوبا بین ماه های آگوست (مرداد و شهریور) تا اکتبر (مهر و آبان) اجتناب می نمایند زیرا، در این مدت احتمال وقوع طوفان بسیار وجود دارد و شرایط جوی مساعدی مخصوصا برای گردشگرانی که با این شرایط آشنا نیستند، نیست.

مردم کوبا

کشور کوبا دارای یکی از متنوع ترین فرهنگ ها در منطقه کارائیب است. زبان رسمی این کشور اسپانیایی است. بیشتر مردم به زبان انگلیسی نیز تسلط نسبی دارند. 99.8 درصد از جمعیت بالای 15 سال این کشور باسواد هستند. کوبا از نظر آموزشی و پزشکی از کشورهای پیشرو در جهان است. سطح و نحوه آموزش در مدارس و دانشگاه های این کشور بالاست.

کوبا با گذشت بیش از 50 سال از عمر انقلاب خود، سعی می نماید با وجود مشقت های بسیار به اصول آن پایبند باشد. این پایبندی به گونه ای است که آن ها حتی در شرایط بد مالی و تحریم های همه جانبه، هنوز تحصیل تا بالاترین سطوح و هزینه های بهداشتی و پزشکی خود را رایگان ارائه می دهند. واحد پول کوبا پزو است اما واحد پول دیگری به نام اختصاری CUC نیز وجود دارد که جهت ارائه به گردشگران مورد استفاده قرار می گیرد.

شاید باورش برای شما سخت باشد اما شهفرایندان کوبایی تا سال 2008 حق استفاده از تلفن همراه را نداشتند! کوبا در کل کشوری است که شاید باید از نزدیک ببینید زیرا دیدن ماشین های قدیمی و رنگارنگی که جدیدترین و مدرن ترین آن ها متعلق به 50 سال پیش است و از هر پدری به پسرش به ارث می رسد، واقعا خالی از لطف نیست.

دیوارهایی رنگارنگ که هارمونی فوق العاده زیبایی با یکدیگر دارند، محیطی کاملا سرسبز و زیبا، مردمانی که شاد هستند و هزاران دلیل دیگر، چیزی است که این کشور را هنوز هم جذاب و ستودنی می نماید. شاید برایتان جالب باشد تا بدانید که سازمان بهداشت جهانی در سال 2013، نرخ امید به زندگی در کوبا برای مردان 77 سال و برای زنان 80 سال ثبت کرد.

بعضی از بهترین جاذبه های کوبا

بعضی از شهرهای بسیار معروف کوبا عبارتند از: هاوانا، وَرَدِرو، سیفوئگوس، گوانتانامو، سانتا کلارا و بعضی از شهرهای دیگر. از آن جایی که در هر کجای کویا که باشید موسیقی زنده را می توانید در کوچه پس کوچه های شهرهای این کشور بشنوید و مردمی که حال و هوایشان بسیار خاص است را ببینید، سفر شما به کوبا متفاوت خواهد بود. کوبا بیش از 5 هزار کیلومتر خط ساحلی دارد که می توان گفت برای آن هایی که به دنبال آرمش اند نیز، جایی را فراهم نموده است. ما در ادامه بعضی از این جاذبه ها را به اتفاق شما مورد آنالیز قرار می دهیم.

  • شهر وردرو | Varadero

یکی از جاذبه های کوبا را می توان سواحل وردرو دانست که در میان بهترین سواحل کل کارائیب به شمار می فرایند. این ساحل از شبه جزیره هیکاکوس، که درست در بخش شمالی نهاده شده شروع می گردد و به بخش های اصلی کشور می رسد. هتل های بی شماری در این خط ساحلی وجود دارند و شما می توانید در سواحلی با ماسه های سفید این جاذبه، خاطراتی به یادماندنی برای خود ثبت کنید. پارک طبیعی پونتا هیکاکوس، دو غار آمبروسیو و موسولمانس، از جاذبه های طبیعی وردرو هستند.

  • گواردالاواکا | Guardalavaca

گواردالاواکا در استان هولگین با سواحل پر زرق و برق، ساکت تر و دورتر از وارادرو است. درختان پر شاخ و برگ سرسبز، حاشیه های گسترده ای از ساحل را دربر می گیرد و سایه خوبی را برای کسانی که به دنبال یک جای خنک بدون خورشید گرمسیری هستند، فراهم می نمایند. غواصان و آن هایی که اسنورکلینگ می کننند، می توانند بسیاری از موجودات دریایی را در امتداد صخره های مرجانی گواردالاواکا مشاهده نمایند.

  • هاوانای قدیمی | Old Havana) Habana Vieja)

هاوانای قدیمی، محله ای تاریخی در کشور کوبا است که در فهرست میراث یونسکو به ثبت رسیده است. در این جاذبه، می توانید ساعت ها در خیابان های سنگ فرش شده قدم بزنید که با ساختمان های باروک و نئوکلاسیک محاصره شده اند. شما در این محله به راحتی می توانید خود را در کوبای 200 سال پیش تصور کنید. بعضی از دیدنی های این محله عبارتند از: پلازا دِ لا کتدرال، رستوران افسانه ای و قلعه نیروی سلطنتی.

  • پارک ملی وینیالس | Parque Nacional Viñales) Valle de Viñales)

این پارک ملی عضو یونسکو، یک دره زیبا و شاداب در سیرا دلوس اورگانوس در شمال پینار دل ریو است. تپه های صخره ای سنگ آهکی، به نام های موگوتس در میان این دره دیده می شوند که مناظر شگفت انگیزی ایجاد نموده اند. طبقات این دره در پارک ملی وینیالس مناطق کشاورزی هستند که در آن میوه و سبزیجات رشد می نمایند. برای علاقه مندان به فضای باز، در این پارک مسیرهای پیاده روی فوق العاده ای دارد و همچنین اسب سواری در تپه ها انجام می گردد.

  • باراکوا | Baracoa

یکی دیگر از جاذبه های کوبا باراکوآ است که می توان آن را قدیمی ترین شهر در کشور کوبا نامید. این شهر در سال 1511 در استان گوانتامو به وجود آمد و ساخت اولین کلیسا در شهر نیز از همان زمان شروع شد. باراکوآ تا زمانی که در دهه 60، یک بزرگراه به آن زده گردد تقریبا ناششناخته بود اما بعد از آن افراد بیشتری شهر را شناختند و به همین ترتیب ورود گردشگران نیز شروع شد. در باراکوآ می توانید معماری استعماری جالبی را ببینید و این درحالی است که شهر با جنگل، آبشار و سواحل زیبایی محاصره شده است.

  • کایو کوکو | Cayo Coco

یکی دیگر از مقاصد ساحلی در کشور کوبا و همچنین دورافتاده و خلوت ترین آن ها، کایو کوکو است. اگر کتاب های پیرمرد و دریا و جزایر در طوفان ارنست همینگوی را خوانده باشید باید به شما بگوییم که دریای نامبرده در این داستان ها همین سواحل کایو کوکو است. سواحلی که با آفتاب پوشیده شده اند، زیباترین چیزی است که می توانید ببینید.

جالب است بدانید که…

  • در کشور کوبا برای ماشین های دولتی اجباری است کسانی را که منتظر ماشین هستند سوار نمایند.
  • در کوبا گونه ای از آبزیان زندگی می نمایند که متعلق به 300 تا 350 میلیون سال پیش هستند و امروزه فقط در آب های کوبا یافت می شوند.
  • اولین بار و آخرین باری که در کوبا برف باریده 12 مارچ سال 1875 میلادی بوده است. به عبارت دیگر در کل طول تاریخ این کشور فقط یک بار برف باریده است.
  • نوشابه کوکاکولا برای 60 سال در کوبا ممنوع بود.
منبع: الی گشت
انتشار: 24 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 906

به "سفر به کوبا آن هم در یک نگاه!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به کوبا آن هم در یک نگاه!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید