راهنمای سفر به پورتو در پرتغال

به گزارش پسرک کامپیوتری، سفرنامه به شهر پورتو در پرتغال

پورتو، دومین شهر پرتغال است، که می تواند رویایی از یک شهر قرون وسطایی را در فکر هر مسافری پدیدار کند. این شهر بر کرانه رود (دورو) Douro واقع شده و دارای برج های بلند و همراه با ناقوس های کلیسا که هر گردشگری را برای سفر به این شهر تاریخی وسوسه می کند. پورتو مجموعه از جاذبه های تاریخی بوده، به طوری سازمان یونسکو این منطقه را جزء نواحی ارزشمند میراث جهانی معرفی نموده است. اما برای این که به کشوری بخواهیم سفر کنیم به اطلاعاتی از جمله جاذبه های گردشگری شهر مقصد! غذاهایی که می توان در آن کشور خورد! و همینطور بهترین زمان سفر! نیاز داریم. از همین رو خبرنگاران سعی در جمع آوری چنین اطلاعاتی در این مطلب نموده است. این بار با ما در راهنمای سفر به پورتو در کشور پرتغال همراه باشید.

راهنمای سفر به پورتو در پرتغال

موقعیت جغرافیایی

شهر پورتو دومین شهر بزرگ کشور پرتغال بعد از لیسبون می باشد. پورتو یکی از قدیمی ترین شهرهای اروپایی است که در نزدیکی دهانه رود (دورو) Douro در شمال غربی پرتغال قرار گرفته است و از غرب تا امتداد اقیانوس آرام کشیده شده است. جمعیت شهر پورتو به 2.4 میلیون نفر می رسد و مساحت این شهر 389 کیلومتر مربع است، که همین وسعت پورتو را دومین شهر بزرگ پرتغال مطرح نموده است.

مختصری از تاریخ

تاریخ شهر پورتو به 300 سال قبل از میلاد مسیح بر می شود. مردم Proto-Celtic و Celtic اولین ساکنان شهر پورتو بوده اند، زمانی که رومیان شبه جزیره ایبری را تصرف کردند پورتو به عنوان یکی از مهمترین بندرها منطقه شناخته شد. در قرن 14 و 15 شهر پورتو به توسعه کشتی سازی کشور پرتغال کمک بسزایی کرد. این شهر با داشتن تاریخی قابل توجه، میراث فراوانی از آثار تاریخی گذشته را در خود دارد. میراثی که احساسی از بودن در دنیایی قدیمی را به شما منتقل می کند. از همین رو در سال 1996 این شهر در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

اطلاعات ضروری شهر پورتو در پرتغال

زبان رسمی: پرتغالی

واحد پول: یورو (EUR)

نوع برق شهری: 230 ولت/50 هرتز

کد کشور: 351+

کد شهری: 22 (0)

اختلاف ساعت با تهران: 2:30-

فرودگاه: فرودگاه فرانسیسکو سا کارنیرو (OPO)

شرایط آب و هوایی

آب و هوای شهر پورتو با توجه به این که در کنار رود دورو قرار گرفته، معتدل و در اغلب اوقات سال مساعد است. دمای هوا در این شهر در طول تابستان خیلی گرم نمی شود و همچنین در طول زمستان هم به نقطه انجماد نمی رسد. دما هوا در تابستان بین 16 تا 27 درجه سانتی گراد متغییر بوده و در زمستان بین 5 تا 15 درجه سانتی گراد اندازه گیری شده است اما گاهی دما در زمستان های پورتو به 0 هم می رسد. از اواخر پاییز تا اوایل بهار هوا تقریبا بارانی و دمای آن هم تا حدودی خنک تر است. اگر در این مدت به پورتو سفر کردید، بهتر است لباس مناسب و ضد آب و چتر به همراه داشته باشید. با هوایی معتدل و آسمانی صاف روبرو خواهید بود، با این وجود چون شب ها دمای هوا کمی سرد می شود، توصیه می کنیم لباس مناسب هم در چمدانتان بگذارید.

بهترین زمان سفر به پورتو

تابستان بهترین زمان برای سفر به شهر پورتو در پرتغال است. اما خود باید این را بدانید که زمانی که فصلی بهترین زمان برای سفر می شود به مراتب هزینه ها هم در آن زمان بالا می رود و برای رزرو هتل و خرید بلیط هواپیما باید هزینه بیشتری را بپردازید. اما در فصل زمستان که به قولی به آن low season گفته می شود، قیمت هتل ها و بلیط ها به طور چشم گیری کاهش پیدا می کند که با توجه به آب و هوای شهر پورتو زمستان چندان فصل بدی برای سفر به نمی باشد.

اقامت در شهر پورتو، پرتغال

برای اقامت در هر شهری هزینه ها بستگی به انتخاب شما دارد، این به معنای آن است که شما خواهان سفری لوکس و با امکانات فوق العاده هستید؟! یا این که با حداقل امکانات هم می توانید سفرتان را بگذرانید و هزینه مربوطه را برای گشت و گذار در شهر مصرف کنید. از همین رو اگر از گروه دوم هستید می توانید هاستل های شهر پورتو با قیمت های 10 تا 60 یورو حاضر به ارائه اقامت برای مسافران هستند، را انتخاب کنید. اغلب هاستل ها دارای سیستم وای فای، حمام و همچنین تخت و ملحفه هستند. اما هتل های شهر پورتو با توجه به این که دارای استانداردهای اروپایی هستند، ولی قیمت مناسبی دارند. اگر بخواهیم فهرستی از حدود قیمت انواع هتل بر اساس کیفیت و تعداد ستاره تهیه کنیم، نتیجه به شرح زیر خواهد بود:

هتل های دو ستاره 160.000 تا 250.000 تومان

هتل های سه ستاره 200.000 تا 350.000 تومان

هتل های چهار ستاره 300.000 تا 480.000 تومان

هتل های پنج ستاره 400.000 تا 700.000 تومان

تمامی قیمت های ذکر شده در این مطلب به تاریخ 2 بهمن ماه 1396 می باشد. قیمت یورو هم در این تاریخ 5800 تومان بوده است.

هتل های پیشنهادی در شهر پورتو پرتغال

  • هتل کرون پلازا پورتو | Crowne Plaza Porto

هتل کرون پلازا در پورتو هتلی 5 ستاره است، که دارای امکانات رفاهی کاملی برای راحتی مسافران خود می باشد. دکوراسیون داخلی هتل بسیار شیک و ساده آماده پذیرایی از شما می باشد. این دارای باشگاه، رستوران و کافه با آشپزهایی ماهر، اتاق کسب و کار و … نیز هست.

آدرس: پرتغال - پورتو Av. da Boavista 1468، 4100-131 Porto، Portugal

شماره تلفن: 00351226072500

وب سایت: ihg.com

  • هتل پستانا وینتیج پورتو | Pestana Vintage Porto

هتل پستانا وینتیج یکی از هتل های 4 ستاره شهر پورتو است. هتلی که با امکانات رفاهی مناسب برای مسافرانی که می خواهند چند روزی را پورتو اقامت داشته باشند. امکانات این هتل شامل اینترنت، سالن ورزشی می باشد. هزینه اقامت در این هتل با توجه به 4 ستاره بودنش کاملا اقتصادی است.

آدرس: پرتغال - پورتو Praça Ribeira 4، 4050-513 Porto، Portugal

شماره تلفن: 00351223402300

وب سایت: pestana.com

شکم گردی در مقصد

یکی از واجبات هر سفر و مسافرتی رستوران گردی و خورد و خوراک است. اما در شهر پورتو این موضوع یکی از واجبات به شمار می رود چون طعم غذاها و کشور پرتغال بی نظیر است. همچنین در رستوران های این شهر علاوه بر غذاهای پرتغالی غذاهای آسیایی هم طبخ می شود. با توجه به این که شهر پورتو بر کرانه دریا قرار گرفته است ماهی یکی از رکن های اصلی غذاهای این شهر است. در اداکه چند مورد از غذاهای پرطرفدار پرتغالی را معرفی خواهیم کرد.

  • باکالیائو | bacalhau

این غذای بین مردم پرتغال عنوان دوست وفادار را گرفته است، آنها ماهی باکالیانو را در شب جشن سال نو میل می کنند. این غذای کلاسیک با دستور پخت های مختلفی طبخ می شود که معروف ترین آن ها از ترکیب پیاز، چیپس، زیتون، جعفری، تخم مرغ و ماهی کاد پخته می شود.

  • کاتاپلانا د ماریسکو | Cataplana de Marisco

نوعی خورش دریایی است که آن را در تابه مسی می پزند و معمولاً همراه برنج و چیپس سرو می شود. بهترین مکان برای امتحان کردن این غذا دهکده پورتو براندئو (Porto Brandão) است که فاصله اندکی تا لیسبون دارد و درست آن طرف رودخانه قرار گرفته است. بیشتر محلی ها برای رسیدن به این منطقه سوار قایق می شوند که به این صورت هم می توانند از منظره ها باشکوه اطراف لذت ببرند و هم از این غذای خوشمزه استفاده کنند.

  • پورکو پرتو | Porco Preto

این غذا بیشتر در مرکز و جنوب پرتغال و اسپانیا رواج دارد، پورکو پرتو نوعی ژامبون های دودی که با گوشت قرمز تهیه می شود و معمولاً آن را با سالاد و چیپس سرو می کنند، عطر و طعم بی نظیری دارد. بهترین رستوران ها برای لذت بردن از این غذای خوشمزه در اطراف مزارع آلدنجو (Alentejo) واقع شده اند.

  • کالدرادا دئینگیاس

مارماهی یکی از غذاهای مشهور شهر پورتو است. این ماهی در منطقه آویرو که بین شهر پورتو و کویمبرا قرار گرفته پرور می یابد . به همین مردم پورتو آن را به دو صورت سرخ شده یا در سوپ میل میکنند. حتی گاهی از آن به عنوان نوعی خورش با مارماهی و زعفران و فلفل هم استفاده می شود، که بسیار خوشمزه است.

  • پوستا میراندزا | posta mirandesa

قطعه ای ضخیم از فیله استیک گاو است که روی آتش پخته می شود. راز طعم شگفت انگیز این غذا در گوشت خوب آن نهفته است، این گوشت از گاوهای میراندزا که آزادانه در دشت های پرتغال چرا می کنند تامین می شود.

رستوران های پیشنهادی در شهر پورتو

  • رستوران کامافئو | Camafeu

رستورانی کوچک و ساده با منوی غذاهای اروپایی، پرتغالی و بین المللی که قیمتش هم مناسبه. هرچند که دکوراسیون رستوران ساده هستش اما غذا در نهایت سلیقه سرو میشه

آدرس: پرتغال - پورتو Praça de Carlos Alberto 83، 4050-159 Porto، Portugal

شماره تلفن: 00351937493557

  • رستوران اوپاپاریکو | O Paparico

یکی از رستوران بسیار شیک پورتو که دارای منوی پرتغالی اروپایی است، اوپاپاریکو می باشد. این رستوران مناسب قرارهای خانوادگی و دو نفره است، فضایی رمانتیک دارد. هرچند که قیمت منو کمی بالاست اما مطمئنا ارزش کیفیت غذا، سرویس دهی و آرامش که در آن برپاست را دارد.

آدرس: پرتغال - پورتو Rua de Costa Cabral 2339، 4350 Porto، Portugal

شماره تلفن: 00351225400548

وب سایت:opaparico.com

  • رستوران پدرو لموس | Pedro Lemos Restaurante

منوی این رستوران دارای غذاهای پرتغالی، اروپایی و مدیترانه ای است، و دست شما برای انتخاب هر غذایی کاملا باز می باشد. دکوراسیون رستوران شیک و راحت هست و مناسب قرارهای خانوادگی و دو نفره، هرچند که قیمت غذاها کمی بالاست اما کیفیتشون هم بالاست و طعمی فراموش نشدنی را برایتان به ارمغان می گذارد..

آدرس: پرتغال - پورتو R. do Padre Luís Cabral 974، 4150-460 Porto، Portugal

شماره تلفن: 00351220115986

وب سایت:pedrolemos.net

هزینه خورد و خوراک در پورتو

به طور کلی برای تهیه غذای یک نفره در شهر پورتو در رستوران های میانه با سرویس میز باید 6 یورو بپردازد، و برای تهیه غذای 2 نفره مبلغ 30 یورو بابت غذایی که میل می کنید پرداخت کنید. همانند بیشتر کشورهای ارزان ترین غذا مک دونالدز است که به ازای هر ساندویچ آن باید 5.50 یورو بپردازید. قیمت آب معدنی 0.90 یورو و اگر اهل نوشیدن قهوه به طور روزانه هستید قیمت قهوه به طور روزانه 1.18 یورو می باشد. اما اگر بخواهید، هزینه رستوران را در سفرتان حذف کنید می توانید لوازم مورد نیاز برای تهیه غذا یک هفته یتان را تهیه کنید و خودتان اقدام به پخت غذا بنمایید.

هزینه حمل و نقل در شهر ساحلی پورتو

برای گشت و گذار در شهر پورتو سیستم حمل و نقل عمومی گزینه مناسبی برای شما می باشد. این سامانه شامل اتوبوس، تراموا، قطار و مترو است. تاکسی هم جزو وسایل نقلیه عمومی این شهر است، اما حتی الامکان سعی کنید که از آن استفاده نکنید چون اندازه هزینه شما بالا می رود. برای تهیه بلیط های تک سفره مترو و اتوبوس باید 1.30 یورو هزینه نمایید. اما پیشنهاد می شود اگر مدت زیادی می خواهید بمانید در این شهر یا سفرهای درون شهری متعددی دارید، بلیط خود را ماهانه شارژ نمایید که مبلغی حدود 30.3 یورو می شود. کرایه تاکسی زمانی که درون آن می نشینید 3.50 یورو محاسبه می شود و برای هر یک کیلومتر مجدد 0.47 یورو به مبلغ پرداختی شما اضافه می شود، اگر برای یک ساعت بخواهید تاکسی منتظر شما در مقصد باشد 14.80 یورو برایتان هزینه بر می دارد. کسانی که می خواهند ماشین در این شهر اجاره کنند برای سفرهای درون شهری باید بدانند که قیمت بنزین هم لیتری 1.48 یورو است.

اما ارزان ترین گزینه ها در این شهر استفاده از دوچرخه و پیاده روی برای کشف این شهر ساحلی است.

9 جاذبه های مهم گردشگری در شهر پورتو پرتغال

1- برج کلریگوس | Clérigos

از پر بازدیدترین جاذبه های پورتو برج بلند کلریگوس است. این برج دارای ارتفاع 75 متر بوده و در قرن هجدهم از سنگ گرانیت ساخته شده است. برای رسیدن به بالای آن باید پاهای قوی داشته باشید زیرا 240 پله تا آنجا وجود دارد. بر فرار این برج شما می توانید خودنمایی شهر تاریخی پورتو را مشاهده کنید.

آدرس: Rua Sao Filipe Neri, Porto 4050-546, Portugal

2- کاخ دا بولسا | Palácio da Bolsa

سال ساخت این کاخ تاریخی به قرن 19 بر می شود. در گذشته از این ساختمان برای معاملات بورس استفاده می شده و هم اکنون به عنوان یکی از جاذبه های ارزشمند پورتو به شمار می رود. طراحی داخلی مجلل و چشمگیر آن به اتاق های متعدد و سالن هایی تقسیم می شود که هر کدام جذابیت خاص خود را داشته و ارزش بازدید از نزدیک را دارند.

آدرس: R. de Ferreira Borges, 4050-253 Porto, Portugal

ساعت بازدید: 9صبح تا 6:30 بعد از ظهر

3- کلیسای سائو فرانسیسکو | São Francisco

طراحی داخلی کلیسای سائو فرانسیسکو به سبک باروک در قرن هجدهم ساخته شده است و در ابتدای امر بازدیدکنندگان خودش را به درخشش طلایی ها خیره کننده جذب می کند.این بنای تاریخی به قدری شگفت انگیز و باشکوه است که می توان به راحتی آن را یکی از بهترین نمونه های کاربرد طلا در هر جای کشور نام برد. در واقع بازدید از این کلیسا یک تجربه بسیار ارزشمند و تکرار نشدنی محسوب می شود. حکاکی های طلایی، محراب مقدس، ستون های اصلی و فرعی را بسیار دیدنی می کنند و حتی یک درز سنگ هم پیدا نیست.

آدرس: Rua do Infante D. Henrique, 4050-297 Porto, Portugal

4- اسکله ریبیرا

به قول معروف اسکله ریبیرا قلب شهر پورتو است. این محله خیابان های باریک و پیچ در پیچی را دارد که گاهی عنوان گردشگران در آن گم می شوند. تراس ساختمان های بلند رو به رودخانه به رنگ های درخشان خردلی، نارنجی و گندم گون، محله ریبیرا را به محلی برای کاوش در رنگ ها و دیدنی ها تبدیل می کند. رستوران های متعددی در اطراف این اسکله وجود دارد که می توانید محله مناسبی برای قرارهای عصرانه باشند. ریبیرا یک منطقه تجاری شلوغ هم محسوب شده و ماهیگیران، قصابان و میوه فروشان زیادی در آن مشغول کاسبی هستند.

5- پل دم لوئیس اول | Dom Luís I

شکوه و عظمت پل دم لوئیس اول یکی از معروف ترین سازه های پرتغال حتماً طی بازدیدتان شما را شگفت زده خواهد کرد. این پل از روی رودخانه دورو عبور نموده تا پورتو را به ویلا نوا دو گایا (Vila Nova de Gaia) در کرانه جنوبی متصل کند. این سازه آهنی و خاکستری رنگ تماماً شاخصه کارهای گوستاو ایفل را منعکس نموده و در حقیقت سازنده آن یکی از دستیاران او بود. منظره شهر از روی این پل بزرگ بسیار باشکوه و دیدنی است.

آدرس: Pte. Luiz I, Porto, Portugal

6- کلیسای جامع پورتو

بازدید از شهر بدون کاوش در کلیسای جامع پورتو کامل نخواهد شد. در واقع منظره پانورامایی که از تراس آن از بالای شهر و رودخانه آرام دورو می بینید شما را برای ادامه گردش در شهر بیدار می کند. این ساختمان بزرگ قرن دوازدهمی ظاهری شبیه به یک دژ داشته و پنجره رز، با شیشه های رنگی متعلق به قرن 13 در ضلع غربی هم بسیار خیره کننده خواهد بود. کاشی های آبی آسمانی خاص پرتغال در تزئینات بنا خودنمایی می کنند. با گردشی در کلیسا، می توانید حال و هوای قرون وسطایی و آرامش را حس کنید. تماشای گنجینه خیره کننده طلا و نقره را از یاد نبرید!

7- موزه ملی سوارِس دوس رِئیس | Soares dos Reis

اگر قصد داشتید تنها یکی از موزه های پورتو را ببینید، مطمئن باشید که آن موزه باید سوارس دوس رئیس باشد. این مجموعه درخشان از هنر پرتغال متعلق به قرن 16 تا 20، شامل مجسمه های آنتونیو سوارس دو رئیس بوده که معروف ترین مجسمه ساز قرن 19 کشور محسوب می شود. موارد به نمایش درآمده در نوع خود بسیار شگفت انگیز هستند. مجموعه نقاشی ، آثاری از هنرمندان پرتغالی و خارجی، به ویژه فلاندری و هلندی را به نمایش می گذارد. شیشه کاری های قرن 18 و 19 پرتغال نیز قطعات سرامیکی کشور چین و ژاپن را کامل می کند.

آدرس: R. de Dom Manuel II 44, 4050-014 Porto, Portugal

ساعت بازدید: 10صبح تا 6 بعد از ظهر

8- کازا دا موزیکا | Casa da Música

هر کسی که تنها چند روز هم در پورتو اقامت دارد باید حتماً برنامه های فرهنگی این خانه موسیقی بین المللی و شگفت انگیز را چک کند. کازا دا موزیکا به دلیل طراحی خاص و جالبی که دارد بسیار مورد توجه قرار گرفته است. هر شخصی با هر نوع سلیقه موسیقی که دارد می تواند برنامه مناسبی را در خانه موسیقی پورتو داشته باشد.

آدرس: Av. da Boavista 604-610, 4149-071 Porto, Portugal

9- اَوِنیدا دوس اَلیادوس | Avenida dos Aliados

با گردشی در خیابان عریض اَلیادوس می توانید درکی اجاقتصادی از زندگی روزمره پورتو به دست آورید. در هر دو طرف ردیفی از مغازه ها، فروشگاه ها، بوتیک ها، کافه ها و رستوران ها به چشم می خورد. در واقع این خیابان قطب تجاری شهر به شمار می رود. در یک سر این شاهراه، میدان لیبرداده (Liberdade) وجود داشته و انتهای دیگرش به ایستگاه مرکزی قطار می رسد. در حوالی این خیابان بازارهای مواد غذایی با محصولاتی تازه برپا می شود که می توانید در آن ها برخی غذاهای محلی را امتحان کنید.

آدرس: Av. dos Aliados, Porto, Portugal

بایدها و نبایدها در شهر پورتو

  • سعی کنید از تاکسی در شهر پورتو استفاده نکنید، تا حد امکان از وسایل نقلیه عمومی در این شهر استفاده کنید.
  • برای صرفه جویی در هزینه غذا و خورد و خوراک سعی کنید، یک نوع ساندویچ به نام francescinha را میل کنید که علاوه بر طعم خوبی که دارد هزینه کمی هم دارا می باشد.
  • اگر نمی خواهید با تور سفر کنید می توانید استفاده از سایت کوچ سرفینگ (com) با یکی از محلی های شهر پورتو ارتباط برقرار کنید و از او بخواهید زمانی که به شهر پورتو می روید او همراه و راهنمای شما در این شهر باشد.
  • در هنگام ملاقات رسم بر دست دادن با تماس مستقیم چشمی و تبریک احتاقتصادی وقایع و مناسب های روز می باشد.
  • مانند هر کشور دیگری لازم است تا در مراکز تفریحی و خرید که شلوغ هستند از کیف مدارک و پول های خود مراقبت نمایید.
  • اگر برای شام به خانه یک پرتغالی دعوت شدید با خود گل ، شیرینی و یا شکلات خوب برای میزبان ببرید. (سعی کنید گل قرمز نبرید، زیرا گل قرمز در پرتغال نماد انقلاب است، نه نماد عشق و دوستی پس برای مهمانی مناسب نیست).
  • از نام افراد به صورت رسمی استفاده کنید، تا اینکه دوست پرتغالی شما از شما بخواهد رسمی بودن را کمتر کنید.
منبع: الی گشت
انتشار: 17 اسفند 1400 بروزرسانی: 17 اسفند 1400 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 1914

به "راهنمای سفر به پورتو در پرتغال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به پورتو در پرتغال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید