اختلاف نظر 2 وزارتخانه؛ تعطیلی یا بازگشایی اصناف؟

به گزارش پسرک کامپیوتری، اخبار متناقضی از ادامه تعطیلی یا بازگشایی مجدد واحدهای صنفی و فراوریی به گوش می رسد؛ دهم فروردین ماه بود که حسن روحانی، رئیس جمهور در نشست هیات دولت گفت: ما نمی توانیم فراوری را در کشور تعطیل کنیم. ما نمی توانیم فراوری مواد غذایی و بهداشتی و یا توزیع آن ها را تعطیل کنیم. تعطیلی این بخش ها امکان پذیر نیست. مدیریت جامعه برای ما این است که سلامت، فراوری و امنیت جامعه برای ما اصل است. در روزهای گذشته نامه ای از سوی حسین مدرس خیابانی، قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با موضوع عدم وقفه در کار و فراوری کشور منتشر شد که ابهام کارمندان برای حضور در محل کار خود را بیشتر کرد.

اختلاف نظر 2 وزارتخانه؛ تعطیلی یا بازگشایی اصناف؟

جهت دریافت خدمات طراحی و اجرای ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

در این نامه تأکید شده بود که موضع رسمی وزارت صنعت، معدن و تجارت جلوگیری از ایجاد هرگونه وقفه در فعالیت واحدهای فراوریی کشور در تمام بخش های صنعتی، معدنی و کشاورزی است؛ اما این نامه با واکنش سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روبرو شد و او نیز در نامه ای گلایه آمیز خطاب به رئیس جمهوری نوشت: اخیراً بدون اطلاع ستاد، نامه ای توسط قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی به کلیه استان ها ابلاغ شده که عملاً دستورالعمل اداری برای بازگشایی کسب وکار تلقی می گردد که این شیوه با نقش، مسؤولیت و صندلی ستاد ملی مقابله با کرونا مغایرت دارد.

وزیر بهداشت هشدار داده است: لذا ضمن اعتقاد استوار اینجانب و وزیر کشور و دیگر همکاران به یاری هر چه زودتر به کاهش اثرات اپیدمیولوژیک کرونا بر اقتصاد کشور و تدوین پروتکل برای بازگشایی فعالیت های مالی با اولویت ویژه اعلام می کنیم که هرگونه تصمیم آتش به اختیار توسط هر دستگاه دولتی، غیردولتی، فرهنگی، مذهبی و غیره که مورد تأیید نباشد شعله هایش به سرعت دامن نظام سلامت و متعاقب آن مالی کشور را خواهد گرفت.

پس از آن وزارت صنعت، معدن و تجارت تأکید کرد که نامه قائم مقام این وزارتخانه برای فراوری اقلام مربوط به مبارزه با کرونا و کالاهای موردنیاز مردم بوده و به معنی بازگشایی واحدهای صنفی و کسبه نیست.

مدرس خیابانی همچنین گفته است که نامه مذکور بر اساس دستور صریح رئیس جمهوری و بر اساس سیاست ستاد کرونا و صرفاً بر اساس رعایت پروتکل های بهداشتی ستاد کرونا ابلاغ شده است.

به گفته او فعلاً مراکز عرضه ازجمله فروشگاه ها تعطیل است و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی ستاد کرونا، تخلف محسوب می گردد و اصناف با یاری نیروی انتظامی واحدهای صنفی متخلف را جریمه و پلمپ می نمایند.

قاسم نوده فراهانی، رئیس اتاق اصناف کشور اما از ادامه دار شدن تعطیلی واحدهای صنفی خبر داده و گفته است که واحدهای صنفی به صورت تدریجی و مرحله به مرحله از تاریخی معین، بازگشایی خواهند شد.

به گفته رئیس اتاق اصناف صنوف ارائه دهنده خدمات ضروری تر در اولویت قرار خواهند گرفت و برای صنوفی که فعالیت آن ها با تجمع مردم همراه خواهد بود، برنامه ریزی جداگانه انجام خواهد شد.

بر اساس آخرین اطلاعیه کارگروه اطلاع رسانی ستاد ملی کرونا، تمامی واحدهای توزیعی و خدماتی که مشمول ممنوعیت و محدودیت تردد و تجمع بوده و رسته های آن ها قبلاً در اطلاعیه های کمیته اجتماعی ستاد ملی کرونا اعلام شده، تا اطلاع بعدی تعطیل خواهند بود.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 17 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 737

به "اختلاف نظر 2 وزارتخانه؛ تعطیلی یا بازگشایی اصناف؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختلاف نظر 2 وزارتخانه؛ تعطیلی یا بازگشایی اصناف؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید