یک کلیسا در مرز آلمان و سوئیس ، کشف منبع بمب ساعتی کرونا در فرانسه

به گزارش پسرک کامپیوتری، صدها شهروند فرانسوی که برای عبادت در کلیسایی در شهر مولوز در شرق فرانسه گرد هم آمده بودند، با حضور یک فرد مبتلا به کروناویروس آلوده شدند و تمام فرانسه، بعضی کشورهای همسایه و چند قاره دیگر را آلوده کردند.

یک کلیسا در مرز آلمان و سوئیس ، کشف منبع بمب ساعتی کرونا در فرانسه

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، پس از آنکه بی مبالاتی پیروان یک کلیسا در کره جنوبی به شیوع کرونا در این کشور آسیایی انجامید و هزاران نفر را مبتلا کرد، حالا خبر می رسد در فرانسه هم عبادت کنندگان یک کلیسا در شهر مولوز در مرز سوئیس و آلمان منشاء اصلی گسترش ویروس در این کشور بوده است.

صدها عضو این کلیسا روز 18 فوریه از هزاران فرسنگ دورتر به شهر 100 هزار نفری مولوز آمده بودند تا به سنت هر سال پنج روز را به عبادت بگذرانند اما نمی دانستند یک نفر میان آنها حامل ویروس کروناست. این گردهمایی به یکی از عظیم ترین منابع انتشار بیماری کووید-19 در شمال اروپا تبدیل شد و فقط در مولوز 2500 نفر را آلوده کرد. فرانسه هم امروز بیش از 40 هزار بیمار مبتلا به کروناویروس دارد.

بعضی از شرکت کنندگان در این مراسم مذهبی ناخواسته کرونا را با خود به چهار گوشه جهان بردند؛ از بورکینافاسو در غرب آفریقا تا جزیره کرس در دریای مدیترانه، گویان در آمریکای لاتین، سوئیس، یک نیروگاه ناشناس هسته ای در فرانسه و فروشگاه های یکی از خودروسازان عظیم اروپا.

چند هفته بعد، آلمان بدون توجه به یک معاهده 25 ساله، مرزهای خود را برای نخستین بار با فرانسه بست تا جلوی شیوع بیشتر ویروس کرونا را بگیرد. بعضی منابع مطلع می گویند از آن گردهمایی دست کم 17 نفر تا امروز به دلیل ابتلا به کووید-19 جان خود را از دست داده اند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 22 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 838

به "یک کلیسا در مرز آلمان و سوئیس ، کشف منبع بمب ساعتی کرونا در فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک کلیسا در مرز آلمان و سوئیس ، کشف منبع بمب ساعتی کرونا در فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید