کرونا و سایه بحرانی تمام عیار در برزیل

به گزارش پسرک کامپیوتری، برزیل این روزها شرایط کرونایی پیچیده ای را تجربه می نماید که می تواند این کشور را به سوی بحرانی تمام عیار سوق دهد.

کرونا و سایه بحرانی تمام عیار در برزیل

با تور برزیل از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

به گزارش تارنمای نشریه تایم، چندین عامل از جمله رویکرد ناتعیین رئیس جمهور برزیل، بی توجهی میلیون ها شهروند نسبت به قرنطینه خانگی و نظام بهداشتی و خدمات درمانی تحت فشار باعث نگرانی کارشناسان در خصوص آینده برزیل در دوران کرونا شده است.

این کارشناسان معتقدند برزیل با این شرایط جزو چند کشوری در دنیا قرار خواهد گرفت که بدترین شرایط کرونایی را تجربه خواهد نمود و این به معنای احتمال بروز بحرانی تمام عیار در این کشور است.

به رغم اینکه بعضی تدابیر محدودکننده در این کشور برای مقابله با شیوع کرونا اعمال شده اما میزان ابتلا به کرونا در این کشور همچنان صعودی بوده است. محققان کالج سلطنتی لندن پیش بینی نموده اند که به شمار قربانیان در برزیل در این هفته 7790 نفر افزوده خواهد شد.

تا به امروز بیش از 220 هزار نفر در سراسر این کشور به کرونا مبتلا شده اند که نزدیک به 15 هزار فوتی داشته است.

با این شرایط بزرگترین کشور امریکای لاتین ممکن است بزودی به بزرگترین کانون ابتلا به کرونا در دنیا تبدیل گردد.

میگل نیکولیس یک دانشمند فعال در برزیل در این رابطه می گوید: نگران هستم که برزیل به کانون جدید کرونا در دنیا تبدیل گردد. نگرانی شدیدتر این است که هنوز برزیل به دوران اوج کرونایی خود نرسیده و این خطرناک است.

یکی از نگرانی های دیگر در برزیل سطح کم آزمایش کرونا از شهروندان است. براساس آمارها سطح تست کرونا در برزیل 20 برابر کمتر از آمریکا بوده است. به همین دلیل دانشگاه واشنگتن پیش بینی نموده حدود 90 هزار نفر در هشت ایالت برزیل تا اوایل ماه اوت (اواسط مرداد) جان خود را به دلیل کرونا از دست خواهند داد.

رشد آرام مبتلایان به کرونا طی هفته های اخیر در برزیل و همچنین مخالفت ژائیر بولسونارو رئیس جمهوری برزیل با محدودیت های اجتماعی باعث شده تا شرایط کرونایی این کشور رو به وخامت برود. عدم رعایت محدودیت های اجتماعی در برزیل توسط مردم نیز شرایط را به سوی بحران سوق می دهد.

کارلوس ماچادو یک هماهنگ کننده نظارتی در موسسه فیوکروز گفت: برزیل تمامی شرایط شیوع سریع کرونا را دارا می باشد. اگر تدابیر موثر از ابتدا اجرا می شد، شرایط اکنون این گونه نبود.

اختلافات سیاسی در خصوص سازوکارهای مقابله با کرونا نیز شرایط برزیل را پیچیده تر نموده است. بی توجهی بولسونارو نسبت به جدی بودن شیوع کرونا در حالی جنجال به پا نموده که فرمانداران در این کشور برعکس وی عمل نموده و تدابیر ضد کرونایی را در چندین ایالت اعمال نموده اند.

نحوه مدیریت مقابله با کرونا نیز در داخل دولت فدرال اختلافات جدی ایجاد نموده به طوریکه دو وزیر بهداشت این کشور در این رابطه از سمت خود استعفا نموده اند.

کارشناسان معتقدند دولت برزیل از ابتدا استراتژی مناسبی را برای مقابله با کرونا در پیش نگرفت و همین مساله اوضاع را رو به وخامت برده است.

نظام بهداشتی و خدمات درمانی برزیل نیز که تا به امروز در چند دهه اخیر با چنین بحرانی روبرو نشده بود، اکنون به شدت تحت فشار بوده و تعیین نیست که آیا با تداوم افزایش شمار مبتلایان این سیستم از پس درمان بیماران برخواهد آمد یا باید منتظر فروپاشی این سیستم بود.

شرایط مالی برزیل نیز نگران کننده بوده است به طوریکه صندوق بین المللی پول سقوط 5.3 درصدی را برای این اقتصاد در سال 2020میلادی پیش بینی نموده و نرخ بیکاری نیز حداقل به 17 درصد افزایش خواهد یافت.

بی ثباتی سیاسی و کوشش بعضی مخالفان برای اقدام قضایی علیه رئیس جمهوری برزیل نیز شرایط این کشور را به سوی بحرانی کامل پیش خواهد برد.،ایرنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا رااینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 28 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 851

به "کرونا و سایه بحرانی تمام عیار در برزیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا و سایه بحرانی تمام عیار در برزیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید