تورهای چین: چین برای شاخ آفریقا نماینده ویژه معین می نماید

به گزارش پسرک کامپیوتری، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، وانگ ئی وزیر خارجه چین که به کنیا سفر نموده است، از تصمیم پکن مبنی بر معین نماینده ویژه برای امور مربوط به منطقه موسوم به شاخ آفریقا اطلاع داد و علت آن را حمایت از کوشش ها برای غلبه بر چالش های امنیتی این منطقه عنوان نمود.

تورهای چین: چین برای شاخ آفریقا نماینده ویژه معین می نماید

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

شاخ آفریقا دربرگیرنده کشورهای اریتره، سواقتصادی، جیبوتی و اتیوپی است حال آنکه بعضی سودان و کنیا را نیز جزئی از آن می دانند.

این در حالی است که در حال حاضر، اریتره و اتیوپی درگیر جنگ با جدایی طلبان تیگرای هستند حال آنکه سودان نیز طی ماه های گذشته شاهد کودتای نظامی بود.

وانگ پیش از سفر به کنیا، توقفی هم در اریتره داشت.

قاره آفریقا، زمینه بسیار مساعدی برای سرمایه گذاری های بزرگ چین فراهم می نماید. در مقابل، دولت پکن، برطرف احتیاج گسترده کشورهای آفریقایی به طرح های عمرانی و زیرساخت های حیاتی را تأمین اقتصادی می نماید. این درحالی است که چین برخلاف قدرت های استعماری اروپایی، سابقه خشونت، برده داری و نسل کشی ندارد و همین امر هم باعث مقبولیت بیش تر و بیش تر این کشور نزد مردمان و دولت های آفریقایی می گردد.

البته، حضور چین و حتی روسیه در کشورهای آفریقایی که زمانی حوزه نفوذ استعمارگران اروپایی بوده است، مسئله ای نیست که به مذاق سران قاره سبز خوش بیاید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 15 اردیبهشت 1401 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 1965

به "تورهای چین: چین برای شاخ آفریقا نماینده ویژه معین می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تورهای چین: چین برای شاخ آفریقا نماینده ویژه معین می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید