تورهای چین: پوتین: روابط روسیه و چین الگویی از کارایی و مسئولیت پذیری است

به گزارش پسرک کامپیوتری، رئیس جمهوری روسیه در آستانه سفرش به چین در مقاله ای نوشت: مشارکت همه جانبه و همکاری راهبردی بین مسکو و پکن به سطح بی سابقه تاریخی خود رسیده و به الگویی از کارایی، مسئولیت پذیری و دورنمای روشن روابط بین المللی تبدیل شده است.

تورهای چین: پوتین: روابط روسیه و چین الگویی از کارایی و مسئولیت پذیری است

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، بازی های المپیک زمستانی پکن از روز آدینه (4 تا 20 فوریه، 15 بهمن الی اول اسفند ماه) برگزار خواهد شد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه به منظور شرکت در مراسم افتتاحیه این بازی ها به چین سفر خواهد نمود.

طبق برنامه ریزی اجرا شده رئیس جمهوری روسیه در جریان این سفر، با شی جین پینگ همتای چینی خود ملاقات نموده و مذاکرات مفصلی خواهد داشت. رهبران دو کشور بیانیه مشترکی را نیز منتشر خواهند کرد که نشان دهنده دیدگاه مشترک مسکو و پکن در مورد مهمترین مسائل و مسائل بین المللی، از جمله مسائل امنیتی، خواهد بود.

خبرگزاری نووستی در این رابطه گزارش داد، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه بطور اختصاصی مقاله ای برای خبرگزاری چینی شین هوا نوشته و در آن درباره مشارکت راهبردی و آینده روابط روسیه و چین صحبت نموده است. متن این مقاله امروز، پنج شنبه در وب سایت رسمی کاخ کرملین منتشر شده است.

این مقاله با عنوان روسیه و چین: مشارکت راهبردی برای آینده در آستانه سفر رئیس جمهوری روسیه به پکن منتشر شده که روز آدینه، 4 فوریه، قرار است با شی جین پینگ رئیس جمهور چین ملاقات و در مراسم افتتاحیه بازی های المپیک زمستانی پکن شرکت خواهد نمود.

ولادیمیر پوتین در مقاله خود نوشته است: کشورهای ما همسایه های نزدیکی هستند که با سنتهای چندصد ساله دوستی و اعتماد پیوند خورده اند. و ما بسیار قدردان این واقعیت هستیم که روابط روسیه و چین با مشارکت همه جانبه و همکاری راهبردی، با ورود به دوره نو، به سطح بی سابقه تاریخی خود رسیده و به الگویی از کارایی، مسئولیت پذیری و دورنمای روشن روابط بین المللی تبدیل شده است.

رئیس جمهوری روسیه بعلاوه یادآور شده که همکاری بین فدراسیون روسیه و جمهوری خلق چین به معنای واقعی کلمه نشان دهنده برابری، توجه به منافع یکدیگر، فارغ از شرایط و رقابت های سیاسی و ایدئولوژیک و غیره است. در متن مقاله آمده است: کشورهای ما اصول و رهنمودهای اساسی برای همکاری مشترک را در پیمان مربوط به حسن همجواری، دوستی و همکاری راهبردی تعریف نموده اند که سال گذشته بیستمین سالگرد امضای آن را جشن گرفتیم. دقیقا بر اساس اصول برابری و در نظر گرفتن منافع متقابل است که مصاحبهی سیاسی بین دو کشور سال به سال عمیق تر از قبل شده است.

به گفته وی، در مذاکرات آینده با رئیس جمهوری خلق چین، توجه ویژه به توسعه روابط تجاری بین دو کشور خواهد شد. همه فرصت ها برای این کار وجود دارد، زیرا کشورهای ما منابع مالی، صنعتی، فناوری و انسانی جدی دارند که امکان آن را می دهد تا مسائل توسعه بلندمدت را با موفقیت حل و فصل کنیم. ما با همکاری یکدیگر به رشد مالی پایدار دست خواهیم یافت و رفاه شهفرایندان را بهبود بخشیده، رقابت پذیری را تقویت خواهیم کرد و مشترکاً از خود در برابر خطرات و چالش های دنیا کنونی دفاع خواهیم کرد.

پوتین تاکید نموده که مسکو و پکن هوادار حفظ یک سیستم تجارت بین المللی باز و بدون تبعیض، بر اساس قوانین سازمان تجارت دنیای هستند. وی یادآور شد که دو کشور در مورد مسائل تجارت بین المللی، از جمله راه اندازی مجدد زنجیره های تامین دنیای، مواضع هماهنگی دارند.

رئیس جمهوری روسیه بعلاوه تاکید نمود: کشورهای ما نقش تثبیت نماینده مهمی را در شرایط کنونی و به دور از شرایط پیچیده بین المللی ایفا می نمایند و به فرایند عادلانه تر و فراگیرتر شدن نظام روابط بین کشورها یاری می نمایند.

در این رابطه، یوری اوشاکوف مشاور سیاسی ولادیمیر پوتین روز چهارشنبه اظهار داشت که در جریان سفر هیئت بلندپایه روسی به پکن در چهارم فوریه، روسای جمهوری روسیه و چین بیانیه مشترکی در مورد روابط بین الملل تصویب خواهند کرد. به گفته این مقام کرملین، این بیانیه مشترک دیدگاه مشترک مسکو و پکن در مورد مهمترین مسائل و مسائل دنیا از جمله مسائل امنیتی را منعکس خواهد نمود.

پیش از این، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین یادآور شد که در جریان افتتاحیه بازی های المپیک در پکن، در برنامه ولادیمیر پوتین هیچ ملاقات دوجانبه ای به جز مذاکرات کامل با شی جین پینگ، رئیس جمهوری چین گنجانده نشده است. به گفته وی، پوتین و جین پینگ در پکن درباره مسائل مهم بین المللی از جمله تثبیت اوضاع در اروپا، تضمین های امنیتی روسیه، مصاحبهی روسیه با آمریکا و ناتو و مسائل منطقه ای مصاحبه خواهند کرد. بعلاوه، به گفته وی، رهبران درباره موضوع همکاری روسیه و چین از جمله پروژه های تجاری و مالی، انرژی، همکاری سرمایه گذاری و فضایی مصاحبه خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 11 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 11 اردیبهشت 1401 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 1960

به "تورهای چین: پوتین: روابط روسیه و چین الگویی از کارایی و مسئولیت پذیری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تورهای چین: پوتین: روابط روسیه و چین الگویی از کارایی و مسئولیت پذیری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید