چیدمان وسایل اتاق نشمین با راهکارهایی ساده!

به گزارش پسرک کامپیوتری، اگر فضای نشمین زندگی شما بیش ازحد تنگ، بیش ازحد مبهم، بی روح و یا بدتر است و موردپسند همه نیست، نیاز است که برای تغییر چیدمان وسایل اتاق نشمین دست بکار شوید و کمی تغییر ایجاد کنید. نسبت به پلان خانه شما، اتاق نشیمن باید بخشی جدایی ناپذیر در نحوه زندگی، کار و یا خانواده شما باشد.

چیدمان وسایل اتاق نشمین با راهکارهایی ساده!

خوب از آن جایی که یک اتاق نشمین با استفاده از مبلمان خاص خودش به اتاق نشیمن تبدیل می گردد. در ادامه راه کارهایی برای چیدمان وسایل اتاق نشمین مطرح می کنیم.

انتخاب صحیح مبلمان

خوب ازآنجایی که مبل شما احتمالاً بزرگ ترین و گران ترین قطعه اتاق نشیمن شما است، یکی از مهم ترین قطعات سرمایه گذاری را به دقت خریداری کنید. اطمینان حاصل کنید که بسیار محکم است و بنا بر ست مبلمان، تمام قطعات دیگر خود را باهم متحد کنید. اجزای مبلمان را طوری بچینید که فضایی برای گپ و گفتگوی اعضای خانواده ایجاد گردد و در هم جواری آن آثار هنری قرار دهید یا مبلمان را در ارتباط با تلویزیون قرار دهید و مطمئن شوید که فضای زیادی برای حرکت در اطراف مبلمان وجود دارد.

تلویزیون و بازی های دیجیتال

اگر شما با خانواده تان تلویزیون را در اتاق نشیمن خود تماشا می کنید، مبلمان را طوری تنظیم کنید تا بتوانید راحت برنامه های موردعلاقه خود را تماشا کنید. اگر اتاق نشیمن جایی است که بازهای دیجیتال در آن انجام می گردد، مبلمان را طوری انتخاب کنید که بتوانید همه تجهیزات موردنیاز برای بازی را داشته باشید و زمانی که استفاده نمی گردد، آن ها را پنهان کنید.

استفاده از میز چایی خوری

درصورتی که مساحت اتاق نشیمن اجازه دهد، اضافه کردن یک میز قهوه یا چایی در وسط مبلمان به اتاق نشمین شما جلوه خاصی می بخشد. برای چیدمان اتاق نشیمن اگر نتوانستید یک میز بزرگ در وسط قرار دهید، استفاده از میزهای کوچک در بین مبلمان را از قلم نیاندازید.

موارد دیگر مانند فرش یا آثار هنری می تواند طراحی زیبایی ایجاد کند.

انتخاب فرش مناسب

فرش شما یکی از مهم ترین وسایلی است که برای اتاق نشیمن خود خریداری می کنید و در انتخاب آن باید دقت نمایید. رنگ٬ طرح٬ جنس و ابعاد عوامل مؤثر برای انتخاب فرش اتاق نشیمن شما هستند. با توجه به ست مبلمان خود از دسته فرش های سنتی یا فرش های مدرن انتخاب نمایید.

استفاده از گلدان های گل، آثار هنری و کتاب ها در سطوح

با اضافه کردن گیاهان، شادابی و زندگی را به دکوراسیون اتاق نشیمن ببخشید و فضای اتاق نشیمن خود را سرشار از طراوت و شادی کنید.

قاب های هنری موردعلاقه خود و اعضای خانواده را در جاهای مناسب روی دیوار آویزان کنید. وسایل تزیینی و هنری را در قفسه های موجود در اتاق بچینید. دقت داشته باشید که قفسه های کتاب را در اطراف فضای اتاق قرار دهید، نه در داخل فضای زندگی. وجود اشیاء اضافی در اتاق نشیمن سبب شلوغی و بی نظمی بصری می گردد، پس از این کار پرهیز کنید.

نورپردازی اتاق نشیمن

روشنایی کافی در اتاق نشیمن ضروری است تا اطمینان حاصل گردد که همه می توانند ببینند که چه کاری انجام می دهند٬ کارهایی مثل خواندن، ساختن لوگو یا انجام تکالیف. البته نورپردازی اتاق نشیمن مجموعاً باید روشنایی کمی داشته باشد و برای قسمت های خاصی که اعضای خانواده کار خاصی انجام می دهند باید با استفاده از چراغ های رومیزی نور لازم را ایجاد کرد.

چیدمان وسایل اتاق نشمین و سطوح مختلف این اتاق

کف و دیوارهای اتاق نشیمن منزل خود را از قلم نیاندازید. از دیوار پوش و کف پوش های قابل شستشو و به روز استفاده نمایید. اگر از کاغذدیواری برای دیوار پوش استفاده می کنید از ترکیب ساده و طرح دار توأم با یکدیگر استفاده نمایید.

بهتر است رنگ کف پوش، مقداری از رنگ دیوار ها تیره تر باشد. در این صورت دکوراسیون فضا ثبات پیدا می کند و جلوه ای متعادل تر به خود می گیرد.

انتخاب پرده مناسب

نورپردازی طبیعی از پنجره در اتاق نشیمن اهمیت بسیار زیادی دارد ولی برای کنترل نور٬ حفظ محرمیت و جلوه بخشیدن به اتاق نشیمن از پرده برای پنجره ها استفاده نمایید. بافت پارچه ای پرده احساس نرمی و لطافت را منتقل می کند. به طورکلی پرده ها، زمانی که هم رنگ مبلمان باشند، جلوه بسیار زیبایی به دکوراسیون می بخشند و اتحاد و انسجام را در چیدمان پدید می آورند.

خواندن این مقاله نیز توصیه می گردد: طراحی و چیدمان دکوراسیون اتاق خواب کودک با راه هایی مدرن

مواردی که در بالا ذکرشده موارد عمومی و کلی برای چیدمان وسایل اتاق نشمین بود. اگر شما از اتاق نشیمن منزل خود برای پذیرایی از مهمان استفاده می کنید، باید یک چیدمان شیک و کلاسیک تر برای مبلمان خود در نظر بگیرید و همواره اتاق نشمین را تمیز و مرتب نگه دارید.

برای مثال بزرگ ترین وسایل خود را در نقطه کانونی قرار دهید. این وسیله احتمالاً مبل شما خواهد بود. جلوی مبل می توانید قالیچه پهن کنید. بین قالیچه و نقطه کانونی کمی فاصله بیندازید. بقیه وسایل خود را به شکل U در اطراف مبلتان بچینید. برای مثال در دو طرف مبل دو صندلی با یک زاویه قرار دهید و میز را جلوی مبل قرار دهید، طوری که در دسترس باشد. سعی کنید شکل U متعادلی ایجاد کنید. اگر یک وسیله بزرگ را در یک طرف مبل قرار دهید، تعادلش با صندلی کوچکی که در طرف دیگر واقع شده است یا با لبه میز برهم می خورد.

این نکات بسیار مهم اما ساده به شما کمک می کنند تا اتاق نشیمنی به معنای واقعی راحت و خوشایندی داشته باشید. فضایی کامل و مناسب، هم برای دورهم جمع شدن های خانوادگی و خودمانی و هم به اندازه کافی رسمی و گرم برای پذیرایی از میهمان.

در ادامه چند مدل مختلف چیدمان وسایل اتاق نشمین به همراه تصویر را بررسی می نماییم:

رسمی و متعادل

چیدمان دو کاناپه کوچک رو به یکدیگر، یک میز قهوه بین آن ها.

معمولی و متعادل

مطابق تصویر چیدمان و مبلمان بسیار راحت و متنوع انتخاب شده اند.

مبلمان چندمنظوره

این قطعاً یک اتاق نشیمن است تا از دورهمی دوستانتان برای دیدن فیلم لذت ببرید.

مبلمان راحت

هنگامی که راحتی و سبکی مهم ترین هستند، مبلمان را نرم، اما با دقت انتخاب کنید.

فضای کار و زندگی

این اتاق می تواند با تقسیم فضای اتاق نشیمن یک دسترسی راحت به اعضای خانواده بدهد که فضای نشیمن در مرکز اتاق واقع شده است و اساساً یک اتاق نشیمن کوچک و فضای اداری است.

چیدمان مدرن معمولی

این چیدمان ممکن است موردپسند بیشتر افرادی که علاقه مند به سبک مدرن هستند قرار بگیرد.

محبت آمیز و خانوادگی

برگرفته از:homebeautiful.com.au

منبع: مجله انگیزه
انتشار: 4 آبان 1399 بروزرسانی: 4 آبان 1399 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 1143

به "چیدمان وسایل اتاق نشمین با راهکارهایی ساده!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چیدمان وسایل اتاق نشمین با راهکارهایی ساده!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید