پیکاپ تازه بازار ایران؛ رقیب آمیکو آسنا و جک T8

به گزارش پسرک کامپیوتری، پیکاپ ایسوزو ریمکس مدل 2023، یک وانت دو کابین و مقرون به صرفه قیمت است که نسبت به دی مکس، قد و هیکل بزرگ تری دارد. در ادامه با مشخصات فنی و قیمت و آپشن های ISUZU Remax آشنا می شویم.

پیکاپ تازه بازار ایران؛ رقیب آمیکو آسنا و جک T8

به گزارش گجت نیوز، وانت های چینی از سر و کول بازار ایران بالا می روند. از جک T8 بگیر تا فوتون G7 یا پیکاپ زاگرس و فوتون تونلند نو، همگی جزو پیکاپ های پرچمدار چینی در ایران هستند. اما اگر در پی محصولات مقرون به صرفه تر هستید، باید سطح توقعات خود را پایین تر بیاورید و به محصولاتی مانند ایسوزو دی مکس و پیکاپ تاگا قانع باشید. البته دی مکس جزو وانت های کامپکت و کوچک محسوب می گردد و کار خیلی ها را راه نمی اندازد؛ دقیقا برعکس وانت ایسوزو ری مکس. در ادامه به صورت مفصل راجع به تمام امکانات و آپشن های این وانت بزرگ صحبت می کنیم و درمورد شانس واردات آن به ایران حرف می زنیم.

لیست عناوین:

  • مزایا و معایب خرید وانت ایسوزو ری مکس
  • مشخصات فنی پیکاپ ایسوزو ریمکس
  • طراحی ظاهری و تفاوت های پیکاپ ایسوزو ریمکس با دی مکس
  • کابین و داشبورد
  • قیمت و شانس ورود پیکاپ ایسوزو ریمکس به ایران

مزایا و معایب خرید وانت ایسوزو ری مکس

مزایا

  • پیشرانه تنفس طبیعی بنزینی و سازگار با بنزین ایران
  • مشترک بودن قطعات و پلتفرم با دی مکس
  • ساده بودن طراحی و هزینه پایین در صافکاری و .. (با توجه به مخصوص کار بودن)
  • سیستم تعلیق فنر لول در محور عقب (بعضی پیکاپ های گران تر از فنر تخت استفاده می نمایند)

معایب

  • قیمت بالا نسبت به همرده های پرآپشن تر
  • آپشن فوق العاده کم
  • کابین معمولی با صندلی های دستی
  • طراحی خسته نماینده (هم عیب است و هم مزایا)

مشخصات فنی پیکاپ ایسوزو ریمکس

این خودرو میزبان دو موتور مختلف است که هر دو آن ها، شرایط ورود به ایران را دارند. پیکاپ ایسوزو ریمکس بنزینی از یک موتور 4 سیلندر 2.4 لیتری تنفس طبیعی بنزینی بهتره می برد که حدود 158 اسب بخار قدرت و 240 نیوتن متر گشتاور را با تحویل راننده می دهد. مدل گازوئیلی به موتور چهار سیلندر 2.5 لیتری توربو دیزل مجهز شده است که توان آن تقریبا به 143 اسب بخار قدرت و 360 نیوتن متر گشتاور می رسد.

گیربکس پیکاپ ایسوزو ریمکس هم بسته به انتخاب راننده می تواند گیربکس 5 یا 6 دنده دستی باشد و فعلا از گیربکس اتوماتیک خبری نیست. وانت دوکابین ایسوزو ری مکس در نسخه استاندارد با سیستم محرک دیفرانسیل عقب راهی بازار شده اما مشتریان می توانند مدل 4WD را هم انتخاب نمایند.

در مقام مقایسه بد نیست اشاره کنیم که پیکاپ DMAX در ایران فقط با موتور 3 لیتری توربو دیزل قابل خریداری است و حدود 20 اسب بخار هم بیشتر از مدل Remax دارد. پلتفرم پیکاپ ایسوزو ریمکس هم هیچ فرقی با دی مکس وارداتی به ایران ندارد و بیشتر قطعات آن ها نیز مشترک است. از جمله امکانات ایسوزو Remax می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • سیستم چهار چرخ محرک آپشنال
  • کروز کنترل
  • سیستم کنترل پایداری و کشش
  • دی لایت
  • 4 کیسه هوا
  • مولتی مدیا 8 اینچی و دوربین دنده عقب
  • سنسور پارک
  • اتولایت
  • دستیار کنترل حرکت در سرپایینی

طراحی ظاهری و تفاوت های پیکاپ ایسوزو ریمکس با دی مکس

ابعاد و مقدار ایسوزو دی مکس نو به 5330/5615 میلی متر طول، 1860 میلی متر عرض و 1785/1830 میلی متر ارتفاع می رسد. فاصله محورها هم بسته به مدل انتخابی، 3095 یا 3380 میلی متر خواهد بود. فضای قسمت بار هم 1480/1770 میلی متر طول، 1530 میلی متر عرض و 480 میلی متر عمق دارد. اگر این خودرو به ایران وارد گردد، می تواند لقب یکی از بزرگ ترین پیکاپ های بازار را داشته باشد؛ آن هم با طول 5.6 متر!

از هر نظری که نگاه کنیم، پیکاپ ایسوزو ریمکس از دی مکس بزرگ تر است و هم رده آمیکو آسنا و بهمن G9 قرار می گیرد. جلو پنجره و چهره وانت دوکابین ایسوزو ری مکس نسبت به دی مکس، کاملا فرق دارد و اصلا از آن طراحی خسته نماینده خبری نیست. در این قسمت از کروم کاری های بیشتری استفاده شده و مه شکن و دی لایت های مدرن را هم می بینیم.

این دسته از وانت ها، اصولا در نمای کناری حرفی برای گفتن ندارد و برای سهولت در تعمیر و صافکاری و …، نمای کناری آن ها ساده است. درست مثل نمای عقبی!

کابین و داشبورد

اتاق و داشبورد پیکاپ ایسوزو ریمکس نسبت به دی مکس، چند پله بالاتر واقع شده است نه ساده و معمولی است و نه لوکس و پرچمدار. از فرمان دی کات و داشبورد نرم و کلاستر دیجیتال خبری نیست اما مولتی مدیای 8 اینچی و دوربین دنده عقب و شارژر فندکی را هنوز داریم. بعلاوه وانت های کاری، باید قسمت های زیادی برای گذاشتن وسایل در کابین داشته باشند که اتاق و داشبورد پیکاپ ایسوزو ریمکس چنین چیزی را نشان نمی دهد.

قیمت و شانس ورود پیکاپ ایسوزو ریمکس به ایران

قیمت پیکاپ ایسوزو ریمکس حدود 14 هزار دلار است که اگر به ایران وارد گردد، تقریبا کمتر از 1 میلیارد و 600 میلیون تومان خواهد شد. هرچند که با توجه به فروش ضعیف دی مکس در ایران، احتمال واردات وانت ایسوزو ری مکس فوق العاده کم است.

منبع: فرارو
انتشار: 19 خرداد 1402 بروزرسانی: 19 خرداد 1402 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 2185

به "پیکاپ تازه بازار ایران؛ رقیب آمیکو آسنا و جک T8" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیکاپ تازه بازار ایران؛ رقیب آمیکو آسنا و جک T8"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید