ویروس کرونا ترمز آخر برای جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی دانشجویان

به گزارش پسرک کامپیوتری، دبیر چهاردهمین جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی دانشجویان گفت: اختتامیه چهاردهمین جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی دانشجویان به دلیل ناهماهنگی درون سازمانی و از طرفی با شیوع ویروس کرونا به مشکل برخورد.

ویروس کرونا ترمز آخر برای جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی دانشجویان

به گزارش خبرنگاران، آیین افتتاحیه چهاردهمین جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی دانشجویان در تاریخ 25 بهمن ماه 98 در 4 سالن استاد خسروی، استاد خورشیدی، استادجوانمرد درخانه هنرمندان ایران و دانشگاه هنر، به صورت سالنی و اجراهای خیابانی فقط باحضور گروه های داخلی بنا به دلایل مختلف برگزار گردید، اما بحث اختتامیه این جشنواره متاسفانه به مسائل متعددی برخورد که یکی از این دلایل، شیوع ویروس کرونا بود. در این راستا دانیال اسماعیل زاده، دبیر این دوره از جشنواره شرح بیشتری را به خبرنگار خبرنگارانی دانشگاه هنر داد که در ادامه می خوانید:

- کشورهای خارجی چرا نتوانستند در این دوره از جشنواره شرکت نمایند؟

هماهنگی های لازم برای شرکت گروه های خارجی ازجمله کشورهای لهستان، ترکیه و اکراین شده بود، بویژه ترکیه که به اجرای نمایش زیبا و جامع از فرهنگ و آداب و رسوم ایرانی پرداخته و قرار بود در چهاردهمین جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی دانشجویان شرکت نمایند که متاسفانه بنا به دلایل مختلف ازجمله کم کاری از سوی نهادهای مربوط در دانشگاه که نمی دانم جایز است مطرح گردد یا خیر..؟! این کشورها متاسفانه نتوانستند در این جشنواره حضور پیدا نمایند و فقط گروه های داخلی در این مراسم حضور داشتند.

- علت حدف شدن برخی از گروه های داخلی از چهاردهمین جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی دانشجویان چیست؟

تعدادی از گروه هایی که در چهاردهمین جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی دانشجویان شرکت نموده بودند، در واقع نسلی از تئاتری هایی بودند که می خواستند با شرکت در این جشنواره تواناییها و استعداد های خود را محک و نشان دهند اما از آنجایی که که خیلی از اصول و شیوه های تخصصی را نمی دانستند و آثار آنها از کیفیت لازم برخوردار نبود، در مرحله بازبینی آثار توسط داوران حدف شدند. البته عواملی نظیر کوتاهی دانشجویان در راستای مطالبه حق خود در طول سال تحصیلی و همکاری نکردن لازم مسولان مربوطه در دانشگاه هنر، همه دست به دست هم دادند تا کیفیت برخی از آثار دانشجویان افت کند. اما به هر حال داوران رای خود را به صورت پلمپ اعلام کردند، همچنین لوح تقدیر و تندیس های جشنواره هم آماده است اما ناهماهنگی درون سازمانی (نبود همکاری های لازم در امر برگزاری) که باعث متوقف شدن 5 ساله این جشنواره شده بود، خرچند سال 98 تازه داشت با کوشش های بی وقفه دانشجویان این حوزه جانی تازه می گرفت تما متاسفانه علاوه بر مشکل مذکور، از طرفی هم با شیوع ویروس کرونا اختامیه این جشنواره به مشکل برخورد.

-آیا امکان برگزاری اختتامیه چهاردهمین جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی دانشجویان را به شکل و خلاقیت دیگری مانند اجرای مجازی نداشتید؟

شخصا با اجرای روش های خلاقانه در بحث و زمینه کاری مخالف نیستم و ایمان دارم یک آرتیست باید شرایط بحرانی را هم خلاقانه مدیریت کند . اما جشنواره که پس از 5 سال تعطیلی که در شرایط عادی هم رو به فراموشی رفته بود، برگزاری آن به شکل مجازی بنا بر دلایل متعددی که در اول صحبت هایم در زمینه علل تضعیف آن عرض کردم منطقی به نظر نمی رسد. در واقع اختتامیه چهاردهمین جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی دانشجویان با توجه به شرایط ضعیفی را که در حال حاضر دارد اگر به شکل مجازی برگزار گردد، یعنی به دست خودمان فاتحه آن را خوانده ایم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 916

به "ویروس کرونا ترمز آخر برای جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی دانشجویان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویروس کرونا ترمز آخر برای جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی دانشجویان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید