واکنش 3 مقام اروپایی به مناقشه کرچ

به گزارش پسرک کامپیوتری، به دنبال بالا دریافت تنش میان مسکو و کی یف بر سر مناقشه مربوط به تنگه کرچ، برخی مقام های اروپایی نسبت به این مناقشه واکنش نشان دادند.

واکنش 3 مقام اروپایی به مناقشه کرچ

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان امروز (دوشنبه) از مسکو و کی یف خواست از تنش های به وجود آمده بکاهند.

رئیس دستگاه دیپلماسی آلمان در صفحه توییتر خود نوشت: این وضعیت نگران نماینده است. اقدام روسیه به بستن گذرگاه دریای آزوف قابل قبول نیست. لغو این محاصره مهم است و ما از طرفین می خواهیم که از تنش ها بکاهند.

در همین حال، کارین کنایسل، وزیر امور خارجه اتریش نیز در توییتی نوشت: نسبت به تنش نظامی میان روسیه و اوکراین در تنگه کرچ به طور جدی نگران هستم. هر دو طرف باید از به کارگیری نیروی نظامی خودداری نمایند.

رئیس دستگاه دیپلماسی اتریش اعلام نموده که اتحادیه اروپا درباره اقدام های متناسب در این باره گفت وگو خواهد نمود.

از سوی دیگر، دونالد تاسک، رئیس شورای اروپا در توییتر خود نوشت: من اقدام روسیه به استفاده از اهرم زور در دریای آزوف را محکوم می کنم. مقام های روسی باید ناوها و دریانوردان اوکراینی را بازگردانده و از اقدامات تحریک آمیز بیشتر بپرهیزند.

او ادامه داد: من درباره وضعیت به وجود آمده با رئیس جمهوری اوکراین گفت وگو کردم و به زودی با نمایندگان او دیدار خواهم کرد.

رئیس شورای اروپا در ادامه تأکید کرد: اروپا باید در حمایت از اوکراین متحد بماند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 28

به "واکنش 3 مقام اروپایی به مناقشه کرچ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش 3 مقام اروپایی به مناقشه کرچ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید