تور چین: واکنش چین به فروش تسلیحاتی آمریکا به تایوان

به گزارش پسرک کامپیوتری، ایسنا نوشت:;وزارت دفاع چین با محکوم کردن فروش تسلیحاتی آمریکا به تایوان، آن را مداخله فاحش در امور داخلی چین توصیف نموده و متعهد شد تا هرگونه مداخله خارجی را خنثی کند.

تور چین: واکنش چین به فروش تسلیحاتی آمریکا به تایوان

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، بیانیه وزارت دفاع چین یک روز پس از آن منتشر می گردد که پکن از واشنگتن بابت عدم رعایت سیاست چین واحد که در آن آمریکا اذعان دارد دولت حزب کمونیست چین تنها حاکمیت مشروع در چین است، انتقاد کرد.

تایوان از زمان سرانجام جنگ داخلی در سال 1949 به صورت جداگانه از سرزمین اصلی چین اداره می گردد. پکن این جزیره را یکی از استان های خود قلمداد می نماید، در حالی که تایوان با نام رسمی جمهوری چین تاکید دارد که یک کشور خودمختار با روابط سیاسی و مالی با چندین کشور است.

در حالی که دولت آمریکا هیچ مناسبات دیپلماتیک رسمی با تایوان ندارد، تاکید می نماید که آماده دفاع از این جزیره خودگردان در صورت حمله ارتش چین است.

پیشتر سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفته بود که ایالات متحده باید قرارداد 100 میلیون دلاری برای تامین تسلیحات به تایوان را لغو کند و اضافه نمود که چین اقدامات لازم را برای حفاظت از حاکمیت خود انجام خواهد داد.

براساس اعلام پنتاگون، آمریکا فروش احتمالی 100 میلیون دلاری تجهیزات و خدمات به تایوان را برای حفظ، نگهداری و توسعه سامانه های موشکی پاتریوت مورد استفاده در این جزیره تایید نموده است در بیانیه آژانس همکاری امنیت دفاعی آمریکا آمده است که ارتقا سیستم های دفاع هوایی پاتریوت به ارتقا و بهبود امنیت مورد احتیاج در تایوان یاری نموده و باعث حفظ ثبات سیاسی، توازن نظامی، مالی و پیشرفت در منطقه می گردد.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 19 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 19 اردیبهشت 1401 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 1969

به "تور چین: واکنش چین به فروش تسلیحاتی آمریکا به تایوان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور چین: واکنش چین به فروش تسلیحاتی آمریکا به تایوان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید