واکسن هراسی؛ آتش زیر خاکستر کرونا

به گزارش پسرک کامپیوتری، خبرنگاران/کردستان متخصصان حوزه بهداشت و درمان بی رغبتی گروه های پرخطر برای تزریق واکسن را چالش جدی برای مهار کرونا می دانند.

واکسن هراسی؛ آتش زیر خاکستر کرونا

با افزایش ظرفیت واکسیناسیون در استان کردستان، مردم هم هراس کمتری نسبت به تزریق واکسن پیدا نموده اند و به نظر می رسد بیشتر اقشار مختلف به سمت تزریق واکسن سوق بیشتری پیدا نموده اند.

با وجود تداوم تاخت و تاز کرونا، افزایش تعداد مبتلایان و جانباختگان به صورت روزانه، هنوز بعضی از مردم با ساده انگاری و بی خیالی آتش زیر خاکستر کرونا شده اند و راضی به تزریق واکسن هم نیستند.

بیشتر این قشر، بی اعتمادی را علت اصلی نارضایتی خود برای واکسینه شدن بیان می نمایند و معتقدند که واکسن ها نامشخص بوده و بی اثر هستند و با مثال هایی که هیچ گونه ریشه علمی و منطقی ندارد، از تزریق واکسن فرار می نمایند.

اطلاعات غلط در رابطه با واکسن به صورت فله ای در جامعه ریخته می گردد و این در حالی است که همیشه شایعات، بیشتر از توضیحات منطقی و علمی آن خواندنی است؛ در فضای مجازی، سودجویانی وجود دارند که با زبان عامیانه با مردم در ارتباط هستند و با مثال های نادرست مردم را گمراه می نمایند و شایعات هم بسیار زود توسعه پیدا می نماید.

از طرفی هم مسئولان مقابله با کروناویروس، از ابتدا موضع شفافی در مقابل این بیماری نداشتند و به همین علت، مردم نسبت به حرف های آن ها بی اعتماد هستند.

ضعف اطلاع رسانی و تنها نگذاشتن مردم، در این آشفته بازار فضای مجازی خیلی مهم است و متاسفانه هنوز برای این امر برنامه ویژه ای وجود ندارد، در صورتی که برای روبرو با بیماری کرونا، هیچ راه گریزی به غیر از ایمنی بخشی قشر عظیمی از جامعه وجود ندارد.

بیش از 34 درصد کردستانی ها علیه کرونا واکسینه شدند

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان علام کرد: تا کنون بیش از 34 درصد کردستانی ها علیه کرونا واکسینه شدند.

ابراهیم قادری در رابطه با فرایند واکسیناسیون در استان کردستان اظهار کرد: تا به امروز 410 هزار دُز واکسن در مرحله اول و 178 هزار دُز هم در مرحله دوم برای کردستانی ها تزریق شده است.

وی اضافه کرد: ظرفیت کنونی واکسیناسیون به صورت مستمر روزانه 12 هزار دُز است که این رقم تا 2 برابر افزایش می یابد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه در بعضی شهرهای استان استقبال برای تزریق واکسن کم است گفت: ظرفیت کنونی واکسیناسیون به صورت مستمر روزانه 12 هزار دُز است که این رقم تا 2 برابر افزایش می یابد.

قادری اضافه کرد: افراد بالای 35 سال با مراجعه به سامانه سلامت وزارت بهداشت ثبت نام نمایند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه فرایند تزریق واکسیناسیون همیشه استمرار دارد گفت: انتظار داریم مردم در وقت مقرر برای تزریق واکسن به مراکز بهداشتی مراجعه نمایند.

وی ادامه داد: افرادی که تست کرونای آن ها مثبت بوده، تزریق واکسن خود را تا 6 هفته بعد از بهبودی به تعویق بیاندازند.

قادری با بیان اینکه این امر شامل افرادی که دارای علایم ظاهری هستند هم می گردد و نباید واکسن بزنند، گفت: بعلاوه فردی که یکی از اعضای خانواده او به کرونا مبتلا است، باید تست دهد و در صورت منفی بودن تست، به مراکز واکسیناسیون مراجعه کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 شهریور 1400 بروزرسانی: 24 شهریور 1400 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 1725

به "واکسن هراسی؛ آتش زیر خاکستر کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسن هراسی؛ آتش زیر خاکستر کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید