نیروی انسانی از اصلی ترین علل پیشرفت هر کشوری است

به گزارش پسرک کامپیوتری، رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت:از اصلی ترین علل پیشرفت هر کشوری نیروی انسانی آن است و معمولا منابع انسانی با آموزش و پژوهش و ارتباط بین این دو ایجاد می گردد.

نیروی انسانی از اصلی ترین علل پیشرفت هر کشوری است

به گزارش خبرنگار ، مرادی رییس دانشگاه در مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه علوم پزشکی گفت: با وجود اینکه سهم بودجه پژوهش کم است اما رتبه پژوهش ایران در جهان 16 و در خاورمیانه رتبه اول را در میان کشورهایی دارد که با منابع عظیم مالی بسیار مورد حمایت کشورهای غربی نیز هستند.

او گفت: ما نباید از تحریم ها بترسیم بلکه با یاری مدیریت خوب نیروهای تخصصی و حمایت نیروهای سیاسی تحریم ها را مدیریت کنیم و آنها را فرصت بدانیم.

مرادی بیان نمود: ما باید به عنوان طلایه داران حرکت علمی کشور بکوشیم، فعالیت های تحقیقاتی خود را بر حل مسائل کشور خود متمرکز کنیم و با فراوری ثروت به وسیله دانشی که با مشقت به دست آمده گامی کوچک برای استقلال و آزادی کشور برداریم.

او اضافه کرد: بحث اقتصاد دانش بنیان یکی از راههایی است که می گردد از آن طریق می توان کشور را به پیشرفت برسانیم و بتوان دانش را برای توسعه مالی و اجتماعی خلق کرد و بدست آورد.

او گفت: خلق ورود ایده های جدید، ایجاد محیط مناسب برای فعالیت های مالی، جهت گیری بین المللی، افزایش اشتغال نیروهای متخصص و شکوفایی پایدار مالی از ویژگی های اقتصاد دانش بنیان است و مهمترین مزیت آن این است که یاری می نماید ما به نفت وابسته نباشیم.

او اضافه کرد: برای اینکه از دانش به ثروت برسیم یک سری ابزارها مانند پارک علم و فناوری احتیاج داریم که بایستی ایجاد گردد تا یک ایده نو در این پارک پرورده شده و به ثمر بنشیند.

مرادی بیان نمود: بیش از 500 شرکت مختلف در دره سلیکون فعالیت می نمایند، وجود دانشگاههایی با موضوع دانشگاه استنفورد، ترغیب اعضای هیات علمی به جذب گرنت از صنعت،سرمایه گذاری سرمایه گذاران خطرپذیر، شکل گیری فضای نوآوری و خلاقیت و از همه مهمتر انگیزه بالا میان دانشجویان برای فراوری ثروت از دانش از مهمترین دلایل موفقیت دره سلیکون بود.

او گفت: صنعت هم باید پا به پای دانشگاه پیش رود و نظام علم و فناوری باید به رسمیت شناخته گردد تا فراورینمایندگانی که فعالیت می نمایند بتوانند به نتیجه نهایی برسند.

انتهای پیغام/ز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 29 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 609

به "نیروی انسانی از اصلی ترین علل پیشرفت هر کشوری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیروی انسانی از اصلی ترین علل پیشرفت هر کشوری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید