موفقیت احزاب سبز در انتخابات پارلمانی سوئیس

به گزارش پسرک کامپیوتری، نظرسنجی های انجام گرفته در حوزه های رای گیری در مورد انتخابات پارلمانی سوئیس، از موفقیت دو حزب با رویکرد حفاظت از محیط زیست و مقابله با بحران آب و هوایی حکایت دارد.

موفقیت احزاب سبز در انتخابات پارلمانی سوئیس

به گزارش ایرنا، نظرسنجی های انجام گرفته در حوزه های رای گیری نشان میدهد که احزاب سبز سوئیس توانسته اند به سومین حزب قدرتمند در این کشور تبدیل شوند.

به گزارش خبرگزاری د. پ. آ. آلمان، با به اتمام رسیدن زمان رای گیری در حوزه های انتخاباتی سوئیس، برآورد های اولیه از قدرت دریافت جریان حامی محیط زیست و سیاستهای مقابله با بحران آب و هوایی خبر میدهد.

بر این اساس سبزها توانسته اند با کسب 12.7 درصد آرا جایگاه خود را بیش از 5 درصد بهبود بخشند و از حزب مسیحی میانه رو (CVP) پیشی بگیرند.

همچنین حزب سبزهای لیبرال که با سیاستهای اقتصاد لیبرال به دنبال حفاظت از محیط زیست است پیروز به کسب 7.6 درصد آرا شده و نسبت به دوره قبل جایگاه خود را 3 درصد بهبود بخشیده است.

در این میان حزب محافظه کار راستگرا (SVP) بیش از 3 درصد آرای خود را از دست داده و با این حال همچنان با 26 درصد، قدرتمندترین حزب سیاسی سوئیس لقب گرفته است.

کارشناسان میگویند این نتایج تاثیر چندانی در تشکیل دولت جدید این کشور نخواهد داشت. دولت سوئیس از 60 سال پیش تاکنون همواره در دستان چهار حزب بزرگ این کشور بوده و تصمیمگیری در مورد امور کشور با تایید یک هیات اجرایی 7 نفره انجام میگیرد.

در انتخابات مجلسی این دوره سوئیس که امروز (یکشنبه) به منظور تعیین 200 نماینده جدید در مجلس ملی و 46 کرسی مجلس سنا برگزار گشت، حدود 5.4 میلیون شهروند واجد شرایط سوئیسی به پای صندوقهای رای فراخوانده شدند.

با این حال آمارها مشارکت واجدین شرایط در این دوره از انتخابات مجلسی سوئیس را کمتر از 50 درصد ارزیابی میکنند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 12 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 423

به "موفقیت احزاب سبز در انتخابات پارلمانی سوئیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موفقیت احزاب سبز در انتخابات پارلمانی سوئیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید