منبع آلودگی در واکسن های کرونا تعیین شد

به گزارش پسرک کامپیوتری، وزیر بهداشت ژاپن امروز (سه شنبه) گفت: به احتمال زیاد آلودگی موجود در واکسن های مدرنای توزیع شده در استان جنوبی اوکیناوا در هنگام تماس سرنگ های آلوده با ویال های واکسن ایجاد شده است.

منبع آلودگی در واکسن های کرونا تعیین شد

به گزارش ایسنا، رسانه های ملی این کشور اعلام نمودند: پس از مشاهده مواردی از آلودگی های موجود در ویال ها و سرنگ های واکسن مدرنا در محموله های تحویل شده به مراکز بهداشتی ژاپن، تزریق این واکسن از روز یکشنبه (دو روز قبل) در اوکیناوا متوقف شد.

وزارت بهداشت ژاپن اعلام نمود: سوزن سرنگ ها احتمالا به درستی وارد ویال ها نشده و در نتیجه، درپوش لاستیکی ویال را شکسته و باعث نشت آلودگی از سرنگ به داخل شیشه ویال شده است.

نوریهیسا تامورا، وزیر بهداشت ژاپن در جمع خبرنگاران گفت: علت آلودگی واکسن ها هرچه که بوده، شنیده ایم که هیچگونه مشکل ایمنی یا مسائل احتمالی دیگر ایجاد نمی کند.

وی اضافه نمود: ما همچنان به جمع آوری اطلاعات و ارائه گزارش در این زمینه ادامه می دهیم.

بر اساس گزارشات، در حال حاضر ژاپن با بزرگترین موج شیوع کووید 19 در تمام طول همه گیری این ویروس روبرو است که ناشی از سویه بسیار مسری دلتا است.

فرایند واکسیناسیون در این کشور با تاخیر در دریافت واکسن های وارداتی و کشف آلاینده ها در سه دسته از دز های واکسن مدرنا با کاهش طی هفته گذشته روبرو شد.

به گزارش رویترز، تارو کُنو، رئیس مسوول واکسیناسیون در ژاپن در مصاحبه با خبرنگاران گفت که دولت این کشور در حال آنالیز زمان و چگونگی ارائه دز های تقویتی واکسن کروناست که ممکن است برای حفظ ایمنی در برابر کووید 19 مورد احتیاج باشد، اما در حال حاضر بر تکمیل دو دز واکسن برای عموم متمرکز است.

منبع: فرارو
انتشار: 11 شهریور 1400 بروزرسانی: 11 شهریور 1400 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 1711

به "منبع آلودگی در واکسن های کرونا تعیین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منبع آلودگی در واکسن های کرونا تعیین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید