مقاله: رینگ اشتراسه وین (اتریش)

به گزارش پسرک کامپیوتری، مجسمه های یادبود شخصیت های تاریخی از جمله جنگ سالاران، حکم رانان، امپراتورها، موسیقی دان ها و شاعران برجسته در جای جای بلوار دیده می شوند. برای بهترین مردان و زنان اتریش و اروپا، یک نقطه یادبود در زیباترین بلوار دنیا، بهترین پیشکشی بوده که به آنها داده شده است. بزرگترین این مجسمه ها متعلق به ماریا تریسا است که بین موزه Kunsthistorisches و موزه تاریخ طبیعی قرار گرفته است. این مجسمه یادبود شخصا توسط امپراتور فرانز جوزف در سال 1888 رونمایی شد. مجسمه یادبودی که مسافران تور اتریش احتمالا بیشترین عکس را از آن می گیرند، متعلق به جان استرائوس است که در پارک Stadtpark قرار گرفته است. دو شوالیه تنومندی که در Heldenplatz می بینید، Archduke Carl و شهزاده Eugene هستند. مجسمه های فریدریچ شیلر و یوهان ولفگانگ فون گوته بین اپرا و Burggarten قرار گرفته اند.

مقاله: رینگ اشتراسه وین (اتریش)

دیگر ساختمان هایی که در تور وین ارزش دیدن را دارند، شامل موزه هنرهای زیبا و موزه تاریخ طبیعی هستند. هر دوی این بناها به سبک نئو رنسانس ساخته شده اند. این موزه ها نه تنها کارهای هنری و گنجینه های طبیعی خارق العاده ای را میزبانی می کنند، بلکه شاهکارهای معماری نیز هستند. سازنده های بزرگی مانند Theophil von Hansen، گاتفرید سمپر، Karl Freiherr von Hasenauer و Friedrich von Schmidt تصویری که امروزه از این خیابان زیبا می بینید را شکل داده اند. در انتهای قرن نوزدهم سبک آرت نووای وینی ظهور کرد و نمای ساختمان ها از شکل های متظاهر و پر زرق وبرق شان دور شدند.

امپراتور فرانز جوزف در سال 1857 دستور ساخت رینگ اشتراسه را صادر کرد. افراد مهم و ثروتمندان شهر خیلی زود دست به کار شدند تا قصرهای باشکوه خود را در امتداد این بلوار بسیار زیبا بسازند. در تور اتریش فرصت دارید از بسیاری از این خانه های خصوصی دیدن کنید (البته در مورد بیشترشان تنها می توانید از بیرون آن ها را ببینید). سبک خاص معماری ساختمان ها در اینجا از ترکیب سبک های مختلف در دوره های تاریخی به وجود آمده است. قابل توجه ترین ساختمان های این بلوار قصرها نیستند، بلکه ساختمان های بزرگی مانند ساختمان اپرای ملی (ساخته شده به سبک نئو رنسانس)، ساختمان پارلمان، سالن شهر (سبک گوتیک)، Burgtheater (نئو باروک)، دانشگاه (نئو رنسانس)، موزه هنرهای کاربردی، بازار بورس وین و کلیسای Votive (نئو گوتیک) هستند. تمام این ساختمان ها در نیمه های قرن نوزدهم ساخته شده اند.

منبع مقاله: رینگ اشتراسه وین (اتریش)

انتشار: 2 دی 1400 بروزرسانی: 2 دی 1400 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 1828

به "مقاله: رینگ اشتراسه وین (اتریش)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: رینگ اشتراسه وین (اتریش)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید