تعطیلی و قرنطینه عمومی در فرانسه و اسپانیا، پیروی از الگوی ایتالیا در برابر کرونا

به گزارش پسرک کامپیوتری، دولت فرانسه روز شنبه 24 اسفند دستور بستن تقریبا همه مکان های عمومی در این کشور را صادر کرد و اسپانیا میخواهد همه جمعیت 46 میلیون کشور را قرنطینه کند.

تعطیلی و قرنطینه عمومی در فرانسه و اسپانیا، پیروی از الگوی ایتالیا در برابر کرونا

به گزارش خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس مقامات پاریس روز شنبه دستور تعطیلی همه مکان های گردشگری این کشور ازجمله برج ایفل و موزه لوور را صادر کردند و مقامات فرانسه خاطرنشان کردند همه رستوران ها، کافه ها، سینماها، تئاترها و همه فروشگاه های غیرضروری از روز یکشنبه بسته خواهند شد.

فرانسه تابه حال 3600 مورد عفونت را ثبت نموده است. فرانسه همچنین تجمعات بالای 100 نفر را ممنوع نموده است، همه مدارس و دانشگاه ها را تعطیل نموده است و از شرکت ها خواسته است به کارکنانشان اجازه دهند از خانه کار نمایند.

دولت اسپانیا نیز بر اساس پیش نویسی که آسوشیتدپرس به آن دست یافته است، میخواهد محدودیت اضطراری سخت گیرانه ای در سطح این کشور بر جابه جایی افراد اعمال کند.

بر اساس این پیش نویس که یادآور اقدام دولت ایتالیا در قرنطینه کامل این کشور است، شهروندان اسپانیایی فقط برای خریدن غذا و دارو، رفتن به سر کار، بیمارستان و بانک ها و نیز سفر به قصد مراقبت از بچه ها و سالمندان اجازه خروج از خانه هایشان خواهند داشت.

قرار است این مقررات از صبح دوشنبه در اسپانیا به اجرا درآید.

اسپانیا همچنین میخواهد همه مدارس، دانشگاه ها، رستوران ها، کافه ها و هتل ها به همراه همه فروشگاه های اقلام غیرضروری را در سراسر این کشور تعطیل کند، اقدامی که قبلاً در بعضی از مناطق این کشور صورت گرفته است.

مقامات اسپانیا می گویند شمار موارد عفونت با ویروس جدید کرونا در این کشور از 5700 مورد عبور نموده است و نیمی از این موارد در مادرید، پایتخت این کشور اتفاق افتاده است. این رقم افزایشی بیش از 1500 موردی را در 24 ساعت گذشته نشان می دهد. اسپانیا همچنین 16 مورد جدید مرگ ناشی از کووید-19 گزارش کرد و به این ترتیب شمار تلفات در این کشور به 136 مورد رسید.

اسپانیا اکنون پس از چین، ایتالیا، ایران و کره جنوبی در رده پنجم ازلحاظ شمار موارد بیماری است.

در ایتالیا که بدترین شیوع بیماری را در میان کشورهای اروپایی دارد، روز شنبه 1400 مورد جدید بیماری گزارش شد و به این ترتیب شمار موارد بیماری با افزایشی 20 درصدی در یک شبانه روز به بیش از 21000 مورد رسید.

مقامات ایتالیا می گویند رفتارهای غیرمسئولانه مردم که باوجود اعلام قرنطینه عمومی بازهم معاشرت اجتماعی دارند، باعث این اوج گیری موارد بیماری شده است. بسیاری از شهرهای ایتالیا ازجمله رم و میلان تصمیم گرفته اند زمین های بازی و پارک ها را هم تعطیل نمایند.

جوزپه کونته، نخست وزیر ایتالیا خاطرنشان کرد که فراوری - فراوری مواد غذای و تجهیزات بهداشتی- نباید متوقف گردد. روز شنبه رهبران اتحادیه های کارگری و صاحبان صنایع درباره ادامه کار کارخانه ها به توافق رسیدند.

مردم در سراسر ایتالیا در ظهر روز شنبه به بالکن ها، تراس ها یا باغچه هایشان آمدند یا سرشان را از پنجره هایشان بیرون آوردند تا برای چند دقیقه در ادای احترام به کارکنان پزشکی این کشور کف بزنند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 13 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 814

به "تعطیلی و قرنطینه عمومی در فرانسه و اسپانیا، پیروی از الگوی ایتالیا در برابر کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعطیلی و قرنطینه عمومی در فرانسه و اسپانیا، پیروی از الگوی ایتالیا در برابر کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید