لزوم توجه هنرمندان به فضای مجازی، عضویت 70 نفر در انجمن عکاسی اهر

به گزارش پسرک کامپیوتری، به گزارش خبرنگاران، منطقه ارسباران یکی از مناطق مستعد برای توسعه گردشگری بویژه از نوع طبیعت گردی در آذربایجان شرقی است و در این میان هنر عکاسی یکی از ابزارهای توانمند برای معرفی و ارائه این جاذبه ها در سطح ملی و بین المللی است.

لزوم توجه هنرمندان به فضای مجازی، عضویت 70 نفر در انجمن عکاسی اهر

با توجه به همین موضوع و برای بررسی موضوعات و مسائل مرتبط با حوزه عکاسی و هنرمندان فعال در این عرصه، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در نشستی با هیئت مدیره انجمن عکاسی شهرستان اهر به بحث و مصاحبه در این خصوص پرداخت.

مسابقه عکس سال ارسباران برگزار شود/ لزوم توجه بیش ازپیش انجمن های هنری به فضای مجازی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی پیش از ظهر دوشنبه در این دیدار گفت: خوشبختانه شهرستان اهر در حوزه فرهنگ و هنر جزو یکی از شهرستان هایی که هم علاقه مندان به هنر بسیاری دارد و هم در خروجی برنامه های مؤثری را نیز تا به امروز به همراه داشته است.

علی اکبر صفی پور با اشاره به این که انجمن های هنر عکاسی و ادبی که در شهرستان اهر راه اندازی شده نشان گر علاقه هنرمندان به عرصه فرهنگ و هنر است، ادامه داد: کارها و آثار عکاسان اهری در حوزه های مختلف ماندگار بوده و مطمئناً در آینده موردتوجه همگان خواهد بود و برگزاری مسابقاتی مانند مسابقه عکس سال ارسباران زمینه معرفی هرچه بیشتر ظرفیت های گردشگری و طبیعی این منطقه را فراهم می کند و می تواند تأثیر بسیار خوبی بر پیشرفت هنر عکاسی و معرفی هر چه بهتر و داشته باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی ضمن ابراز خرسندی از تشکیل نخستین انجمن عکاسی شهرستان اهر گفت: امیدوارم به زودی شاهد حل مسائل انجمن ادبی و شروع به کار مجدد آن نیز باشیم چرا که هیچ کار و رویداد مهم فرهنگی بدون حضور مؤسسات غیردولتی و انجمن های مردم نهاد به پایان نمی رسد مگر با اتحاد و هماهنگی اعضای انجمن های ویژه که این قبیل امور همیشه موردحمایت و تقویت ادارات کلی مانند اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی بوده است.

صفی پور تولید، آموزش و انتقال تجربه را نیز از اموری دانست که صرفاً انجمن های هنری می توانند آن ها را انجام دهند و ابراز داشت: افتتاح انجمن خوشنویسی بستان آباد و انجمن عکاسی شهرستان اهر از رویکردهای بزرگ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی هستند.

وی به برخی هدف گذاری های این اداره کل در تشکیل و تأسیس انجمن های هنری اشاره کرد و گفت: فعال بودن انجمن های هنری مختلف و ایجاد آموزشگاه های مرتبط در رشته های مختلف باعث حضور بیش از پیش تر بخش خصوصی و پررنگ تر شدن نقش آنان در جامعه خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی توجه بیش ازپیش به فضای مجازی را توصیه کرد و گفت: باید با توجه به رویکرد جهانی هر رشته هنری در راستای آن حرکت نمود و با استفاده از تکنولوژی روز، استفاده از علم روز و با ایجاد سراچه ها و پایگاه های مجازی، اقدام به ایجاد نمایشگاه های مجازی برای به اشتراک گذاری آثار و به نمایش گذاشتن هر چه بیشتر زیبایی ها و ظرفیت های ارسباران نمود.

وی جذب بچه ها و نوجوانان را به عرصه های فعالیت های هنری مفید دانست و گفت: عکاسان و صاحب نظران این رشته می توانند با حضور در مدارس و مراکز علمی، می توان با ایجاد علاقه استعدادهای آنان را جهت داد هنرمندانی در سطح ملی و بین المللی تربیت نمود.

صفی پور در پایان ابراز داشت: مسابقات عکاسی مانند مسابقه عکس سال ارسباران می تواند تأثیر بسیار خوبی بر پیشرفت هنر عکاسی و معرفی هر چه بهتر و بیشتر منطقه ارسباران که دارای ظرفیت های فراوان گردشگری و طبیعی است را داشته باشد.

عضویت نزدیک به 70 نفر از عکاسان در انجمن هنر عکاسی شهرستان اهر

رئیس انجمن هنر عکاسی شهرستان اهر نیز در این دیدار گفت: پس از تأسیس این انجمن، تأیید شدن اساس نامه و ثبت رسمی، ده ها جلسه با اعضای هیئت مدیره اجرا شده است و فعالیت های آن به صورت مستمر و روزانه در حال انجام می باشد.

محمدرضا بهمرام گفت: در سال گذشته باهمت عکاسان بیشتر از یک سال به دنبال ثبت رسمی اولین انجمن هنر عکاسی شهرستان اهر بودیم و سال جاری باوجود تلاش های بی وقفه اعضای هیئت مدیره این انجمن بعد از برگزاری انتخابات به ثبت رسمی رسید.

وی با اشاره به اینکه انجمن هنر عکاسی اهر سال جاری به ثبت رسیده ولی تا به امروز هیچ گونه اعتباری برای آن تخصیص داده نشده، گفت: پس از تأسیس این انجمن، تأیید شدن اساسنامه و ثبت رسمی، ده ها جلسه با اعضای هیئت مدیره اجرا شده است و فعالیت های آن به صورت مستمر و روزانه در حال انجام می باشد.

بهمرام به فعالیت های اجرا شده انجمن هنر عکاسی اهر در طول سال جاری نیز اشاره کرد و بیان داشت: انجمن عکاسی با همکاری شهرداری اهر مسابقه عکس محرم برگزار کرده و همچنین با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کلیبر در مسابقه عکس هارنا که هم اعضای انجمن شرکت داشته و هم داوری این مسابقه نیز همکاری داشته مشارکت کرده است.

رئیس هیئت مدیره انجمن هنر عکاسی شهرستان اهر شرح داد: پس از برگزاری دو اردوی عکاسی در منطقه گردشگری ارسباران و مناطق جنگلی اهر، جلساتی در خصوص نقد و بررسی آثار ثبت شده هنرمندان اجرا شده تا نقاط ضعف و قوت عکاسان شناسایی شود.

وی از عضویت نزدیک به 70 نفر از عکاسان شهرستان اهر در انجمن هنر عکاسی این شهرستان خبر داد، اظهار کرد: نمایشگاه عکس طبیعت ارسباران هم زمان با نهمین دوره جشنواره سراسری ارسباران در اهر برگزار گشت تعدادی از عکاسان اهری نیز در طول یک سال گذشته، در بیشتر جشنواره ها و مسابقات استانی و کشوری رتبه های برتری را کسب کرده و درخشش قابل ملاحظه ای داشته اند.

بهمرام بابیان اینکه تا به امروز دو بار مجمع عمومی انجمن هنر عکاسی شهرستان اهر تشکیل جلسه داده است، بیان داشت: هم زمان با افتتاح رسمی این انجمن نمایشگاهی با عنوان زیبایی های ارسباران برپا خواهد شد که آثار این نمایشگاه از عکس های منتخب عکاسان اهری است.

رئیس انجمن هنر عکاسی شهرستان اهر در پایان با تأکید بر اینکه انجمن هنر عکاسی اهر آمادگی دارد تا جشنواره عکس منطقه ای ارسباران در سطح استانی و یا کشور برگزار نماید، گفت: بعد از برگزاری این جشنواره آثار در صورت حمایت در قالب کتاب به چاپ خواهد رسید و از طرفی اکنون در تأمین تجهیزات انجمن عکاسی در تنگنا قرارگرفته ایم که امیدواریم با مساعدت های لازم این نیاز نیز مرتفع شود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 780

به "لزوم توجه هنرمندان به فضای مجازی، عضویت 70 نفر در انجمن عکاسی اهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم توجه هنرمندان به فضای مجازی، عضویت 70 نفر در انجمن عکاسی اهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید