قدرت عضلانی؛ کلید طول عمر

به گزارش پسرک کامپیوتری، تهران - خبرنگاران - مطالعات محققان برزیلی برای اولین بار نشان می دهد قدرت عضلانی با طول عمر رابطه مستقیم دارد و افرادی که قدرت عضلانی بهتری دارند، بیشتر عمر می نمایند.

قدرت عضلانی؛ کلید طول عمر

به گزارش روز دوشنبه گروه اخبار علمی خبرنگاران از پایگاه خبری یونایتد پرس، قدرت عضلات به عنوان نیروی فعال عضلات و سرعت انقباض عضلات تعریف می گردد.

قدرت عضلات با استقامت عضلات متفاوت است. استقامت عضلات به معنی حداکثر نیروی عضله در مقابل یک عامل مقاومتی در یک کوشش واحد است. به عنوان مثال بالا رفتن از پله، احتیاج به قدرت عضلانی دارد و هرچه با سرعت بیشتری انجام گردد، به معنی قدرت عضلانی بیشتر است. ولی نگه داشتن یا هل دادن یک وزنه سنگین احتیاجمند استقامت عضلانی است.

بلندشدن از روی جایگاه و شوت کردن توپ، بیشتر از استقامت عضلات، به قدرت عضلانی احتیاج دارد؛ با این حال بیشتر تمرینات ورزشی با وزنه بر استقامت عضلانی تمرکز دارند.

مطالعات جدید محققان مکزیکی برای اولین بار است که نشان می دهد قدرت عضلانی کلید طول عمر و کیفیت بالای زندگی در سالمندان است.

در این مطالعه سه هزار و 900 داوطلب 41 تا 85 ساله با میانگین سنی 59 سال از نظر قدرت عضلانی، مورد ارزیابی قرار گرفتند.

نتایج نشان می دهد قدرت عضلانی با طول عمر رابطه مستقیم دارد و افرادی که قدرت عضلانی بهتری دارند، بیشتر عمر می نمایند.

بدمینتون، شنا و فوتبال ورزش هایی هستند که به افزایش قدرت عضلانی یاری می نمایند. در طول ورزش های قدرتی، برای حداکثر اثر گذاری، باید سرعت نیز لحاظ گردد.

علمی **9259**1485

منبع: ایرنا
انتشار: 16 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 112

به "قدرت عضلانی؛ کلید طول عمر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قدرت عضلانی؛ کلید طول عمر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید