عوارض جانبی ناشی از مصرف مکمل منیزیم

به گزارش پسرک کامپیوتری، وجود مکمل های منیزیم برای تقویت سیستم ایمنی بدن و تنظیم سطوح هم قند خون و هم فشار خون مفید می باشد. به وسیله این مقاله اطلاعات بیشتری از عوارض جانبی و شماری از فوائد این مکملها کسب نمایید.

عوارض جانبی ناشی از مصرف مکمل منیزیم

مترجم: رزیتا ملکی زاده

منبع:راسخون

وجود مکمل های مهمیم برای تقویت سیستم ایمنی بدن و تنظیم سطوح هم قند خون و هم فشار خون مفید می باشد. به وسیله این مقاله اطلاعات بیشتری از عوارض جانبی و شماری از فوائد این مکملها کسب نمایید.

Mg نماد شیمیایی مهمم است بطوریکه هشتمین عنصر فراوان در پوسته زمین بوده در حالی که جزء چهارمین عنصر فراوان در بدن انسان به شمار میرود. یکی از مواد معدنی ضروی است که بدن ما جهت انجام صدها واکنش بیوشیمیایی حیاتی از جمله سنتز پروتئین بدان احتیاج دارد. مکملهای مهمیم در استحکام بخشیدن به استخوانها و تقویت سلامت قلب از همه بهتر می باشند. مهمیم ایمنی را بهبود بخشیده و سطح فشار خون و هم قند خون را تنظیم می سازد.

به علت اهمیت فوق العاده آن در بدن انسان، برای افرادی که نمی توانند اندازه مورد احتیاج مهمیم را از رژیم غذایی خود دریافت دارند دامنه و تنوع زیادی از مکملهای مهمیم در بازار موجود است. کمبود مهمیم به طور کلی می تواند به علت ضعف عملکرد دستگاه گوارش و کلیه رخ دهد. مکملهای غذایی نوشداروهای مؤثری جهت دریافت اندازه مورد احتیاج مهمیم به حساب می آیند. با این حال، اوردوز و یا مصرف بیش از حد مجاز این مکملها می تواند موجب بروز چندین عارضه جانبی شود.

عوارض جانبی

آنها در اشکالی مختلف مانند آنتی اسیدها، ملینها و بعلاوه در مولتی ویتامین ها یافت می شوند. و در قالب مایع، قرص، شربت، کپسول و پودر موجود می باشند. اکسید مهمیم، سالیسیلات مهمیم، هیدروکسید مهمیم، گلوکونات مهمیم و کلرید مهمیم بعضی از انواع معمول مکمل های مهمیم می باشند. اگرچه این مکملها برای شماری از مقاصد دارویی مورد استفاده قرار می گیرند، اما مصرف بیش از حد آنها می تواند موجب بروز عوارض جانبی چندی شود.

 سرگیجه

 تهوع

 ضعف عضلانی

 دل پیچه

 مسائل قلبی

 مسائل تنفسی

 ریتم غیر طبیعی قلب

 اسهال

 فشار خون پایین

 خواب آلودگی

 تاری دید

 کهیر

 خارش

 هیپرمهمیمی (وجود سطح بالایی از مهمیم در خون)

 فلج عضلانی

 هیپوکالمی

 هیپوکلسمی

 افزایش یا کاهش دفع ادرار

 تورم (به خصوص در گلو، صورت و زبان)

 کما و مرگ (در موارد شدید)

جدای از این موارد، می توانند با چندین دارو تداخل ایجاد نموده و مسائل خطرناکی را برای سلامت بوجود آورند. بنابراین، افرادی که داروهای خاصی مانند آنتی بیوتیک، داروهای ضد مالاریا، داروهای مدر و داروهای قلبی مصرف می کنند نبایستی مکملهای مهمیم را بدن مشورت پزشک مصرف کنند.

فوائد

مکملهای مهمیم که به طور گسترده ای برای تنظیم فشار خون و دیابت مورد استفاده قرار می گیرند، بعلاوه به اسم مسهل و آنتی اسید بکار برده می شوند. شناخته شده است که این مکملها سطح کلسیم، روی، پتاسیم و مس در بدن مان را حفظ می کنند.

آنها بعلاوه جهت درمان حملات آسم، بیماری های قلبی و عروقی، پره اکلامپسی در دوران بارداری، اختلال بیش فعالی همراه با کمبود توجه (ADHD)، خستگی مزمن، فیبرومیالژیا، بیماری ام اس (MS)، سنگ کلیه، سردردهای میگرنی، و غیره مورد استفاده قرار می گیرند.

مانند هر داروی دیگری، استفاده بیش از حد مجاز از مکملهای مهمیم می تواند موجب بروز شماری از عوارض جانبی شود. بنابراین، کاملاً لازم است که پیش از مصرف هرگونه مکمل در مورد فوائد، عوارض جانبی و اقدامات احتیاطی مورد احتیاج با یک پزشک حاذق مشورت نمایید.

سلب مسئولیت: اطلاعات ارائه شده در این مقاله صرفاً جنبه آموزشی داشته و نبایستی به منظور جایگزین توصیه های پزشک متخصص در نظر گرفته شود.

منبع: راسخون
انتشار: 7 آبان 1400 بروزرسانی: 7 آبان 1400 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 1770

به "عوارض جانبی ناشی از مصرف مکمل منیزیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عوارض جانبی ناشی از مصرف مکمل منیزیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید