عصبانیت بیکاران عربستان از تبلیغات دولت برای جذب نیروی خارجی

به گزارش پسرک کامپیوتری، در حالی که بسیاری از جوانان عربستان از مشکل بیکاری رنج می برند یک آگهی استخدام در هند برای کار در متروی ریاض خشم بسیاری از جوانان سعودی را برانگیخت.

عصبانیت بیکاران عربستان از تبلیغات دولت برای جذب نیروی خارجی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از سعودی لیکس، اعلامیه ای در روزنامه ای در هند مبنی بر اینکه مترو ریاض به 24 کارمند هندی برای کار در پایتخت عربستان احتیاج دارد ، خشم گسترده جوانان بیکار سعودی را برانگیخت.

این آگهی که به سرعت در هند گسترش یافت ، به 24 بازرس نظارتی برای کار در مترو ریاض با حقوق 6-11 هزار ریال سعودی احتیاج دارد. جوانان سعودی خشم خود را از این اعلامیه ابراز داشتند؛ چراکه رژیم سعودی از بحران بیکاری در بین فارغ التحصیلان و سعودی های بیکار داخل عربستان چشم پوشی کرد.

بسیاری از فعالان سعودی با ایجاد هشتگ های در توئیتر از این اقدام رژیم آل سعود انتقاد کردند.

یکی از کاربران توئیتر نوشت: هر مسئول سعودی که پروژه ای را راه اندازی می نماید ادعا می نماید که فرصت شغلی برای سعودی ها ایجاد می نماید؛ اما مقامات سعودی هیچ کدام صداقت ندارند و وعده های پوچ به مردان و زنان جوان سعودی می دهند و از خدا نمی ترسند.

حساب کاربری دیگری بیان کرد: حقوق برای آگهی استخدام کار در متروی ریاض از 6 هزار تا 11 هزار است. آیا برای ما سخت است که جوانان خود را برای کار در مترو آموزش دهیم؟

اغلب اوقات فارغ التحصیلان سعودی برای ابراز خشم خود از نرخ بالای بیکاری و افزایش تعداد بیکاران در داخل عربستان کمپین های آنلاین را شروع می نمایند.

اخیرا روزنامه المالیه سعودی از کاهش نرخ بیکاری در سعودی ها تا سرانجام سه ماهه چهارم سال 2020 اطلاع داد.

بر اساس گزارش ادعایی این روزنامه، بیکاری در میان ساکنان عربستان سعودی از شهروندان و مقیمان در سه ماهه چهارم سال گذشته میلادی به 7.4% کاهش یافته، و میانگین بیکاری شهروندان سعودی در این مدت به 12.6% رسیده که نسبت به سه ماهه سوم سال گذشته (14.9%) کاهش واضحی داشته است. نرخ بیکاری زنان عربستان سعودی نیز از 30.2 درصد در سه ماهه قبلی همان سال به 24.4 درصد کاهش یافته است.

نرخ بیکاری عربستان سعودی در میان شهروندان سعودی به 12.3 درصد رسیده است و انتظار می رود در سایه چشم انداز 2030 این میزان به 22 درصد افزایش یابد. با پیوستن 200 هزار جوان سعودی به نیروی کار داخلی، فشار بر اقتصاد داخلی افزایش می یابد و تحمل آن سال به سال سخت می گردد.

دولت عربستان ادعا کرد که برای کاهش نیروی کار خارجی تدابیر مختلفی از جمله بومی سازی مشاغل و استفاده از سعودی ها در بخش های مختلف مالی اتخاذ نموده و تصمیم گرفت سعودی کردن اقتصاد را به عنوان یکی از ارکان چشم انداز 2030 توسعه دهد اما سیاست های دولت در بومی سازی بی هدف شغل های بی فایده به وخیم شدن وضع نیروی کار منجر شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 تیر 1400 بروزرسانی: 21 تیر 1400 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 1633

به "عصبانیت بیکاران عربستان از تبلیغات دولت برای جذب نیروی خارجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عصبانیت بیکاران عربستان از تبلیغات دولت برای جذب نیروی خارجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید