سهمیه هیچ تهران از یک میلیون مسکن

به گزارش پسرک کامپیوتری، تهرانی ها می توانند علاوه بر سه شهر نو هشتگرد، ایوانکی و پرند، شهر های رباط کریم و پاکدشت را هم در سامانه نهضت ملی مسکن انتخاب نمایند.

سهمیه هیچ تهران از یک میلیون مسکن

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، در برنامه ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال نیز واحد های مسکونی در نظر گرفته شده برای متقاضیان تهرانی در شهر های نو و شهر های حومه ای ساخته خواهند شد و سهم مرکز از این ساخت وساز ها صفر است. یعنی عملا در شهر تهران هیچ ساخت وسازی در این قالب انجام نخواهد شد و متقاضیان تهرانی در واقع باید برای دریافت واحد در حومه مرکز اقدام نمایند.

این رویه، درست ادامه سیاست انبوه سازی دولتی در خارج از مرکز است. مسیری که در طرح مسکن مهر و بعلاوه برنامه ساخت 400 هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی دنبال شد. روز گذشته یک مقاوم مسوول در وزارت راه وشهرسازی در این باره گفت: تهرانی ها می توانند علاوه بر سه شهر نو هشتگرد، ایوانکی و پرند، شهر های رباط کریم و پاکدشت را هم در سامانه نهضت ملی مسکن انتخاب نمایند.

این مقام مسوول در وزارت راه وشهرسازی درباره استقبال ساکنان استان تهران از نهضت ملی مسکن اظهار کرد: تا سرانجام 15 آبان 167 هزار و 418 نفر ثبت نام نموده اند که برای شهر های اسلامشهر، پاکدشت، پیشوا، رباط کریم، ورامین، بومهن، دماوند، رودهن، فیروزکوه، شهر نو هشتگرد، شهر نو پرند و شهر نو ایوانکی است. وی افزود: برای خود شهر تهران برنامه ای نداریم و سهمیه شهر تهران به شهر های نو هشتگرد، پرند، ایوانکی و بعلاوه شهر های رباط کریم و پاکدشت اختصاص یافته است. ساخت وساز انبوه دولتی در خارج از تهران در حالی در سومین برنامه دولتی سازی مسکن به طور مجدد برنامه ریزی شده است که هنوز تعداد زیادی از واحد های مسکن مهر ساخته شده در حومه مرکز با مسائل زیادی از جمله مسائل مربوط به تامین خدمات زیربنایی و روبنایی روبرو هستند. این در حالی است که هم اکنون به جز یک شهر نو حومه تهران-هشتگرد- سایر شهر های نو که طی سال های اخیر به علت ساخت مسکن مهر بارگذاری جمعیتی زیادی در آن ها صورت گرفت فاقد امکانات و زیرساخت های حمل و نقل انبوه، سریع و مقرون به صرفه قیمت (مترو) برای جابه جایی بین این شهر های نو و مرکز (به عنوان شهر مادر) هستند.

همین موضوع اقبال به سکونت در این شهر ها را برای متقاضیان کاهش داده است. این در حالی است که بنا بر اعلام فعالان بازار معاملات مسکن شهر های نو اطراف تهران در حال حاضر بیش از 80 درصد از جمعیت ساکن در این شهر های نو مهاجران از سایر شهر ها و استان ها هستند که به انگیزه یافتن شغل و به علت بیکاری به حومه مرکز مهاجرت نموده اند. کارشناسان و جامعه شناسان شهری به متولی بخش مسکن هشدار می دهند ضمن ضرورت توجه به تامین خدمات زیربنایی و روبنایی و سرانه های مطلوب زندگی شهری، در سیاستگذاری های ساخت مسکن در حومه باید پیامد های اجتماعی ناشی از آن نیز در نظر گرفته گردد و هر اقدامی پس از مطالعات کارشناسی دقیق و بعلاوه بعد از تامین سرانه های کافی زیربنایی و روبنایی در مقیاس مطلوب برای زندگی شهری انجام گردد.

منبع: دنیای اقتصاد

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 29 آذر 1400 بروزرسانی: 29 آذر 1400 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 1825

به "سهمیه هیچ تهران از یک میلیون مسکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهمیه هیچ تهران از یک میلیون مسکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید