تور دهلی: حمایت ایران از موضع هند در نشست آب وهوایی گلاسکو

به گزارش پسرک کامپیوتری، تهران (پانا) - هیات ایران در نشست آب وهوای سازمان ملل در گلاسکو، حمایت خود از موضع هند درباره یارانه سوخت های فسیلی را بیان کرد.

تور دهلی: حمایت ایران از موضع هند در نشست آب وهوایی گلاسکو

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور دهلی ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

به گزارش العالم، ایران روز شنبه بیان کرد که از لحن پیش نویس توافقنامه نشست تغییرات آب و هوایی سازمان ملل در گلاسکو درباره حذف تدریجی یارانه سوخت های فسیلی راضی نبوده و حمایت خود را از هند اعلام میکند.

هیات ایران در نشست آب و هوای سازمان ملل در گلاسکو بیان کرد: ما از پاراگراف 36 پیش نویس درباره حذف تدریجی یارانه های سوخت فسیلی راضی نیستیم. ما از هیئت هندی در ارتباط با سوخت های فسیلی حمایت می کنیم.

پیش از این، بوپندر یاداف وزیر محیط زیست وآب و هوای هند، درباره پیش نویس توافق نشست تغییرات آب و هوایی سازمان ملل گفت که با لحن به کار گرفته شده درباره یارانه های سوخت های فسیلی موافق نبوده و این پیش نویس فاقد توازن است.

یاداف در انتقادی شدید از پیش نویس توافق نشست آب وهوای سازمان ملل گفت: کشورهای در حال توسعه حق استفاده از به جامانده بودجه دنیای به اصطلاح کربن را دارند.

منظور وزیر هندی از بودجه دنیای کربن، اندازه دی اکسید کربنی است که دنیا می تواند پیش از افزایش دمای هوای دنیا از آستانه 1.5 درصد استفاده کند، است.

وی در ادامه خطاب به رئیس انگلیسی نشست آب وهوای سازمان ملل گفت: آقای رئیس، از کوشش شما برای ایجاد اجماع قدردانی می کنیم. اگر چه، من نگران هستم که رسیدن به اجماع مبهم باشد.

این مقام هندی افزود: در چنین شرایطی، چگونه می توان انتظار داشت که کشورهای در حال توسعه بتوانند در خصوص حذف تدریجی یارانه های زغال سنگ و سوخت های فسیلی وعده هایی بدهند در حالی که کشورهای در حال توسعه هنوز باید برنامه های توسعه و ریشه کنی فقر خود را به پیش ببرند؟

روز آدینه نیز منابع نزدیک به مذاکرات بیان کردند که چین و عربستان سعودی نیز از جمله کشورهایی هستند که در پی جلوگیری از تصویب پیش نویس توافق نشست آب وهوای سازمان ملل در اسکاتلند هستند.

ناظران محیط زیست امیدوارند که کشورهای شرکت کننده در نشست آب وهوای سازمان ملل به یک برنامه عملی برای محدود کردن گرمایش زمین به کمتر از 1.5 درجه سانتیگراد دست یابند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 15 دی 1400 بروزرسانی: 15 دی 1400 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 1844

به "تور دهلی: حمایت ایران از موضع هند در نشست آب وهوایی گلاسکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور دهلی: حمایت ایران از موضع هند در نشست آب وهوایی گلاسکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید