ظرفیت فضای مجازی در توسعه گردشگری اردبیل به کار گرفته گردد

به گزارش پسرک کامپیوتری، به گزارش خبرنگاران، مجید خدابخش عصر آدینه در آئین های افتتاحیه جشنواره ملی و منطقه ای زمستانی سرعین افزود: استفاده از این فضا و معرفی ظرفیت ها و جاذبه های گردشگری استان بی شک جذب بیش از پیش گردشگران داخلی و خارجی را به همراه خواهد داشت.

ظرفیت فضای مجازی در توسعه گردشگری اردبیل به کار گرفته گردد

با سفر به عمان در تابستان از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط آشنا شوید.

وی با بیان اینکه پیش بینی می گردد در زمان بسیار کوتاه جذب 50 درصد از گردشگران این استان به وسیله فضای مجازی باشد، توضیح داد: معرفی ظرفیت های گردشگری و جذب گردشگران امروزه به یکی از مهمترین دغدغه دولت ها تبدیل شده چراکه هر چقدر در این زمینه پیروز عمل گردد نتیجه مطلب تری را در پی خواهد داشت.

استاندار اردبیل با تاکید بر لزوم ارتقا خدمات گردشگری در استان علاوه بر فعالیت برای توسعه گردشگری توضیح داد: این مهم یکی از اصلی ترین عوامل در ارتقا گردشگری است و باید مورد توجه قرار گیرد.

وی برگزاری جشنواره زمستانی سرعین را راهکاری برای توسعه گردشگری در استان خاطرنشان کرد و متذکر شد: با توانمندی هایی که این شهرستان در بحث گردشگری دارد می توان امیدوار بود که در آینده سرعین به کانون گردشگری زمستانی تبدیل گردد.

خدابخش مهمترین مزایای برگزاری این جشنواره را رشد مالی منطقه با ورود و افزایش گردشگران در فصل زمستان و نیز جذب سرمایه گذار برای رونق بخشی به گردشگری زمستانی و در مجموع گردشگری سرعین بیان کرد.

بازرس جامعه صنفی تاسیسات اقامتی کشور و دبیر جشنواره زمستانی سرعین نیز در این مراسم از ترویج و معرفی گردشگری بومی و محلی در قالب این جشنواره اطلاع داد و اضافه نمود: برگزاری سومین دوره جشنواره زمستانی سرعین فرصت مناسبی برای ترویج این نوع از گردشگری است.

تخفیف 70 درصدی مراکز اقامتی و آبدرمانی های سرعین

جعفر بذری با اشاره به سوق یافتن گردشگری کنونی به سمت بومی و تاکید گردشگران برای طبیعت گردی و آشنایی با فرهنگ و هنر محلی بیان کرد: در این زمینه سرعین بسیار غنی بوده و با دارا بودن روستاهای تاریخی، زندگی عشایری با فرهنگ خاص خود و... به سلایق گردشگران پاسخ بگوید.

وی جشنواره زمستانی سرعین را در راستای توسعه این نوع گردشگری و نیز چشم انداز توسعه گردشگری کشور مبنی بر جذب 20 میلیون ردشگر در کشور دانست و ادامه داد: این جشنواره روز آدینه دوم بهمن ماه تا 23 همین ماه با اجرای برنامه های ویژه تداوم خواهد داشت.

مدیرعامل جامعه صنفی تاسیسات اقامتی اردبیل حضور هنرمندان مطرح کشور، برگزاری مسابقات ورزشی، ساخت تندیس، نورافشانی به مناسبت 22 پیروزی انقلاب اسلامی، اهدا جوایز، پیگیری برنامه های فرهنگی با هدف توسعه فرهنگی گردشگری و... را از جمله برنامه های پیش بینی شده برای جشنواره برشمرد.

وی همچنین با اشاره به ارائه تخفیف های ویژه برای گردشگران، مسافران و تورهای ورودی از کشور تاکید نمود که گردشگران منتظر تخفیف 60 درصدی مراکز اقامتی و 50 درصدی مجتمع های آب درمانی باشند.

بذری این تخفیف ها را برای تورهای ورودی در بحث مراکز اقامتی 70 درصد و در بحث مجتمع های آب درمانی 60 درصد دانست و معرفی قابلیت های زمستانی، افزایش جذب گردشگر در فصل غیرپیک، ارتقا زمان اقامت گردشگران در زمستان و فعال سازی حوزه گردشگری را از مهمترین اهداف این جشنواره برشمرد.

در مراسم افتتاح این جشنواره هنرمندان سینما و تلویزیون کشور از جمله بهنوش بختیاری و مهران رجبی بازیگران فیلم و سریال، بهمن هاشمی و حسینی مجریان تلویزیونی، رحیم شهریاری خواننده آذری زبان و... حضور داشته و به هنرنمایی پرداختند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 740

به "ظرفیت فضای مجازی در توسعه گردشگری اردبیل به کار گرفته گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظرفیت فضای مجازی در توسعه گردشگری اردبیل به کار گرفته گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید