طرز تهیه بستنی سوخاری

به گزارش پسرک کامپیوتری، درباره تاریخچه بستنی سوخاری ابهاماتی وجود دارد. گفته شده که در سال 1894 شرکتی در فیلادلفیا برای اختراع جدیدش مورد تمجید قرار گرفته است. این اختراع را اینطور توصیف کردند: بستنی که با لایه ای نازک از خمیر پای پوشیده شده و در کره داغ سرخ می گردد اما بستنی با همان حالت منجمد قبلی باقی ماند.

طرز تهیه بستنی سوخاری

البته برخی باور دارند سابقه بستنی سرخ شده به سال های قبل از 1894 برمی گردد و برخی معتقدند در دهه 1960 میلادی و رستوران های ژاپنی برای اولین بار سرو شده است. به هرحال این دسر خاص و خوشمزه با هر تاریخچه ای که داشته این روزها محبوبیت زیادی در جهان پیدا نموده است.

درست کردن بستنی سوخاری زمان زیادی نمی برد، مواد اولیه پیچیده ای هم لازم ندارد.

مواد لازم برای تهیه بستنی سوخاری

  • سفیده تخم مرغ سه عدد
  • دارچین آسیاب شده یک قاشق چای خوری
  • کورن فلکس خرد شده سه فنجان
  • روغن دوونیم پیمانه

طرز تهیه بستنی سوخاری

مرحله اول

بستنی ها را به شکل توپ هایی به مقدار نصف فنجان آماده نموده و روی برگه روغنی در سینی گذاشته و حدود 1ساعت در فریزر قرار می دهیم.

مرحله دوم

در ظرفی کورن فلکس های کوبیده شده و دارچین را با هم مخلوط می کنیم. در ظرفی دیگر سفیده های تخم مرغ را آنقدر هم می زنیم تا به صورت خامه ای در بیاید.

مرحله سوم

بستنی ها را ابتدا در سفیده تخم مرغ و سپس در مخلوط کورن فلکس و دارچین می غلتانیم تا تمام سطح آن را بپوشاند و آنها را دوباره در سینی قرار داده و به مدت 3 ساعت در فریزر نگهداری می کنیم تا کاملا سفت شوند.

مرحله چهارم

مقداری روغن را در تابه ای گود بریزید و صبر کنید تا کاملا داغ گردد (حدود 190 درجه سانتی گراد)، بعد 1 یا 2 اسکوپ بستنی را همزمان در روغن بندازید و به مدت 10 تا 15 ثانیه سرخ کنید تا طلایی رنگ شوند.

روغن اضافه آن ها را با استفاده از دستمال کاغذی گرفته و سریع سرو کنید.

درنهایت می توانید بستنی سوخاری را بسته به سلیقه خودتان با میوه های مختلف، خامه، سس شکلات و غیره تزئین کنید.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 14 شهریور 1401 بروزرسانی: 14 شهریور 1401 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 2063

به "طرز تهیه بستنی سوخاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه بستنی سوخاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید