رونمایی از زیردریایی هسته ای تازه روسیه (تور روسیه)

به گزارش پسرک کامپیوتری، روسیه از ششمین شناور زیردریایی هسته ای خود رونمایی نموده که مجهز به حمل موشک های بالستیک است.

رونمایی از زیردریایی هسته ای تازه روسیه (تور روسیه)

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش ایرنا، فرمانده کل نیروی دریایی روسیه روز یکشنبه خاطرنشان کرد که این کشور در حال اجرای آزمایشی یک زیردریایی هسته ای نو است.

نیکولای یومنوف که در سیصد و بیست و ششمین سالگرد تاسیس نیروی دریایی روسیه صحبت می کرد، گفت: نوترین رزمناو زیردریایی هسته ای روسیه با نام ژنرالیسیمو سوروف در حال آزمایش است.

وی گفت: این زیردریایی در شرکت سیوماش (Sevmash)، بزرگترین تاسیسات کشتی سازی روسیه ساخته شده است و مراحل آزمایشی خود را طی می نماید.

این زیردریایی ششمین شناور زیردریایی مجهز به موشک بالستیک نسل چهارم روسیه می باشد که قادر به حمل 16 موشک بالستیک است. این زیردریایی به افتخار ژنرال روسی قرن هجدهم میلادی الکساندر سووروف نامگذاری شده است.

اوایل این هفته، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه از تمرین های نظامی نیروهای زمینی، دریایی و هوایی در مسکو بازدید نموده بود. پوتین در این مراسم گفته بود که از همه ابزارهای این کشور برای دفاع از منافع کشورش استفاده خواهد نمود.

اظهارات پوتین از سوی واشنگتن و متحدانش در ناتو با عنوان تهدیدی پنهان برای استقرار تسلیحات هسته ای تفسیر شد. با این حال، چندین مقام ارشد روسیه تاکید کردند که مسکو کسی را با زرادخانه هسته ای خود تهدید نمی نماید.

منبع: فرارو
انتشار: 9 آبان 1401 بروزرسانی: 9 آبان 1401 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 2091

به "رونمایی از زیردریایی هسته ای تازه روسیه (تور روسیه)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از زیردریایی هسته ای تازه روسیه (تور روسیه)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید