خبرنگاران یار؛ همراهی همدل!

به گزارش پسرک کامپیوتری، اولین روزهای حضور در خانواده خبرنگاران ، یکی از به یادماندنی ترین روزها برای خبرنگاران یی ها است. روزهایی که ذوق تازگی همه چیز، استرس ناآشنا بودن با محیط را التیام می دهد. برخی از افراد ممکن است در روزهای ابتدایی حضورشان، حین کار دست وپای خود را گم نمایند! گاهی خبرنداشتن از فرایندهای سازمان، موقعیت های خنده داری برای خبرنگاران یی ها می سازد. این موقعیت ها مانند جام خاطرات آلبوس دامبلدور در فیلم هری پاتر همواره در فکر باقی می مانند!

خبرنگاران یار؛ همراهی همدل!

خوشبختانه تازه واردها در مجموعه خبرنگاران ، تنها نیستند. فرهنگ خبرنگاران یار برای یاری به آن ها ساخته شده است. افراد تازه کار با این فرهنگ به مرور در سازمان و موقعیت شغلی شان جا میفتند و عضوی رسمی از خانواده خبرنگاران می شوند.

اهمیت خبرنگاران یار

شاید در بیشتر سازمان های بزرگ، افراد تازه وارد مانند ترم اولی های دانشگاه باشند که حس سرگردانی در چهره شان معین است؛ اما در خبرنگاران چنین چیزی نخواهید دید. مجموعه خبرنگاران درک می نماید که روزهای شروع کار در این سازمان با سختی هایی همراه است. طبیعتا کمی طول می کشد تازه واردها بخش های مختلف سازمان را بشناسند.

همراه شدن با فرایندهای سازمانی، به گذشت زمان احتیاج دارد. شاید بتوان شناسایی تیم های مختلف و ارتباط با آن ها را یکی از سخت ترین مراحل ورود به خبرنگاران دانست. خبرنگاران یار همه این مشکل ها را شناسایی نموده و راهکارهایی برای حل شان دارد.

نقش خبرنگاران یار کنار شخصیت اصلی

اگر اهل کتاب های ماجراجویانه مانند سرزمین دلتورا یا مجموعه های دیگر باشید، احتمالا می دانید قانونی یکسان برای این داستان ها نوشته شده است. همواره فردی کنار شخصیت اصلی داستان است که هوای او را در موقعیت های سخت دارد. اگر مفهومی برای شخصیت اصلی گنگ باشد، فرد راهنما آن را برایش توضیح می دهد. گاهی این راهنما نقشه راهی دراختیار شخصیت اصلی می گذارد تا کم تر به اشتباه بیفتد.

تیم منابع انسانی خبرنگاران هم از این قاعده کلی الگو گرفته اند و طرح خبرنگاران یار را برای هدایت بیشتر تازه واردها تدوین نموده اند. در این طرح فردی از اعضای سازمان، از یک هفته قبل از ورود عضو تازه خانواده تا یک ماه بعد، همراه او است و شخصیت اصلی داستان را به هدفش می رساند.

انتخاب همراهی در خبرنگاران

هریک از خبرنگاران یی ها می توانند به عنوان خبرنگاران یار معرفی شوند. این کار کاملا داوطلبانه است. معمولا افرادی که یک مادر ترسای درون دارند، از این کار استقبال می نمایند! خبرنگاران یی ها برای حضور به عنوان خبرنگاران یار کنار فرد تازه کار تیم، با بخش منابع انسانی ارتباط می گیرند. خبرنگاران یار می تواند عضوی تازه از تیم را همراهی کند. شاید بتوان تنها مزیت پذیرفتن این نقش را، تجربه حس خوب همیاری دانست.

ویژگی های خبرنگاران یار

خبرنگاران یی هایی که حوصله پاسخگویی به سوال های زیاد و متنوع افراد را ندارند، بهتر است قید این کار را بزنند. یکی از مهم ترین ویژگی های خبرنگاران یار، صبر و حوصله او است. معمولا افرادی برای این کار تاس می اندازند که در برقراری ارتباط با هر نوع شخصیتی دستی بر آتش دارند.

خبرنگاران یار باید با همه فرایندهای تیم آشنا باشد و تازهترین اطلاعات و آخرین تغییرات را درباره تیم بداند. اگر سریال GOT را دیده باشید، احتمالا تیریون لنیستر را می شناسید. او شخصیتی عاقل در سریال بود که شناخت درستی از فرهنگ کشور، ارزش ها و اهداف بلندمدت داشت. خبرنگاران یار نیز دقیقا چنین نقشی ایفا می نماید. تیم منابع انسانی فردی را به عنوان خبرنگاران یار می پذیرد که عملکرد قابل قبولی در مجموعه داشته باشد.

عملکرد خبرنگاران یار در شروع سفر

یکی از اولین کارهایی که خبرنگاران یار باید انجام دهد، معرفی عضو تازه خانواده به دیگر افراد سازمان است. خبرنگاران یار با ارسال ایمیلی به اعضای تیم، به آن ها از پیوستن یک خبرنگاران یی تازه خبر می دهد. خبرنگاران یی ها هرروز با فرایندهای کوچک و بزرگی مشغول هستند که یادگیری شان کار آسانی نیست. خبرنگاران یار این فرایندها را اولویت بندی می نماید تا شناخت شان آسان تر گردد.

خبرنگاران خانواده ای بزرگ است که تیم های مختلفی در آن حضور دارند. به همین علت اطلاعات آن همواره درحال تغییر است. خبرنگاران یار با تازهترین به روزرسانی ها از این اطلاعات، کارش را به عنوان حامی شروع می نماید. خبرنگاران یی هایی که برای این کار داوطلب می شوند، همواره لبخندشان را با سنجاقی روی صورت نگه می دارند تا عضو تازه وارد احساس معذب بودن نکند.

وظایف خبرنگاران یار

خبرنگاران یار مسئولیت سنگینی را به دوش می کشد. او وظیفه هماهنگی میان سازمان و نیروی تازه را برعهده دارد. انجام این کار احتیاج به گذشت زمان خواهد داشت. این وظایف در بازه های زمانی یک هفته تا شروع کار، روز اولین حضور نیروی تازه، هفته اول و ماه اول تعریف می گردد.

یک هفته تا شروع کار

در این زمان خبرنگاران یار زیروبم رزرومه فرد تازه وارد را آنالیز می نماید تا او را بهتر بشناسد. خواندن پروفایل لینکدین نقش زیادی در این شناخت ایفا می نماید. پیش از شروع روز کاری، خبرنگاران یار در جلسه ای به صرف نهار، بیشتر با عضو تازه تیم آشنا می گردد.

داوطلب خبرنگاران یار و همراهش، دقیقا مانند فیلم های گانگستری، یک روز قبل از شروع کار ساعت هایشان را باهم تنظیم می نمایند تا سر زمان معین در شرکت حاضر باشند. این هماهنگی برای اجرای برنامه های روز اول بسیار مهم است.

روز اول

اولین کاری که خبرنگاران یار در روز اول انجام می دهد، استقبال از خبرنگاران یی تازه است. او عضو تازه مجموعه را همراهی و به دیگر تیم ها معرفی می نماید. در این تور درون سازمانی، برقراری ارتباط با تیم ها در اولویت قرار می گیرد؛ به ویژه تیم هایی که فرد تازه وارد با آن ها همکاری بیشتری خواهد داشت.

خبرنگاران یار مانند توضیحات پیش از شروع یک بازی رایانه ای، انجام همه فرایندها را توضیح می دهد. شیوه دورکاری، برگزاری جلسات 1:1، تنظیم جلسات، توضیح هندبوک و استفاده از ایمیل، تیمز و فضای اشتراکی بخشی از این فرایندها هستند. آخرین کارهایی که خبرنگاران یار در این روز انجام می دهد، همراهی با نیروی تازه در تحویل تجهیزات از بخش آی تی و امضای قرارداد با تیم منابع انسانی است.

هفته اول

از آنجایی که اجرای همه فرایندها به تنهایی، احتیاج به زمان دارد، خبرنگاران یار در هفته اول همراه فرد خواهد بود. در این مدت او به همه سوال ها و مسائل احتمالی پاسخ می دهد. اگر در اجرای کارها و فعالیت ها، اختلالی ایجاد شد، خبرنگاران یار آن را با مدیر تیم درمیان می گذارد تا عضو تازه احساس تنهایی نکند. یکی از مهم ترین وظایف خبرنگاران یار در این زمان ایجاد ارتباطی محبت آمیز میان مدیر تیم و تازه وارد است.

ماه اول، شکوفایی یاران

در ماه اول وظایف خبرنگاران یار بسیار کم تر از روزهای قبلی می گردد. او در این زمان مانند استادی است که شکوفایی شاگردش را می بیند. خبرنگاران یار جلساتی یک ساعته با نیروی تازه وارد برگزاری می نماید تا از احوالات او باخبر گردد. اطمینان از آنبوردشدن کامل تازهترین عضو تیم یا به عبارت خودمانی، جاافتادن در سمت شغلی از دیگر وظایف خبرنگاران یار است.

همراهی در مسیر رشد

در خبرنگاران همه افراد سعی می نمایند به یاری تازه واردها بیایند تا آن ها هم کنار سایر افراد رشد نمایند و در کمترین زمان با فرهنگ سازمان، امکانات، خدمات، واحدها و دپارتمان های دیگر آشنا شوند.

منبع: علی بابا
انتشار: 24 مهر 1403 بروزرسانی: 24 مهر 1403 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 2270

به "خبرنگاران یار؛ همراهی همدل!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران یار؛ همراهی همدل!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید