پلی استیشن 2 اولین کنسولی است که به لیست میراث فناوری آینده ژاپن اضافه می گردد

به گزارش پسرک کامپیوتری، پلی استیشن 2 اولین کنسولی است که به به لیست میراث فناوری آینده ژاپن اضافه شده است.

پلی استیشن 2 اولین کنسولی است که به لیست میراث فناوری آینده ژاپن اضافه می گردد

این فهرست که به وسیله موزه ملی طبیعت و علم گردآوری می گردد، تمام دستاورد های علم و فناوری ژاپن را پوشش می دهد و در سال 2008 شروع شد. این فهرست اکنون دارای بیش از 380 مورد است که در ژاپن ایجاد شده اند و تأثیر قابل توجهی بر شرایط زندگی، اقتصاد، جامعه و فرهنگ مردم داشته اند. موارد قبلی شامل فرمت VHS، واکمن سونی، اولین ماشین حساب LCD، کامپیوتر PC-9801، اولین سی دی پلیر و دی وی دی پلیر و فرمت CD-R بوده اند.

پلی استیشن 2 یکی از 18 مورد نو اضافه شده نو در سال 2024 است و شماره 365 در فهرست است. این اولین کنسولی است که به این فهرست اضافه شده است و و در توضیحات این کنسول آمده که به این علت انتخاب شده است که گرافیک زیبای آن با کنسول های بازی آرکید در آن موقع برابری می کرد و امکان انیمیشن های واقع گرایانه را فراهم می کرد. بعلاوه گفته شده که پس از انتشار پلی استیشن 2، تکامل گرافیک بازی های ویدیویی به جای بازی های آرکید به وسیله کنسول های خانگی راهنمایی شد.

این موزه بعلاوه پلی استیشن 2 را به علت یاری به محبوبیت فرمت دی وی دی تحسین نموده زیرا اولین کنسولی بود که از این فرمت پشتیبانی می کرد و قیمت آن نسبت به سایر دی وی دی پلیرها در آن موقع پایین تر بود، بنابراین به عنوان محصولی که استفاده از مولتی مدیا را درک می کرد، مهم است. البته فارغ از مسائل فنی، قطعا باید به تأثیر فرهنگی پلی استیشن 2 به علت محبوبیت بسیار آن نیز اشاره نمود.

این کنسول با گذشت بیش از 24 سال از انتشار، همچنان پرفروش ترین کنسول تاریخ است، حتی اگر پلی استیشن 5 سودآورترین کنسول سونی باشد که این با توجه به تفاوت قیمت آن ها قابل درک است. هرچند آخرین کنسول این شرکت نیز با وجود کمبود موجودی در بازار توانست سریعتر از پلی استیشن 4 بفروشد، بنابراین نمی توان موفقیت آن را انکار کرد. در خاتمه می توان گفت که قرار گرفتن پلی استیشن 2 در میراث فناوری آینده ژاپن مهر تایید دیگری بر برترین تاریخ بودن این کنسول است.

منبع: VGC

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 21 شهریور 1403 بروزرسانی: 21 شهریور 1403 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 2255

به "پلی استیشن 2 اولین کنسولی است که به لیست میراث فناوری آینده ژاپن اضافه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلی استیشن 2 اولین کنسولی است که به لیست میراث فناوری آینده ژاپن اضافه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید