خبرنگاران سیویکمین جشنواره تئاتر فجر فارس آغاز شد

به گزارش پسرک کامپیوتری، شیراز- خبرنگاران- سی ویکمین جشنواره تئاتر فجر فارس با راهیابی 16 اثر از سراسر استان به صورت مجازی آغاز شد.

خبرنگاران سیویکمین جشنواره تئاتر فجر فارس آغاز شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس جمعه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به برگزاری برخط سی و یکمین جشنواره تئاتر فجر فارس، گفت: این جشنواره با فراز و نشیب هایی برای برگزاری روبرو شد، در نهایت تلاش بر این شد که این رویداد برگزار شود تا چراغ هنرهای نمایشی خاموش نشود.

صابر سهرابی افزود: برگزاری جشنواره تئاتر فارس در حال حاضر به صورت حضوری ممکن نیست و از سوی دیگر اولویت، حفظ سلامت هنرمندان است.

وی، با اشاره به شدت شیوع کرونا در فارس اولویت های موضوعی این جشنواره را جهش تولید، استفاده از ظرفیت های فرهنگی، اجتماعی، آداب و رسوم و تاریخ استان فارس گفت.

دبیر این جشنواره نیز با اعلام نتایج هیات انتخاب، آثار نهایی شرکت کننده در جشنواره تئاتر استانی فارس را گفت.

کاظم روزی طلب افزود: هیات انتخاب آثار این جشنواره پس از بررسی ومشاهده 35 اثر ارسالی 16 اثر را شایسته حضور در جشنواره گفت.

روزیطلب با بیان اینکه یک نمایش از بخش مسابقه خارج شده است، افزود: تئاتر گاوچران های مفرغی که یکی از انتخاب های اصلی هیات بازبینی بود به دلیل حضور نویسنده سعید رضا خوش شانس به عنوان داور و کارگردان اثر نوید جعفری به عنوان ناظر داوری در این هیات از بخش داوری و مسابقه خارج شده و بخش مسابقه جشنواره تئاتر استانی فارس با 15 نمایش برگزار می شود.

فهرست آثار نهایی نمایش های راه یافته به جشنواره تئاتر فارس عبارت اند از: استاتیرا به کارگردانی مهران مقدر از شیراز، آنجا که آب ما را می برد اثر صادق علی پور از شیراز، بوی بد زن به کارگردانی محمد سینایی از فسا، جیران از کامران آرایش کشکولی از فیروزآباد، چر اثر ساینا عاجلی از استهبان، حقایقی در مورد یک ماهی مرده به کارگردانی ایمان زارع از شیراز، خوابگردها به کارگردانی شیما پورسهم الدین از شیراز، زاویه اثر مریم سعدیان از ممسنی، رویای یک رویا داستان عامه پسند اثر علی مستفیضی از استهبان، سه زن به کارگردانی مریم دهویی قریه از شیراز، غلام از روح الله هاشم پور از شیراز، کنج دنج به کارگردانی سحر وراوی پور از مرودشت، گاوچران های مفرغی به کارگردانی نوید جعفری از شیراز، مادر مانده اثر رامین حامدی راد از شیراز، مهاجران به کارگردانی مسعود احمدی از شیراز و ناخوانده اثر افشین محمودی از شیراز.

وی همچنین تاریخ برگزاری این جشنواره را از امروز 28 آذرماه و اختتامیه را 4 دی ماه گفت.

منبع: ایرنا
انتشار: 1 بهمن 1399 بروزرسانی: 1 بهمن 1399 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 1316

به "خبرنگاران سیویکمین جشنواره تئاتر فجر فارس آغاز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سیویکمین جشنواره تئاتر فجر فارس آغاز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید