امیدوارم در سال های آینده هم در جشنواره باشکوه تئاتر مریوان شرکت کنم

به گزارش پسرک کامپیوتری، کارگردان تیم ایتالیا حاضر در جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی در مریوان گفت: بر طبق شنیده ها و خاطرات جذاب و شیرینی که برخی از دوستان قبلا تجربه شرکت در جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان را داشتند برای حضور در این جشنواره شرکت کردم.

امیدوارم در سال های آینده هم در جشنواره باشکوه تئاتر مریوان شرکت کنم

فولفیو تریفلی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در مریوان گفت: بهترین هنرمند در تئاتر خیابانی کسی است که بتواند با مخاطبین یشترین آثار ارتباط برقرار کند و معنی و مفهوم نهفته در کارش را به درستی انتقال دهد که خوشبختانه مخاطبین مریوانی به راحتی با نمایش های تئاتر خیابانی که اجرا می کنند آن ارتباط را برقرار کرده اند.

وی گفت: تجربه برگزاری آثار خود در کشورهایی همچون چین، اروپا و بسیاری از کشورهای آسیایی را داشته ام و به راحتی می توان گفت که هیچ کدام از آن کشورها مانند شهر مریوان نبوده هرچند که این مکان از نظر ما شهرک مانند و کوچک است.

کارگردان تیم ایتالیا حاضر در جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی در مریوان شرح داد: بر طبق شنیده ها و خاطرات جذاب و شیرینی که برخی از دوستان قبلا تجربه شرکت در جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان را داشتند برای حضور در این جشنواره شرکت کردم و امیدوارم که بتوانم در سال های آینده هم در این جشنواره باشکوه شرکت کنم.

وی با اشاره به اهمیت مخاطبان مریوانی در این جشنواره اضافه کرد: در ایتالیا از سوی رسانه های موجود کمترین اخبار در مورد جشنواره ها و تئاتر برای مردم ارائه می شود که امیدوارم با تلاش مسئولان و هنرمندان این میزان افزایش پیدا کند.

تریفلی اضافه کرد: متاسفانه بسیاری از هنرمندان و افرادی که در هنر تئاتر خیابانی فعالیت و تخصص دارند نمی توانند به دلایلی که مهمترین آنها شرایط و مقررات موجود در بخش بین المللی تئاتر خیابانی مریوان است حضور پیدا کنند که امیدواریم این امر تسهیل و مسائل موجود رفع شود.

وی اظهار کرد: شهرستان مریوان با داشتن فرهنگ بالا و غنی و با کیفیت بسیار خوب آثاری که در این جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی اجرا می کنند می تواند به عنوان ابزاری برای جذب توریست و گردشگران از تمام اروپا و کشورهای دیگر جهان استفاده کنند که از مسئولین استانی و کشوری درخواست داریم که این امر مهم بیشتر پیگیری شود.

کارگردان نمایش موج پرچم تیم ایتالیا گفت: اگر از سوی مسئولان شرایط دعوت و جذب گروه های تئاتر کشورهای خارجی دیگر به این جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان تسهیل شود به راحتی می توان بخش بین المللی این جشنواره را گسترش داد چون بسیاری از هنرمندان ایتالیایی خواهان و علاقمند حضور در این جشنواره مریوان هستند.

وی گفت: مهمترین سخن من برای مسئولان ایران گسترش این جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان است چون بهترین فرصت مناسب برای حضور هنرمندان تئاتری ایتالیا و دیگر کشورهای اروپایی و جذب توریست و گردشگران است و امیدوارم سال های آینده نیز در این جشنواره توان و مهلت حضور پیدا کنم.

کارگردان تیم ایتالیا حاضر در جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی در مریوان، در سرانجام سخنان خود با ابراز خرسندی از حضور در این شهرستان گفت : شناخت فرهنگ مردم کردستان از نزدیک یک خاطره شیرین و جذاب و تجربه بسیار مهم بود که امیدوارم بتوانم این فرصت را بار دیگر بیابم.

منبع: تسنیم
انتشار: 22 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 667

به "امیدوارم در سال های آینده هم در جشنواره باشکوه تئاتر مریوان شرکت کنم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امیدوارم در سال های آینده هم در جشنواره باشکوه تئاتر مریوان شرکت کنم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید